A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Galambos Zsuzsanna főosztályvezető Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Dr. Kis Szilvia Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ vezetője A Kaposvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Schmidt Istvánné Az Egri Pedagógiai Oktatási Központ vezetője.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
A POK SZERVEZÉSÉBEN MEGVALÓSULÓ SZAKMAI PROGRAMOK A 2017/2018
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Kispálné Horváth Mária
A Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során a megyében Simon Nóra Edina a Békéscsabai Pedagógiai.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Tóth Ferenc főosztályvezető augusztus 31. Zalaegerszeg
HHR.
Egri Pedagógiai Oktatási Központ
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
Lorem ipsum.
KRÉTA-ESL Bemutató.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai Galambos Zsuzsanna főosztályvezető Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ

A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ Veszprém megyei szakmai partnerei 2 pedagógusok6300 fő intézmények 249 db feladatellátási helyek 586 db fenntartóKLIK-tankerületek NGM-szakképzési centrumok FM Önkormányzatok Egyházi jogi személy Nemzetiségi önkormányzat Más személy vagy szervezet

I. Pedagógiai-szakmai szolgáltatási területek 3

I.1. Műveltségterületi - és tantárgygondozói hálózat működtetése PSZKF-munkacsoport 3 pedagógiai referens 45 (38 + 7) mesterpedagógus szaktanácsadó: - tantárgygondozói szakterület: 38 fő - tematikus: 1 fő - tantárgygondozói és tematikus: 6 fő 4

I.1. Szaktanácsadói kirendelések 5 összes igény megvalósultteljesítendő tantárgygondozói tematikus összesen

I.2. Pedagógiai tájékoztatás Hírlevelek – ebben a tanévben 10 – továbbra is havi rendszereséggel Pedagógiai szakmai napok – – 5 kolléga / 6 program / 126 fő – – április Konferenciák, szakmai fórumok Önértékelés előadás sorozat: – 13 helyszín / 172 intézmény / 345 kolléga / 6 szaktanácsadó 6

I.3.Pedagógiai értékelés Mérés-értékelési szakmai nap: 3 előadó / 75 résztvevő Mérés-értékelési szaktanácsadók munkacsoportja 7

I.4. Tanulótájékoztatás, tanácsadás Szakmai anyag készítése szaktanácsadók segítségével Szakmai team kialakítása (szaktanácsadók + DÖK kollégák) - tudásmegosztó hálózat kialakítása október, november : évi Országos Diákparlament megyei küldöttjeinek megválasztása 8

I.5. Tanulmányi és tehetséggondozó versenyek szervezése 17 országos/megyei verseny megszervezése 248 iskolából 478 tanuló nevezése 11 mesterpedagógus szaktanácsadó / 9 pedagógus helyszínek: -Lovassy László Gimnázium -Vetési Albert Gimnázium -Veszprémi Deák Ferenc Általános Iskola -Veszprémi Rózsa Úti Általános Iskola - Simonyi Zsigmond Ének-Zenei és Testnevelési Ált.iskola -Hiszto Botev Német Nemzetiségi és Nyelvoktató Ált. Iskola -Szentgáli Lőrincze Lajos Általános Iskola - Veszprémi Szakképzési Centrum Ipari Szakközépiskolája -Veszprémi Szakképzési Centrum Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégiuma -Veszprémi Szakképzési Centrum I. István Szakiskolája és Kollégiuma - Nagy László Városi Könyvtár. 9

I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése pedagógus 4,69 elégedettségi pontszám 13 képzés: Erkölcstan az iskolában Mindennapi pénzügyeink "Pénziránytű„ Digitális írástudás fejlesztése a szaktárgyi oktatásban A tanulás tanítása általános iskolában A konfliktuskezelési készség és a szociális kompetenciák fejlesztése Alsó tagozatos szakmai megújító továbbképzés Digitális taneszközök alkalmazásának lehetőségei óvodás és kisiskolás korban Helyszín: Zirci Reguly Antal Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Lovassy László Gimnázium Medgyaszay I. Szakképző Iskola, Gimnázium és Kollégium 10

I.6 Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének szervezése és segítése 2. Mindennapi pénzügyeink "Pénziránytű„ PÉM képzés 50 fő – – 10 órás TIOP projekt kötelezően megvalósítandó tevékenységként vállalta, hogy minden olyan feladatellátási helyen, ahová a projektből eszközszállítás történt, két pedagógus számára (vagy 1 pedagógus mindkét képzésre) részvételi lehetőséget biztosít kapcsolódó, akkreditált IKT módszertani pedagógus továbbképzésen: Tanulói tevékenységek támogatása interaktív IKT eszközökkel Interaktív táblák és tanulói válaszadó rendszerek pedagógiai alkalmazása EFOP Kisgyermekkori nevelés támogatása VET:

I.7 A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó rendszerszintű támogatás 1. A nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. Rendelet módosítása a lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer részletszabályainak megalkotását és ezzel a rendszer működtetésének megkezdését szolgálja. A rendszer célja, hogy elősegítse a végzettség nélküli iskolaelhagyás elleni középtávú stratégia megvalósításához illeszkedő, az EU 2020 stratégia vonatkozó célkitűzéséhez tett hazai vállalás (a korai iskolaelhagyók arányának 10%-ra történő csökkentése 2020-ra) teljesítését a végzettségi szint javításával. Meghatározásra kerül a jelzőrendszer általi adatgyűjtés alanyait jelentő tanulói kör. A rögzített jellemzők szignifikáns kapcsolatot mutatnak a lemorzsolódáshoz vezető iskolai kudarcokkal. A mutatók a jogszabályban előírt, a nevelési-oktatási intézmény által nyilvántartott tanulói adatokon alapulnak. Ezek a jellemzők a KIR nyilvántartásából importálható adatok, így adatbevitellel járó adminisztratív teher nem jelentkezik a rendszer működtetése során az iskolák számára, mindössze 1-3 darab, egyszerűen kitölthető adatlapot jelent az információk rögzítése. 12

