A közfeladatot ellátó szervek egységes iratkezelését szabályozó törvény aktualitásai és a megvalósítás lehetőségei május.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi államigazgatási szervek
Advertisements

Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Iratkezelés ellenőrzése, az ellenőrzés részletes feladatai
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
A megyei tervezés jelenlegi állása, a közeljövő jogszabályi változásai Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Munkahelyi egészség és biztonság
E-közigazgatás biztonsági nézőpontból Szigeti Szabolcs CISA, CISM, CISSP
Levéltárak kapcsolódása az elektronikus levéltárhoz A levéltári technológiai központok, a központi e-levéltári és e-irattári szolgáltatások Dr. Kenyeres.
©2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice ©2011 Hewlett-Packard Development.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Szakképzési változások
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Az adatvédelem szabályozása
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
Stipkovits István ISZ auditor SGS Hungária Kft.
„Információvédelem menedzselése VIII. Szakmai Fórum Budapest, november 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató.
avagy a zártság dilemmái
Minta IRATOK Az írásbeli kommunikáció eszközei az iratok.
Ügykezelői alapvizsga diasor
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Módosult a közfeladatot ellátó szervek iratkezeléséről szóló kormányrendelet (335/2005.) Dr. Hollósi Gábor Ph.D. Magyar Országos Levéltár Kormányzati Gyűjtőterületi.
Egy termék tanúsítása — tapasztalatok és következtetések Vágujhelyi Ferenc.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE A Magyar Mérnöki Kamara szerepe a közbeszerzési szabályozásban Dr. Virág Rudolf főtitkár.
KÖFOP E-ingatlan-nyilvántartás kialakítása (e-ING) Szőnyi Lőrinc.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A FreeSoft a megújult elektronikus ügyintézésért.
E-IRATKEZELÉS A LEVÉLTÁRI TÖRVÉNY MÓDOSULÁSÁNAK TÜKRÉBEN.
A régészeti örökség védelmének intézményrendszere.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
1. „Úton az elektronikus levéltár felé” konferencia Informatikai iratkezelő rendszerek minősítése, tanúsítása, az iratkezelő szoftverek jogszabályi.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
1 Közigazgatási Szervek Egységes Iratkezelésének Szabályozása Beszámoló a KEIR projekt eredményeiről Előadó: Kakuk Ilona KEIR projektmenedzser November.
Füzessy Tamás üzletág igazgató A MOREQ és a KEIR összehasonlítása.
Az önkormányzati ASP rendszer jegyzői szemmel Dr. Vincze Ferenc címzetes főjegyző Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Pajna Sándor vezérigazgató eKÖZIG.
Munkáltatói intézkedések közlésének Hszt. szerinti szabályozása
Adatvédelem – közérdekűség, átláthatóság, nyilvánosság
Minisztériumok, központi közigazgatás
Úton az elektronikus levéltár felé
Elektronikus aláírás és iratkezelés
Akkreditált IT terméktanúsítás - a NAT szerepe a tanúsításban
Ügykezelői alapvizsga
Dokumentumkezelő rendszer bevezetésének tapasztalatai
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Az önkormányzati ASP és az önkormányzatok elektronikus ügyintézési feladatai Pécs, november 23.
Az I-DOK rendszer és ami mögötte van
TŰZÁLLÓ KÁBELRENDSZEREK TANÚSÍTÁSA
Megfelelőség értékelés a jogi szabályozása, terméktanúsítás kijelölés alapján HTE Informatikai terméktanúsítási szakosztály - DMS Labor április 25.
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Előadás másolata:

A közfeladatot ellátó szervek egységes iratkezelését szabályozó törvény aktualitásai és a megvalósítás lehetőségei május

A nyugat-európai és észak-amerikai országok a XX. században közigazgatást hatékonyan segítő iratkezelés közigazgatást hatékonyan segítő iratkezelés tömeges iratképzés tömeges iratképzés központilag irányított, folyamatos tevékenység központilag irányított, folyamatos tevékenység új, hatékony, de költségkímélő eljárások és módszerek új, hatékony, de költségkímélő eljárások és módszerek

