Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az NFT II. ( ) végrehajtásának ütemezése és a felsőoktatási programok finanszírozása Kilátások, Kihívások Budapest, április 16.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési Főosztály
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Tantervfejlesztési Hálózat építési Mobilitást segítő Támogatások forrás: „Magyar nyelven Európában” Budapest, április 1.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Tudománypolitikai Főosztály
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
2014. november 26. Tordai Péter igazgató Tempus Közalapítvány
A Pécsi Tudományegyetemen innovációs tevékenysége
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Felsőoktatási fejlesztések és azok keretfeltételei, SE Innovációs Nap Fonyó Attila Felsőoktatásért Felelős Államtitkárság Felsőoktatási Kutatás-fejlesztési.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM SZENTÁGOTHAI JÁNOS KUTATÓINTÉZET.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Őszi Attila főigazgató. ELŐZMÉNYEK A szakképzés kezdetei városunkban  Dunaújváros – új, tervezett, város  A szakképzés kezdete 1953 Technikum/(1969)Főiskola.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
A PTE K+F+I helyzetértékelése Prof. Dr. Tóth Kálmán tudományos és innovációs rektorhelyettes szeptember 19.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Kutatás-Fejlesztés-Innováció versenypályázati tükör
Barcsák Marianna - KPSZTI
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
A magyarországi K+F politika
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Felsőoktatási fejlesztések a közötti európai uniós támogatási időszakban Pécs, Fonyó Attila közigazgatási tanácsadó

Stratégiai célok a felsőoktatás területén Fokozatváltás a felsőoktatásban stratégia és Nemzeti Reform Program főbb felsőoktatási célkitűzései: A felsőfokú vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezők arányának (a évesek körében) 34 százalékra növelése A lemorzsolódók, a végzettség nélkül a felsőoktatásból kilépők arányának csökkentése Műszaki és informatikai (STEM / MTMI) hallgatók részarányának növelése a hallgatók között, 27%-ról 40%-os arány közelébe Munkaerőpiacon elvárt készségek elsajátításának beépítése a képzési folyamatba Digitális kompetenciák bővítése Duális képzés bevezetése és kiterjesztése Doktori képzés és a fokozatszerzés hatékonyabbá tétele 2

Stratégiai célok a (felsőoktatási) kutatási terén Kiemelt cél a K+F+I ráfordítások jelentős megemelése a GDP 1,8%-ára. kiemelt kormányzati cél a K+F+I rendszer működéséhez szükséges kutatói állomány létszámának növelése. A hazai célkitűzés 40%-os növekedéssel számol 7 év alatt Felsőoktatás specifikus célok: felsőoktatási kutatás szolgáltatások bővítése, vállalati megrendelések kielégítése alapfinanszírozásban / finanszírozás számítási módjában a kutatási dimenzió megjelenítése, erősítése külső források: H2020, Strukturális Alapok felhasználása és a lehívás hathatóságának javítása kutatói utánpótlást biztosító programok indítása 3

EFOP Elvárt fejlesztési eredmények Legalább 4 új képzési központ létesül felsőoktatási szempontból alulszolgáltatott helyeken A felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban fő jelentkező és hallgató fog részt venni, egyéni támogatást kapni Kutatói utánpótlást támogató programokban hallgató fog részt venni A Campus Mundi mobilitási programban külföldi részképzésben hallgató vesz részt. Az új képzési formában, azaz duális képzésben adott évben végzettséget szerző hallgatók száma 2023-ra évi fő lesz Doktori fokozatszerzések száma megnő, a konvergencia régiókban 645 főről évi 800-ra, országosan 1207 főről évi főre növeljük a sikeresen disszertációt védők számát 4

EFOP 3. prioritás – Képzés fejlesztés „Értéklánc-alapú” megközelítés Korai pálya- orientáció Képzők képzése (általános és középiskolai tanárok) Egyetemi előkészítő képzések, „0. évfolyam” Intézményi kampányok, beiskolázás Bennmaradást támogató programok, Oktatási innováció: kimenetek bővítése, gyakorlat-orientáltság Gyakorló szakemberek bevonása Felkészítés a céges környezetben történő munka-végzésre 5 II. EFOP Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében I. EFOP A felsőoktatási intézmények felkészítő és pályaorientációs tevékenységeinek támogatása, MTMI40 III. EFOP Duális és kooperatív felsőfokú képzések, felsőoktatási szakképzési és szakirányú továbbképzések fejlesztése és lebonyolítása

EFOP Felsőoktatási Képzés fejlesztés Az EFOP konstrukció a felsőoktatásba való bekerülést szolgálja: tapasztalatszerző és szakmai ismeretet biztosító képzések, ferlzárkoztató évfolyamok működtetése (8 Mrd Ft) felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban résztvevők száma: fő Az EFOP konstrukció támogatja a komplex intézményi fejlesztéseket az oktatás hatékonyabbá tétele és a már bent lévő hallgatók eredményes végzettség szerzése érdekében, felsőoktatásban való bennmaradást elősegítő felzárkóztató, kiegészítő programok; oktatási innováció; képzés és tartalomfejlesztés; tanulás támogató szolgáltatások bővítése; területi szolgáltatásbővítés; nemzetköziesítés révén. (24 Mrd Ft) felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban résztvevők száma: fő Az EFOP konstrukció intézményi fejlesztései a duális képzéseket valamint a felsőoktatási szakok szakmai gyakorlatainak feltételrendszerét javítják, elősegítik a munka világában történő tapasztalat szerzést. (3,7 Mrd Ft) felsőoktatásba való bekerülést és bennmaradást támogató programokban résztvevők száma: 360 fő 6

