Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

Változások a szakképzésben
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
© Zsuzsa Gömöry, Györ 2005 Helen Parkhurst A Dalton-terv Gömöryné M. Zsuzsa.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Pális Ferenc szakképzési vezető. Tanácsadói hálózat Pális Ferenc szakképzési vezető 2000-ben indult a hálózat Jelenleg több.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A szakképzés helyzete Magyarországon
NAK, Szakképzési Igazgatóság
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Gyermekvilág régen és ma
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A szakképzésben folyó gyakorlati képzést érintő változások 2012-től február 7.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gyakorlati képzőhely ellenőrzés HAJDÚ-BIHAR MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA CHAMBER OF COMMERCE AND INDUSTRY OF HAJDÚ-BIHAR COUNTY DEBRECEN PETŐFI.
A Nemzeti Pályainformációs Portál Juhász Ágnes. Juhász Ágnes Az életpálya-tanácsadás kikötője ahonnan eljuthatunk minden információhoz.
Tanulószerződés-kötés Tájékoztató fórum. A tanulószerződés Mire szolgál a tanulószerződés és kik között jön létre? A tanuló gyakorlati képzése folyhat.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
Pályaorientációs munka az OFIK-ban. Országos Felsőoktatási Információs Központ Információs tanácsadás: Választás segítése: karriertervezési információk.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
A vendéglátóipari képzésről 2010.
Felvételi a középfokú iskolákba
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
Rettegi Attila február 14.
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Szakképzési pályaorientációs fórum
Nemzeti Pályaorientációs Tanács célok, feladatok
Pályaválasztási szülői értekezlet
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
Pályaválasztási szülői értekezlet
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Pályaválasztási tájékoztató szeptember

Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások képvielőivel valamint az iskolákkal Vállalkozások munkaerő-igényének és az iskolák képzési lehetőségeinek szinkronizálása 125 szakma gondozása Szakmai záróvizsgákra vizsgabizottsági elnök, illetve tag delegálása Tanulószerződések kötése, módosítása, megszüntetése Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése Szakma Kiváló Tanulója Verseny (SZKTV) szervezése Pályaválasztással kapcsolatos információk nyújtása

Nehéz a választás… A saját élményen alapuló tapasztalás megléte szükséges a döntéshez – testhez álló e az adott munka/munkakör Léteznek pályaválasztást könnyítő programok: önismereti munka, pályaorientációs konzultációk, valós munkahelyzetekben történő önkéntes részvétel Figyelembe kell venni az alkalmasságot, képességeket, és a hozzáértést

A tanuló társadalmi környezete Szülők Iskola (tanulótársak, pedagógusok) Kortársak, barátok Média Pályaorientációt segítő segítők

Iskolaválasztás éves valamint 14 éves korban válik aktuálissá a középfokú oktatási intézmény választás Elkezdődik a pályák iránti érdeklődés, próbálgatja a tanuló a pálya és a saját képességstruktúrája (adottságok, jellemvonsáok, érdeklődés, szívesen végzett tevékenységek) közötti megfelelést Az első szakképesítés megszerzése nem egész életre szóló döntés Fontos ismerni a választható szakképesítéseket

Gimnázium Inkább elméleti beállítódás jellemzi -> befejezése után a többség felsőoktatásba megy, vagy szakmát tanul Az általános műveltség mély és részletes fejlesztése a cél

Szakközépiskola Valamely pálya mellett való elkötelezettség Átlagos mélységű általános műveltség fejlesztése mellett szakmai tárgyak tanulása -> kimenete szintén a felsőoktatás, újabb szakma, vagy ráépülés elsajátítása

Szakiskola Gyakorlati tevékenységekhez való vonzódás Elvégzése után jogosultság az elsajátított szakma gyakorlására A súlypont a szakmai ismeretek és készségek elsajátítására helyeződik A tanulók hirtelen a felnőttek világába csöppennek és elkezdenek ismerkedni azokkal a sajátosságokkal, amik a dolgozó emberek hétköznapjait jellemzik

Tanulószerződés Tanuló és a gyakorlati képzőhely között jön létre Havi pénzbeli juttatás a minimálbér minimum 20%-a (kiegészítő juttatás, ha hiányszakmmát tanul +20%), minden jól teljesített fél év után emelkedik Biztosítotti jogviszony (táppénz, szolgálati idő) Tisztálkodási eszközök, egyéni védőfelszerelések, munkaruha Étkezési hozzájárulás (kedvezményes vagy természetben) Napi 7-8 órás valamint nyári gyakorlat teljesítése

Sikerélmény biztosítása Adottságok Jellemvonások Hozzáértés Alkalmasság Képesség Tévhit, hogy rossz tanuló = szakiskolát végzett tanuló

Információ, segítség ORSZÁGOS MODULTÉRKÉP A VÁLASZTHATÓ SZAKMÁKHOZhttp://site.nive.hu/okjmodulterkep/index.php?page=f_mterkep&teljes= 1 Szakiskolák Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara (2400 Dújv, Latinovits Z. u. 10. ; 25/ )

Köszönöm a figyelmet!