Records management (szabályozás, szabványosítás, fejlesztés, ellenőrzés) az állam szolgáltató funkciójának kiszélesedése az állam szolgáltató funkciójának kiszélesedése közérdekű adatok megismerésének követelménye közérdekű adatok megismerésének követelménye az elektronikus iratok nagyobb tömegű megjelenése az elektronikus iratok nagyobb tömegű megjelenése a köziratokban rejlő pótolhatatlan információ megőrzése és visszakereshetősége a köziratokban rejlő pótolhatatlan információ megőrzése és visszakereshetősége

A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény elektronikus iratok elterjedése elektronikus iratok elterjedése iratkezelés egységes folyamatként való felfogása iratkezelés egységes folyamatként való felfogása információs folyamatok integrálása információs folyamatok integrálása az információ gyors, egyszerű és a felhasználó igényének megfelelő visszakereshetősége az információ gyors, egyszerű és a felhasználó igényének megfelelő visszakereshetősége az elektronikus és a papíralapú iratok egy szervezeten belüli egységes kezelése az elektronikus és a papíralapú iratok egy szervezeten belüli egységes kezelése

Az iratkezelés felügyelete Magyarországon iratkezelési reform iratkezelési reform 1998-tól Miniszterelnöki Hivatal (40/1998. (III. 6.) Korm. Rendelet 1998-tól Miniszterelnöki Hivatal (40/1998. (III. 6.) Korm. Rendelet KEIR projekt KEIR projekt január 1. Belügyminisztérium Kormányzati Iratkezelési Felügyelet január 1. Belügyminisztérium Kormányzati Iratkezelési Felügyelet

Iratkezelés szabályozása I. A köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló évi LXVI. törvény módosításáról szóló évi CXLIX. törvény A köziratokról, a közlevéltárakról és a magánlevéltári anyag védelméről szóló évi LXVI. törvény módosításáról szóló évi CXLIX. törvény A belügyminiszter feladat-és hatásköréről szóló 150/2002. (VII. 2. ) Korm. rendelet, valamint a Miniszterelnöki Hivatalról szóló 148/2002. Korm. rendelet módosításáról szóló 273/2005. (XII. 20.) Korm. rendelet A belügyminiszter feladat-és hatásköréről szóló 150/2002. (VII. 2. ) Korm. rendelet, valamint a Miniszterelnöki Hivatalról szóló 148/2002. Korm. rendelet módosításáról szóló 273/2005. (XII. 20.) Korm. rendelet A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet

Iratkezelés szabályozása II. A közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverek megfelelőségét tanúsító szervek kijelölésének részletes szabályairól szóló 16/2006. (IV. 6.) BM rendelet A közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverek megfelelőségét tanúsító szervek kijelölésének részletes szabályairól szóló 16/2006. (IV. 6.) BM rendelet A közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztható követelményekről szóló 24/2006. (IV. 29.) BM-IHM-NKÖM rendelet A közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztható követelményekről szóló 24/2006. (IV. 29.) BM-IHM-NKÖM rendelet

A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet I. a közigazgatási szervek által készített egyedi és egységes iratkezelési szabályzatok jóváhagyásának rendje a közigazgatási szervek által készített egyedi és egységes iratkezelési szabályzatok jóváhagyásának rendje a köziratok tárgyi szempontú rendszerezésének és megőrzési idők szerinti válogatásának alapjául szolgáló irattári tervek elkészítésének és alkalmazásának szabályai a köziratok tárgyi szempontú rendszerezésének és megőrzési idők szerinti válogatásának alapjául szolgáló irattári tervek elkészítésének és alkalmazásának szabályai

A közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendelet II. a köziratok nyilvántartásával, az iratforgalom dokumentálásával, valamint az iratkezelés megszervezésével kapcsolatos alapelvek a köziratok nyilvántartásával, az iratforgalom dokumentálásával, valamint az iratkezelés megszervezésével kapcsolatos alapelvek a papíralapú és az elektronikus iratokat egyaránt tartalmazó ügyiratok egységének megőrzését, kezelhetőségét és használhatósága a papíralapú és az elektronikus iratokat egyaránt tartalmazó ügyiratok egységének megőrzését, kezelhetőségét és használhatósága