I.7 A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó rendszerszintű támogatás 2. Az intézmény tanulói szintű adatai a megyei, illetve országos szinten aggregált, személyazonosításra alkalmatlan formában kerülnek feldolgozásra. A jelzőrendszer hozzájárul, hogy a nevelési-oktatási intézmények igényeiknek és szükségleteiknek megfelelő szakmai támogatást kapjanak a lemorzsolódás megelőzését szolgál pedagógiai munkájukhoz. Az iskolák mellett a folyamat részesei a pedagógiai oktatási központok. A központok a telephelyi és intézményi szintű, számukra aggregált formában, évfolyamonkénti és – ahol releváns – tantárgyankénti bontásban továbbított adatok alapján adnak támogatást a pedagógusoknak a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók egyéni fejlesztési tervének meghatározásához, a lemorzsolódás megelőzésében eredményes pedagógiai – tanulást segítő, tanulói értékelésben hatékony – módszerek alkalmazásához. 13

II. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása az Oktatási Hivatal Tanügyigazgatási és Köznevelési Hatósági Főosztályának szakmai irányításával 14

II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 1. Tanügy- igazgatási főosztály szakmai irányítása 6 pedagógiai referens 173 (387 Szfvári POK) mesterpedagógus szakértő Pedagógusok: 15 PSZEPÉMösszesen összesen

II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása 2. Szakértői konferencia Tájékoztatás a tanfelügyelet és az önértékelés megváltozott szabályairól Szakértői fórum Pedagógus képzés : – 10 órás 16

II. 1. Pedagógus életpályához kötődő feladatok ellátása a miniszter úr jóváhagyása alapján – megjelentek a Mesterpedagógus és a Kutatótanár fokozat megszerzését célzó minősítési eljárások útmutatói. Az Útmutatókat a pedagógusok több helyről is elérhetik: évi eljárás - fő oldalán szereplő cikkből: „Megjelentek a Mesterpedagógus és Kutatótanár fokozatok elérését célzó minősítési eljárásokat szabályozó útmutatók - egységes szempontrendszer, a pontozási és értékelési elvek minősülő pedagógus; a minősítő bizottság tagjaként részt vevő szakértők, szakemberek, valamint az eljárásban közreműködő egyéb szereplők támogató szoftveres fejlesztés és élesítés is elindult megismerhetővé és koherenssé vált a pedagógus életpálya teljes rendszere: a besorolási fokozatok egymásra épülése, az egyes besorolási fokozatokhoz kapcsolódó minősítési elvárások, kompetenciák megismerhetőkké váltak. 17

III. Az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával ellátott feladatok 18

III.1. Az Oktatási Hivatal Köznevelési Programok Főosztályának szakmai irányításával ellátott feladatok KIFIR és Közfelvir - iskolákkal történő kapcsolattarás Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) OKM - kiegészítő mérés felmérésvezetésének a megszervezése Nemzetközi mérések: PISA próbamérés (március végétől április végéig; 50 iskolát érint országszerte) -a felmérésvezetés megszervezése POK feladat OKTV - diákoknak szeptember 23-áig kell le adniuk a jelentkezési lapjukat az iskolában - az iskoláknak szeptember 30-áig kell a jelentkezéseket rögzíteniük az Adafor es verziójában - az Adafor új tanévi verziója tesztelés alatt van, az indítása szeptember 16-án - a régi verziót szeptember 30-án, pénteken zárjuk le (tehát 2 héten keresztül mindkét verzió szervere elérhető, azaz az új verzió telepítéséig is mindenki minden üzenetet meg fog kapni) 19

III.2. Pedagógiai-szakmai szolgáltatások tervezése az OKM-mel kapcsolatban Iskolai felhasználásról szóló ötórás képzések tartása - igazolás szaktanácsadók számára a „képzők képzése” továbbképzések tartása-új képzői kapacitás a fejlesztési tervek országos feldolgozása 20

IV. A témahetek ismertetése 21

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március Pénzügyi téma: „Bankoljunk okosan!” Előző két Pénz7-hez hasonló óratervek, útmutatók Regisztráció kezdete: november 15. Tanárfelkészítés: Budapest és vidék, POK-ok segítségével Önkéntesek bevonását kezdeményezhetik az iskolák További információ, korábbi óratervek:

Pénzügyi és gazdálkodási témahét március GAZDÁLKODÁS A es tanévtől új téma a témahetek programjában Cél  vállalkozói kompetenciafejlesztés  élményalapú vállalkozói ismeretek bevezetése a köznevelésbe Szakmai megvalósító: Nemzetgazdasági Minisztérium Együttműködő szakmai partnerek: Junior Achievement Magyarország Alapítvány, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány A hét gazdálkodási témái: Üzleti ötlet + együttműködés A regisztráció helye: pénz7.hu A regisztráció kezdete: november 15. Minden regisztráló iskola számára elérhető: Online letölthető kidolgozott óraterv tanári útmutató Tanárfelkészítés, konzultáció

FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT ÁPRILIS

A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA – SZEPTEMBER A Világ Legnagyobb Tanórája egy globális oktatási projekt, melyhez tavaly160 ország csatlakozott, köztük Magyarország is. A világ minden részén egy időben kerül megrendezésre a tanóra, így megalkotva a világ legnagyobbját. A tanórán az ENSZ által meghirdetett 17 Globális Célt szeretnék megismertetni világszerte a gyermekekkel. A kezdeményezést az EMMI támogatja.

Köszönöm a figyelmet! 27