Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közoktatási fejlesztések, pályázati lehetőségek
Advertisements

Európa 2020 stratégia – kihívások az EU előtt Bauer Edit március 4. Dunaszerdahely.
A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A szakképzés átalakítása Kihívások és válaszok
Szakterületi trendek, kilátások, jellemző foglalkozások és munkaerő- piaci igények Dzubay László Május 03. Pécs.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Keszthelyi Kistérség Szakközépiskoláinak a megújuló energiával foglalkozó szakemberképzésre irányuló igényfelmérése május.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
A kereskedelmi és iparkamarák gazdaságszervező szerepének változása Pekó László.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
TISZK létrehozása és a TIOP-3. 1
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
„a gyakorlat a legjobb tanítómester, igazi gazdákat ez formál" (Tessedik Sámuel) Román István agrárszakképzésért felelős helyettes államtitkár március.
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
A szakképzés helyzete az iskolafenntartó szemüvegén keresztül
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Duális szakképzés Együttműködési lehetőségek a Nyíregyházi Szakképzési Centrummal Nyíregyháza, március 01.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
„A GAZDASÁG SZOLGÁLATÁBAN” Debrecen szeptember 25. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
A GAZDASÁG ÉS A TÁRSADALOM SZOLGÁLATÁBAN Debrecen január 26. Tirpák Zsolt főigazgató szeptember 1.
Fejér megye szakképzés-fejlesztési koncepciója Összeállította a Fejér Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság 2013 Összeállította a Fejér Megyei.
Miskolc-Lillafüred, január 30. Bihall Tamás.
A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara stratégiai jelentőségű programja a közötti időszakra Miskolc, november 29. Bihall.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
D UNAÚJVÁROSI S ZAKKÉPZÉSI C ENTRUM IGAZGATÓI TÁJÉKOZTATÓ ÉRTEKEZLET JÚNIUS 29.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
1 A munkaerőpiac aktuális kérdései és a szakképzés helyzete különös tekintettel a duális képzésre Cseresnyés Péter munkaerőpiacért és képzésért felelős.
MFKB Roadshow Változások a szakképzésben – Gondoljuk újra együtt Csongrád megye szakképzés fejlesztési koncepcióját október 10. Előadó: Dr. Kőkuti.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Hódmezővásárhelyi Szakképzési Centrum
ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI REGIONÁLIS PROJEKTINDÍTÓ RENDEZVÉNY
Rettegi Attila február 14.
Szombathelyi Szolgáltatási pályaorientációs feladatai
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Miskolc, október 21. dr.Szilágyiné Baán Anna titkár
Előadó: dr. Bugya László
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
Pályaválasztási Kiállítások 2008
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Varga Júlia MTA KRTK KTI
Előadás másolata:

Őszi Attila főigazgató

ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola  1955 NÜM 316.sz Intézet (Dunaferr Isk.)  Nehézipari szakmák  340. sz. Intézet (Hild Isk.)  Építőipari szakmák  60-as évek könnyűipar telepítése  1969 Bánki Szakközépiskola  Gépész, kohász képzés  1975 Rudas Középiskola  Közgazdasági, kereskedelmi  1976 Lorántffy Középiskola  Könnyűipari szakmák  1990 Kereskedelmi és vendéglátóipari Szki

A szakképzés modernizálása  Világbanki program  SZFP  2008 TISZK  Európa 2020  2013 KLIK  2015 NSZFH/Centrumok

Fő célkitűzés (EU 2020):  1. Foglalkoztatás  Biztosítani kell, hogy a 20–64 évesek körében a foglalkoztatottság aránya elérje a 75%-ot.  2. K+F/innováció  Az EU (köz- és magánforrásból származó) GDP-jének 3%-át a kutatás/fejlesztés és az innováció ösztönzésére irányuló beruházásokra kell fordítani.  4. Oktatás  A lemorzsolódási arányt 10% alá kell csökkenteni.  El kell érni, hogy a 30 és 34 év közötti uniós lakosok legalább 40%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezzen.  5. Szegénység/társadalmi kirekesztés  Legalább 20 millióval csökkenjen azok száma, akik nyomorban és társadalmi kirekesztettségben élnek, illetve akik esetében a szegénység és a kirekesztődés reális veszélyt jelent.

A szakképzési rendszer átalakításának célja A szakképzési rendszer vonzerejének növekedése A kétkezi munka becsületének visszaállítása Az átjárhatóság biztosítása A jövőben növekedjen a szakképzést választók száma Tévhit eltörlése: szakképzés zsákutca jellegű →továbblépési lehetőség biztosítása a felsőoktatásba Czomba Sándor államtitkár

A legfőbb kihívások a szakképzésben A gazdasági igények szolgálata : a jelenleginél több szakmunkás és technikus képzése A duális képzés erősítése : a képzőhelyek száma és a képzési lehetőségek bővítése, a duális képzési formában részt vevők számának emelése A szakképzési rendszer színvonalának emelése: a képzés minőségének, hatékonyságának, eredményességének javítása Czomba Sándor államtitkár

 7 tagintézmény  Mintegy 4000 diák  510 alkalmazott  370 pedagógus  29 NOKS  111 technikai dolgozó  CENTRUM:  6 fő gazdasági referens  3 fő tanügyi referens  Informatikai referens  Felnőttképzési referens  2 fő titkársági referens

Jelenlegi helyzetkép:  Letisztult képzési profil ( két intézménynél kerül kivezetésre a gimnáziumi oktatás)  167 szakma  22 ágazat  Felnőttoktatás  Felnőttképzés  (TÁMOP 2.1.6)  Egyéb tanfolyamok  A duális képzés a szakképző évfolyamokon 60%  Kapcsolatok:  Önkormányzatok  Kamara  Gazdálkodó szervezetek  MFKB  Munkaügyi központok  KLIK (3 megye ill. régió határa)  Centrumok (azonos elvek, célok)  DUF  Civil szervezetek

Terveink, jövőkép: CÉL  Alulról építkezve, a fenntartó irányításával működtetni a rendszert  A kormányzati célok megvalósítása  A szakember képzés növelése  duális képzés kiterjesztése  Színvonal emelése  Felnőttoktatás (második szakma)  Az állami fenntartású szakképző intézmények népszerűsítése MÓDSZER, ESZKÖZ Centrum = pedagógiai műhely  8-os diákok megnyerése  Pályaválasztási tanácsadás  Szakma bemutatók → kamarával együttműködve (pályaorientáció)  A diákok megőrzése, felzárkóztatása  MK-k centrum szintű együttműködése (fórumok, módszertani vásár)  Állásbörze → munkaügyi központokkal együttműködve  Cselekvő jelenlét a város, városkörnyék rendezvényein

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! 10