A szabályozás koncepciója egységesítse a közfeladatot ellátó szervek különböző iratkezelési szabályozásait, egységesítse a közfeladatot ellátó szervek különböző iratkezelési szabályozásait, ösztönözze a szerveket, hogy a papír alapú iktatási rendszerekről (iktatókönyv) térjenek át elektronikus iktatási rendszerekre (iratkezelő szoftver), ösztönözze a szerveket, hogy a papír alapú iktatási rendszerekről (iktatókönyv) térjenek át elektronikus iktatási rendszerekre (iratkezelő szoftver), a Ket november 1-jei hatálybalépése okán tegye alkalmassá az egyes iratkezeléseket az elektronikus iratoknak a papír alapú iratokkal azonos elvű kezelésére, az elektronikus ügyintézés speciális szabályainak betartása mellett. a Ket november 1-jei hatálybalépése okán tegye alkalmassá az egyes iratkezeléseket az elektronikus iratoknak a papír alapú iratokkal azonos elvű kezelésére, az elektronikus ügyintézés speciális szabályainak betartása mellett.

Iratkezelési szabályzat elfogadási rendje

Kidolgozás alatt áll a jóváhagyási jog gyakorlásának eljárási rendje, a jóváhagyási jog gyakorlásának eljárási rendje, a Magyar Országos Levéltárral történő szakmai együttműködés rendje, a Magyar Országos Levéltárral történő szakmai együttműködés rendje, a Közigazgatási Hivatalok szakmai felkészítése, a Közigazgatási Hivatalok szakmai felkészítése, segítségnyújtás az együttműködés megyei szintjének kialakításában. segítségnyújtás az együttműködés megyei szintjének kialakításában.

A Szabályzatok kötelező tartalmi elemei

A szerv vezetőjének gondoskodnia kell arról, hogy: az irat azonosítható, fellelési helye, útja követhető, ellenőrizhető és visszakereshető legyen; az irat azonosítható, fellelési helye, útja követhető, ellenőrizhető és visszakereshető legyen; az irat tartalma csak az arra jogosult számára legyen megismerhető; az irat tartalma csak az arra jogosult számára legyen megismerhető; az irat kezeléséért fennálló személyi felelősség egyértelműen megállapítható legyen; az irat kezeléséért fennálló személyi felelősség egyértelműen megállapítható legyen; az irat szakszerű kezeléséhez, nyilvántartásához, kézbesítéséhez, védelméhez megfelelő feltételek biztosítva legyenek; az irat szakszerű kezeléséhez, nyilvántartásához, kézbesítéséhez, védelméhez megfelelő feltételek biztosítva legyenek;

a beérkezett iratok megváltoztathatatlansága biztosítva legyen; a beérkezett iratok megváltoztathatatlansága biztosítva legyen; a rendszeres selejtezés elvégzésével az irattári iratanyag felesleges felhalmozódása megelőzhető, a maradandó értékű iratok megőrzése biztosított legyen; a rendszeres selejtezés elvégzésével az irattári iratanyag felesleges felhalmozódása megelőzhető, a maradandó értékű iratok megőrzése biztosított legyen; az ügyintézéshez, a döntések előkészítéséhez, a szervezet rendeltetésserű működéséhez megfelelő támogatást biztosítson. az ügyintézéshez, a döntések előkészítéséhez, a szervezet rendeltetésserű működéséhez megfelelő támogatást biztosítson.

Iktatás: főszámok és alszámok rendszerében történő nyilvántartás, főszámok és alszámok rendszerében történő nyilvántartás, az iktatókönyv az ügyintézés hiteles dokumentuma, az iktatókönyv az ügyintézés hiteles dokumentuma, az ügyintézés folyamatának követhetősége, ellenőrizhetősége, az ügyintézés folyamatának követhetősége, ellenőrizhetősége, az iratok hollétének naprakész megállapíthatósága, az iratok hollétének naprakész megállapíthatósága, az elektronikus és a papír alapú iratok azonos elvű kezelése. az elektronikus és a papír alapú iratok azonos elvű kezelése.

Az iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelmények I. Az ISZ-nek meg kell felelnie a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendeletben megfogalmazott követelményeknek. Az ISZ-nek meg kell felelnie a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének általános követelményeiről szóló 335/2005. (XII. 29.) Korm. rendeletben megfogalmazott követelményeknek. Kezeléséhez az intézményi Iratkezelési Szabályzat ismerete mellett elegendő kell, hogy legyen általános számítógép-felhasználói jártasság. Kezeléséhez az intézményi Iratkezelési Szabályzat ismerete mellett elegendő kell, hogy legyen általános számítógép-felhasználói jártasság.

