Gáspár Mátyás – Dömötör Ildikó. o A mintaadó közigazgatási jó gyakorlatok jelentősége ismert, de jelenleg nem kihasznált erőforrás o Hatalmas tapasztalati.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi koordinációs kapacitások vizsgálata Szepesi Balázs A területfejlesztési értékelések bemutatása – workshop április 2 5.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
1 Foglalkoztatási paktumok helyzete Magyarországon, jó gyakorlatok Örkény június 24.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Településmarketing Értékaudit.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
2009. december Előadó: Farkas Krisztina december
A TÁMOP / „FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt Az innovációs foglalkoztatási kezdeményezések tématerületen megvalósuló.
MTA Regionális Kutatások Központja A magyar Leader program végrehajtásának fontosabb tanulságai és a nemzetközi együttműködés lehetőségei Dr. Finta István.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
TÁMOP / Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért május 31. TERÜLETFEJLESZTŐK SZAKMAI MŰHELYE.
Az EEM helye a menedzsmentben
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Iskolák határok nélküli együttműködése.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
dr. Sebők András Az MNÉTP tudományos koordinátora
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 3. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Közösségi internet-hozzáférési pontok hálózata, mint a digitális Kárpát-medence alapinfrastruktúrája Molnár Szilárd program-koordinációs referens Nemzetstratégiai.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
EIP Kálmán Tímea Nagyvázsony, április 22.. Európai Innovációs Partnerség (EIP) a VP-ben.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
Miskolc-Lillafüred, január 30. Bihall Tamás.
Regionális Vállalkozásfejlesztés Dr. Billo Kármen osztályvezető Regionális és Kárpát-medencei Vállalkozásfejlesztési Főosztály.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Munkaerőpiaci-szolgáltatásokat végző szervezetek lehetőségei
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Közös feladataink az önérvényesítéshez kapcsolódóan
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Irányítást megalapozó folyamat (áttekintő) modell
Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése Dr. Soós Adrianna – főigazgató-helyettes (FSZH)
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Az SZMBK Intézményi Modell
A Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Alapítva: 1989
Előadás másolata:

Gáspár Mátyás – Dömötör Ildikó

o A mintaadó közigazgatási jó gyakorlatok jelentősége ismert, de jelenleg nem kihasznált erőforrás o Hatalmas tapasztalati kincs áll rendelkezésre, nagyobb részt össze is van gyűjtve o Kutatásokra, elemzésekre, értékelésre van szükség, hogy szülessenek jó gyakorlatok o Hiányzik a jó gyakorlatok gyűjtését, értékelését és terjesztését magába foglaló szakmai szolgáltatási rendszer

o Magyary közigazgatási klíring javaslata, 1942 (ICMA) o Kísérletezés és modellezés a tudományos munkaszervezés kibontakozásával (70-es évek eleje) o Az Államigazgatási Szervezési Intézet (70-es évek vége, jó gyakorlatok dokumentumtára) o A rendszerváltáskor kb 100 helyi közigazgatási best practice szolgáltatási rendszer, Magyarországon egy sincs o Az egyes ágazatok, szakterületek, projektek független próbálkozásai o MNVH, TÖOSZ jó gyakorlatok o Növekvő érdeklődés, de nem alakul ki szolgáltatási rendszer

o Kutatás o Fejlesztés o Képzés o Stratégiai tervezés o Teljesítménymenedzsment, benchmark o Kontrollrendszer o Minőségbiztosítás, -értékelés, -fejlesztés o Ösztönzés, személyzetfejlesztés

o Ágazati stratégiák részévé válik a jó gyakorlatok gyűjtése és terjesztése (ÁSZ, oktatás, közművelődés, szociálpolitika, esélyegyenlőség, helyi gazdaságfejlesztés, CLLD) o A CAF minőségértékelési rendszer módszertana a jó gyakorlatokra épül, megjelenik a Magyary programban o A közigazgatás-fejlesztési stratégia és az operatív programok (KÖFOP) egyik központi témájává válik

o A jó gyakorlatok intézményes gyűjtésének és terjesztésének szükségessége már nem kérdés o A kormányzati szándék egyértelmű, programokban megjelenik o A jó gyakorlatok ismertek, hozzáférhetőek, a legátfogóbb gyűjtemény rendelkezésre állrendelkezésre áll o Léteznek hálózatok (önkormányzati szövetségek, HKA, MNVH) amelyekre szolgáltatást lehet építeni

o A jó gyakorlatokra épülő szolgáltatási rendszer részben üzleti alapon(gyűjtés, értékelés, hozzáférés, átadás támogatása) o Hálózati támogatás a szolgáltatás működtetéséhez, a tudásátadáshoz o Ösztönzés, a helyi fejlesztés hőseinek elismerése, ünneplése, támogatása o Intézményes bekapcsolódás nemzetközi jó gyakorlat rendszerekbe (pl. EPSA)

o A mindenkori sikeres újítók bevonása a jó gyakorlat szolgáltatási rendszerbe o Kutatási program a helyi közigazgatási és közszolgáltatási innováció elősegítésére o A jó gyakorlatok beépítése a közigazgatás- menedzsmentbe intézményi, helyi és országos szinten o Kezdeményezés, program mindezek megvalósítására az érintettek részvételével

Gáspár Mátyás – Dömötör Ildikó Minderről részletesebben a program kiadványában