Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Az olvasástanítás módszere:
SDT-monitor Informatikai eszközök alkalmazása a tanulási folyamatban – 1. év febr. 6. – május 23.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Iskolánkról.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Matematika kompetenciaterület
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
A gyakorlatvezető mentor
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
intézményi folyamat-szaktanácsadó
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
„Jó gyakorlatok” Nagyné G. Jordanoff Györgyi. A „jó gyakorlat” újszerűsége  a MiTiok programban szereplő tananyag adaptálása és felhasználása IKT eszközök.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ELEMÉR
Kompetensek lettünk? június 27..
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Barcsák Marianna - KPSZTI
NPK Ember és természet szakmai tagozat
DARUS a gyermekekért.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Nemzeti Köznevelési Portál
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Online közösségek pedagógusoknak
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
A digitális kompetencia fejlesztése
Programjaink fizikából a es tanévben
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Előadás másolata:

Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást támogató IKT eszközök, online lehetőségek

„Magyartanítás ” Tanévindító, gondolatindító ajánló és linkgyűjtemény Internet által támogatott lehetőségek, melyek megkönnyíthetik a tanév során a munkánkat. Megújít Motivál Feltölt Időt takarít meg Lehetőséget ad szakmai tapasztalatok szerzésére és cseréjére … A prezentációból a linkek segítségével hozzáférhetők az egyes felületek. „Sajátos” egyéni tematikát követ.

Pedagógiai módszertani felkészültség A tanulás támogatása Hogyan alkalmazza a tanulási folyamatban az információ-kommunikációs technikákra épülő eszközöket, digitális tananyagokat? Hogyan sikerül a helyes arányt kialakítania a hagyományos és az IKT között? Tanítványaiban igyekszik kialakítani az önálló ismeretszerzés, kutatás igényét. Ösztönzi a tanulókat az IKT-eszközök hatékony használatára a tanulás folyamatában. Forrás: Országos tanfelügyelet kézikönyv általános iskolák számára

Pedagógiai folyamatok tevékenységek tervezése Célszerűen használja a digitális, online eszközöket Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért Rendszeresen tájékozódik a digitális tananyagokról, eszközökről, az oktatástámogató digitális technológia legújabb eredményeiről, konstruktívan szemléli fel- használhatóságukat. Aktív résztvevője az online megvalósuló szakmai együttműködéseknek. Forrás: Országos tanfelügyelet kézikönyv általános iskolák számára

Tapasztalatcsere, egymástól tanulás, közösségi lehetőségek Magyar Nyelvtudományi Társaság, Magyartanári tagozat Magyar Nyelvtudományi Társaság, Magyartanári tagozat Anyanyelv-pedagógia szakfolyóirat Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete Tanítók lapja Magyartanárok Egyesülete Facebook - zárt szakmai csoportok

Irodalomhoz - pedagógusoknak Versekhez kapcsolódó Versírás, elemzések, gyűjtemények, hangosversek, pályázatok… Olvasáshoz kapcsolódó Olvasásfejlesztés, módszerek, beszéd-és szövegértés, olvasásszociológia, e-könyv… Könyvekhez kapcsolódó Gyermekkönyvek, ifjúsági könyvek, e-könyvek, ajánlók…

Kompetencia fejlesztés és mérés Egyszervolt oldal mesék, dalok, versek, animációk, játékok… alsó tagozatosoknak Egyszervolt oldal ABCakadémia – Képességfejlesztő program játékgyűjtemény, tesztek alsó tagozatosoknak … ABCakadémia – Képességfejlesztő program Online felkészülés a felmérésekre („eMentor”) Online felkészülés a felmérésekre Feladatsorok és javítókulcsok 2001-től (Oktatási Hivatal honlapja) Feladatsorok és javítókulcsok Szövegértés kompetenciafejlesztő programcsomagok (Sulinova – Educatio – OFI fejlesztések) Szövegértés kompetenciafejlesztő programcsomagok

Helyesírás 12.0 Magyar Tudományos Akadémia portálján: A magyar helyesírás szabályai online Online helyesírási tanácsadás

Tehetségfejlesztés, versenyek Simonyi Zsigmond helyesírási verseny honlapja (idei versenykiírás is itt) Simonyi Zsigmond helyesírási verseny „Szép Magyar Beszéd” verseny honlapja (idei versenykiírás is itt) „Szép Magyar Beszéd” verseny tehetsegfejleszteshez tehetsegfejleszteshez

Tankönyvkiadói támogatás Apáczai Kiadó tudástára

„Kockulásom”, avagy a Interaktív oktatási segédanyagok Játszva tanulás – a sz’ámítógép előtt Sablonokat használva viszonylag egyszerűen lehet applikációkat (tankockák) létrehozni, azokat megosztani tavaszától magyar fejlesztés! Forrás: Hasznos segítség felhasználóknak: TankocKapocs (Facebook) zárt csoport

Offline ajánló Müller Andrea: A 21. századi magyartanár módszerei -avagy hogyan tartson kreatív-produktív magyarórát Neteducatio Kft. Budapest, 2016 Csekő Györgyi: Helyesírás 12.0 Szabályok, feladatok a helyesírási szabályzat 12. kiadásának tanításához Neteducatio Kft. Budapest, 2016

Tervek a tanévre „Programháló” létrehozása Helyi, iskolai szervezésű vetélkedőkről, versenyekről, programokról Információk megosztása, koordináció: vagy Szakmai műhely témák ben

Szakmai blog: Köszönöm fegyelmet!