EFOP 3. prioritás – Kutatási célú pályázatok 7 II. EFOP Európa Kutatási Térség (ERA) Felsőoktatási intézményi konzorciumok – külföldi kutatóhelyek, egyetemek Tudományos kapcsolatrendszer, Horizon2020 eredményesség I. EFOP Intelligens szakosodás Egyetem – környező vállalat K+F szolgáltatás, technológia és tudástranszfer III. EFOP Hallgatói műhelyek, doktori iskolák, kutatói utánpótlás EGYETEM

EFOP Felsőoktatási Kutatás-fejlesztés EFOP szolgálja intézményi projekteken keresztül az intelligens szakosodás keretében a felsőoktatási intézmények profiljának specializálását, a tudásnégyszög kiépítését, a felsőoktatási intézmények és vállalati együttműködések erősítését, felsőoktatási és más kutatóhelyek kapacitásaik összehangolását, a és a társadalmi innováció előmozdítását (20 Mrd Ft). Kutatói utánpótlást támogató programokban résztvevők száma: fő EFOP tematikusan szerveződő konzorciumok támogatása szolgálja az alapkutatások nemzetközi beágyazottságának növelését a Horizon2020 projektekben és az európai kutatási hálózatokban (pl. EIT), és egyéb programokban (pl. FET) való magas arányú részvétel elérése érdekében, a hazai és európai kutatóhelyek közötti kapcsolatok erősítésével (15,94 Mrd Ft). Kutatói utánpótlást támogató programokban résztvevők száma: 500 fő EFOP (országos) intézményi projektek keretében a hallgatói tudományos műhelyek közvetlen és célzott támogatása szolgálja a doktori iskolák, szakkollégiumok, fejlesztői versenyek, műhelyek erősítését az oktatói és kutatói utánpótlás biztosítása érdekében (10,88 Mrd Ft). Kutatói utánpótlást támogató programokban résztvevők száma: fő 8

EFOP Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztési program Keretösszeg: 29 Mrd Támogatott beruházási területek: A, oktatási eszköz fejlesztés, műszer és labor modernizálás, beleértve a hallgatók által használt könyvtári infrastruktúra megújítását B, a három klinikával rendelkező felsőoktatási intézmény (SZTE, PTE, DE) esetében kötelező az orvosi- és egészségtudományi képzésekhez szükséges skill központok, valamint laborok, hallgatói terek átalakításának, bővítésének megvalósítása; opcionális tevékenység az orvosi – gyógyszerészeti elméleti tömb létrehozása. C, új telephely létrehozása felsőoktatási szempontból alulszolgáltatott helyeken. D, Alkotóház, kutatóház, tudáscentrum létesítése, bővítése. 9

EFOP Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztési program Keretösszeg: 29 Mrd Támogatott beruházási területek: A, oktatási eszköz fejlesztés, műszer és labor modernizálás, beleértve a hallgatók által használt könyvtári infrastruktúra megújítását B, a három klinikával rendelkező felsőoktatási intézmény (SZTE, PTE, DE) esetében kötelező az orvosi- és egészségtudományi képzésekhez szükséges skill központok, valamint laborok, hallgatói terek átalakításának, bővítésének megvalósítása; opcionális tevékenység az orvosi – gyógyszerészeti elméleti tömb létrehozása. C, új telephely létrehozása felsőoktatási szempontból alulszolgáltatott helyeken. D, Alkotóház, kutatóház, tudáscentrum létesítése, bővítése. 10

Felsőoktatás fejlesztés EFOP pályázatok Felhívás azonosító jele Felhívás neve Felhívás keretösszege (Mrd Ft) Státusz És megjelenési tervek EFOP Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében 24,00 TÁRSADALMI EGYEZTETÉSEN Megjelenés: Október Beadás: December EFOP A felsőoktatási intézmények felkészítő és pályaorientációs tevékenységeinek támogatása, MTMI40: a matematikai, természettudományos, informatikai, műszaki szakokra való jelentkezést és bennmaradást támogató programok 8,00 FEMCS lezárult November Január EFOP Duális és kooperatív felsőoktatási képzések, felsőoktatási szakképzési és szakirányú továbbképzések fejlesztése és lebonyolítása 3,70 FEMCS lezárult Október December EFOP-3.6.1Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések20,00 Megjelent Május Beadás: 2016: Szeptember EFOP Tematikus kutatási hálózati együttműködések 15,40 FEMCS lezárult November 2017.Január EFOP Felsőoktatási hallgatók tudományos műhelyeinek és programjainak támogatása 10,88 FEMCS lezárult November Január EFOP Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztési program29,00TÁRSADALMI EGYEZTETÉSEN Október December

Köszönöm a figyelmet!