Az iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelmények II. Legyen lehetőség olyan iktatókönyvrendszer létrehozására, mely igazodik a szerv meglévő iratkezelési szabályzatához. Legyen lehetőség olyan iktatókönyvrendszer létrehozására, mely igazodik a szerv meglévő iratkezelési szabályzatához. Az ISZ-nek lehetővé kell tennie az iktatókönyvek lezárását és új iktatókönyvek létrehozását, illetve amennyiben az iktatókönyvet nem éves iratkezelési fordulónapon hozzák létre, az iktatási rendszer folytonosságáról és a migrációról gondoskodni kell. Az ISZ-nek lehetővé kell tennie az iktatókönyvek lezárását és új iktatókönyvek létrehozását, illetve amennyiben az iktatókönyvet nem éves iratkezelési fordulónapon hozzák létre, az iktatási rendszer folytonosságáról és a migrációról gondoskodni kell.

Az iktatókönyv folyamatos számozással kell, hogy működjön. Az iktatókönyv folyamatos számozással kell, hogy működjön. Az ISZ-nek igazodnia kell a szerv meglévő irattári tervéhez. Az ISZ-nek igazodnia kell a szerv meglévő irattári tervéhez. Az ISZ-ben legyen lehetőség irattári terv létrehozására. Az ISZ-ben legyen lehetőség irattári terv létrehozására. Rögzítés során az irat legyen iktatókönyvbe iktatható, az előírt metaadatok köre automatikus és/vagy manuális módon legyen társítható a rögzítendő irathoz. Rögzítés során az irat legyen iktatókönyvbe iktatható, az előírt metaadatok köre automatikus és/vagy manuális módon legyen társítható a rögzítendő irathoz. Az ISZ-nek szükség esetén (téves iktatás) lehetővé kell tennie az iratok újbóli iktatását, átiktatását, vagy egy iktatás sztornózását. Az ISZ-nek szükség esetén (téves iktatás) lehetővé kell tennie az iratok újbóli iktatását, átiktatását, vagy egy iktatás sztornózását. E funkciók használata esetén az eredeti iktatási információk is maradjanak meg, és a téves iktatásnál kiadott iktatószám ne legyen ismételten kiadható. E funkciók használata esetén az eredeti iktatási információk is maradjanak meg, és a téves iktatásnál kiadott iktatószám ne legyen ismételten kiadható. Az iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelmények III.

Képesnek kell lennie különböző jogosultsági fokozatok kialakítására. Képesnek kell lennie különböző jogosultsági fokozatok kialakítására. Az iktatórendszeren belüli valamennyi mozgást naplózni szükséges. Az iktatórendszeren belüli valamennyi mozgást naplózni szükséges. Elektronikus és papíralapú dokumentumok egyidejű kezelése. Elektronikus és papíralapú dokumentumok egyidejű kezelése. Az elektronikus dokumentumok és az iktatókönyvek kinyomtatásának lehetővé tétele. Az elektronikus dokumentumok és az iktatókönyvek kinyomtatásának lehetővé tétele. Az iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelmények IV.

A megfelelőséget tanúsító szervek kijelölésének részletes szabályai Kérelem benyújtása Kérelem benyújtása Feltételek vizsgálata Feltételek vizsgálata Kijelölési Bizottság Kijelölési Bizottság Belügyminiszter Belügyminiszter Kijelölési okirat Kijelölési okirat Tanúsítási tevékenység Tanúsítási tevékenység

Tanúsítás folyamata I. Szoftvergyártók Szoftvergyártók Tanúsítás Tanúsítás Közfeladatot ellátó szerv Közfeladatot ellátó szerv Szoftverfejlesztés Szoftverfejlesztés Tanúsítás Tanúsítás

Határidők január 1-től: tanúsítvánnyal rendelkező szoftverek szerezhetők be január 1-től: csak tanúsítvánnyal rendelkező szoftverek szerezhetők be január 1. után tanúsítvánnyal nem rendelkező szoftvereket nem lehet alkalmazni január 1. után tanúsítvánnyal nem rendelkező szoftvereket nem lehet alkalmazni január 1.: január 1.:

