Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4
A kiment alapú megközelítés elősegíti a munkaerőpiachoz való kapcsolódást A fordítás deszkriptorok segítségével lehetővé teszi a tanulási kimenetek működőképessé tételét nemzeti és ágazati szinten Ehhez szükséges az érintettek bevonása a munkaerőpiac szereplői (munkaadók és szakszervezetek, nemzetközi irányultságú szakmai egyesületek kamarái) közé valamint az Oktatás és Képzés Az ágazatokat európai szinten szintén be lehet vonni az EKKR útján, pl. IKT keretrendszer A szintek átláthatósága és a minőségbiztosítás elősegíti a bizalmat
Az EKKR kiegészíti a 2005/36 irányelvet EKKRIrányelv Minden tanulási módra vonatkozhatCsak szabályozott szakmák Kimenet alapú – 8 szintIdőtartam alapú- 5 szint Önkéntes önszabályozásIlletékes testület törvény szerinti kötelező döntései A minőségbiztosítás alapelveinek tisztázása Kezdeti stádiumban kell fejleszteniCsaknem 30 éve létezik Átláthatóság és fordításÁltalános rendszer Elismerés nemzeti viszonylatban Nincs formális elismerésA kimenet nincs meghatározva
A EKKR-nek eredményeket kell felmutatni Összpontosítás a végső felhasználókra Egyéni tanulók Oktatási szolgáltatók Nemzeti Oktatás és Képzés hatóságok Ágazati képviselők, beleértve a társadalmi partnereket Egyéni munkáltatók Az előnyök megvilágítása A munkaadóknak tisztában kell lenniük a végzetségekkel a kompetenciák tekintetében Az állampolgárok végzettsége átvihető Több lehetőség az informális és nem formális tanulási formák érvényesítésére Jobb tanácsadás / Europass A nagyobb átláthatóság segíti az EKKR-t Több mobilitás Horizontális és vertikális előrehaladás az Oktatási és Képzési rendszerek között és azokon belül A végzetségek hordozhatósága Alkalmazhatóság Bevonás (75 millió alacsony végzettségű európai) Szükséges az eredmények ellenőrzése
Az EKKR fejlesztése nemcsak eszköz, hanem folyamat A megvalósítás alapelvei keresztülvihetők és rugalmasak legyenek A megvalósításhoz időre van szükség, az ajánlás után ki kell próbálni és továbbfejleszteni az EKKR-t Erőforrásokra van szükségünk az EKKR fejlesztéséhez és megvalósításához (nemzeti és EU források) A működéséhez nemzeti, ágazati és európai partnerekre van szükségünk (beleértve a szakképzést és felsőoktatást) Az EKKR lehetőséget teremt a közös tanulásra, valamint az Oktatási és Képzési rendszerek átalakítására, annak érdekében hogy az Európai Unió munkaerő fejlesztését jobban biztosíthassuk