A belügyminiszter feladat- és hatásköre „ a belügyminiszter látja el a központi közigazgatási szervek iratkezelésének szakmai felügyeletét, valamint a közfeladatot ellátó szervek egészére kiterjedően összehangolja az elektronikus iratkezelés és ügyintézés fokozatos bevezetésével összefüggő feladatok végrehajtását „ „ a belügyminiszter látja el a központi közigazgatási szervek iratkezelésének szakmai felügyeletét, valamint a közfeladatot ellátó szervek egészére kiterjedően összehangolja az elektronikus iratkezelés és ügyintézés fokozatos bevezetésével összefüggő feladatok végrehajtását „

Kormányzati Iratkezelési Felügyelet Folyamatosan gyűjti, rendszerezi és elemzi a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének informatikai feltételrendszerére, infrastruktúrájára vonatkozó adatokat; Folyamatosan gyűjti, rendszerezi és elemzi a közfeladatot ellátó szervek iratkezelésének informatikai feltételrendszerére, infrastruktúrájára vonatkozó adatokat;

Koordinálja, a Kormány által megjelölt stratégiai célok és a rendelkezésre álló anyagi erőforrások figyelembevételével, a minisztériumokkal, az országos hatáskörű szervekkel központi hivatalokkal (a továbbiakban együtt: központi államigazgatási szervek), valamint – az informatikai és hírközlési miniszterrel együttműködve – a területi és helyi államigazgatási szervek, a helyi önkormányzati hivatalok és a közlevéltárak iratkezelése informatikai feltételrendszerének, infrastruktúrájának megteremtésére irányuló fejlesztési tervek elkészítését; Koordinálja, a Kormány által megjelölt stratégiai célok és a rendelkezésre álló anyagi erőforrások figyelembevételével, a minisztériumokkal, az országos hatáskörű szervekkel központi hivatalokkal (a továbbiakban együtt: központi államigazgatási szervek), valamint – az informatikai és hírközlési miniszterrel együttműködve – a területi és helyi államigazgatási szervek, a helyi önkormányzati hivatalok és a közlevéltárak iratkezelése informatikai feltételrendszerének, infrastruktúrájának megteremtésére irányuló fejlesztési tervek elkészítését;

Előkészíti a köziratok kezelésével összefüggő jogszabályok tervezetét; Előkészíti a köziratok kezelésével összefüggő jogszabályok tervezetét;

A belügyminiszter ellenőrzi az iratkezelési szabályzatban foglaltak végrehajtását a központi közigazgatási szerveknél. Az észlelt hiányosságok megszüntetésére intézkedéseket kezdeményez; A belügyminiszter ellenőrzi az iratkezelési szabályzatban foglaltak végrehajtását a központi közigazgatási szerveknél. Az észlelt hiányosságok megszüntetésére intézkedéseket kezdeményez;

A belügyminiszter jóváhagyja a Magyar Országos Levéltárral egyetértésben a központi közigazgatási szervek egyedi iratkezelési szabályzatait, valamint az általuk készített egységes iratkezelési szabályzatok, továbbá irattári mintatervek kiadásakor – a nemzeti kulturális örökség miniszterével közösen – egyetértési jogot gyakorol; A belügyminiszter jóváhagyja a Magyar Országos Levéltárral egyetértésben a központi közigazgatási szervek egyedi iratkezelési szabályzatait, valamint az általuk készített egységes iratkezelési szabályzatok, továbbá irattári mintatervek kiadásakor – a nemzeti kulturális örökség miniszterével közösen – egyetértési jogot gyakorol;

A belügyminiszter évente értékeli, a közlevéltárak ellenőrzési tapasztalatait is felhasználva, a közfeladatokat ellátó szervek iratkezelésének helyzetét, az elektronikus iratkezelésre történő áttérés tapasztalatait, és az értékelést az érintettek számára megküldi; A belügyminiszter évente értékeli, a közlevéltárak ellenőrzési tapasztalatait is felhasználva, a közfeladatokat ellátó szervek iratkezelésének helyzetét, az elektronikus iratkezelésre történő áttérés tapasztalatait, és az értékelést az érintettek számára megküldi;

A belügyminiszter részt vesz az iratkezelésért felelős és az iratkezelést végző személyek szakmai képzésével, továbbképzésével kapcsolatos koncepciók kidolgozásában; A belügyminiszter részt vesz az iratkezelésért felelős és az iratkezelést végző személyek szakmai képzésével, továbbképzésével kapcsolatos koncepciók kidolgozásában;

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Viszont látásra!