1 HEFOP-3.2.2.-P.-2004-10-0018/1.0 Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása a szakképzés hatékonyságának növelése érdekében 2005-2008 HEFOP 4.1.1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
„TE IS részese lehetsz” EQUAL konferencia Pécs, május 9. A Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ együttműködése a munkáltatókkal Dr. Brebán.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A TISZK szerepe és feladata a szakképzés megújításában A Képző Központ feladata Szenner Károly Szakképzés a jövő szolgálatában HEFOP P /1.0.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Gyakorlati megvalósítása
Mayer József Budapest február 27.
HUNTÉKA Integrált Könyvtári (Közgyűjteményi) Rendszer
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Folyamatosan emelkedik a lakosság
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zalaegerszeg, 21 February 2018
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

1 HEFOP P /1.0 Térségi Integrált Szakképző Központ létrehozása a szakképzés hatékonyságának növelése érdekében HEFOP projekt (European Regional Development Fund, ERDF) HEFOP projekt (European Social Fund, ESF) Vargha Balázsné SZPSZK Intézményegység vezető

2 HEFOP P /1.0 A régióban (98) az országos (1551) feladat ellátási helyek számának 6,3%-a található, a szakképzésben részesülők ISCED kód szerint 9,93 %-a tanul ebből Baranya megye részesedése meghatározó, 40%. A régió szakképzési szerkezete

3 HEFOP P /1.0

4 Baranya megye Kistérség megnevezése Kibocsátási helyek száma komlói2 mohácsi4 pécsi21 pécsváradi4 sásdi1 sellyei3 siklósi3 szentlőrinci1 szigetvári1 Összesen:40 Somogy megye balatonföldvári0 barcsi4 csurgói1 fonyódi3 kaposvári17 lengyeltóti1 marcali3 nagyatádi2 siófoki5 tabi1 Összesen:37 Tolna megye bonyhádi3 dombóvári3 paksi3 szekszárdi10 tamási-simontornyai2 Összesen:21 A megyei szinten összesített kistérségi kibocsátási helyek

5 HEFOP P /1.0 Összegzésként megállapítható, hogy a szakképzést legfőképp a szétaprózott intézményi szerkezet, az ezt finanszírozó vegyes fenntartói irányítás és az ebből fakadó információhiány jellemzi, mind a szakképzést folytatók: a képzők, mind a szakképzést igénybevevők: a szülők-diákok, szakmai képzést- továbbképzést igénylők oldaláról. E hiányon a szakképzési szerkezet koncentrációját és racionalizációját biztosító TISZK szervezetek, mint intézményi és fenntartói szövetségi rendszerével lehet. Ez azonban mindenképpen megköveteli a kistérségi és kistérségi-szövetségi, valamint regionális szintű adatgyűjtést és közlést, továbbá a szakképzés regionális szintű tervezését és finanszírozását.

6 HEFOP P /1.0 A szakképzési rendszer fejlesztése Intézményrendszer fejlesztése: szakképző központok létrehozása 2.Tananyagfejlesztés: digitalizált tananyagok rendszere 3.Modul és kreditrendszer: a szakképzésben az élethosszig tartó tanulás érdekében (LLL)

7 HEFOP P /1.0

8

9 A PANNON-TISZK létrehozásának általános céljai A partnerségen alapuló integrált intézményrendszer létrehozása és működtetése amely a térség munkaerő-piaci igényeihez rugalmasan alkalmazkodik szakképzési kínálatával csúcstechnológiai eszközök érhetők el a partneriskolák számára a gépészet; kereskedelem-marketing szakmacsoportban

10 HEFOP P /1.0 A PANNON-TISZK szervezeti koncepciója a szakképzésre fordított kormányzati kiadások költség-hatékony felhasználása célján, a szakképzésben érintettek partnerségi viszonyán, a stratégiai szövetségi (megállapodásos) szervezetet kialakításán, a nézetek és érdekek ütköztetésén és megoldásán, a konfliktusok nyílt tárgyalásos rendszerű demokratikus megvitatásán alapul.

11 HEFOP P /1.0 PANNON - TISZK Tanácsadó Testület Integrált Intézményirányítási Testület Konzorciumi Szekció Intézményvezető Igazgató Tanács PANNON – TISZK Szakmai Pedagógiai Szolgáltató Központ Intézményegység vezető PANNON – TISZK Gazdasági Szervezet Gazdasági vezető PANNON – TISZK Szakképző Központ Intézményegység vezető

12 HEFOP P /1.0 Pécsi Kereskedelmi Idegenforgalmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola 500.SZ. Angster József Szakképző Iskola,Pécs Radnóti Miklós Közgazdasági Szakközépiskola, Pécs Zipernowsky Károly Műszaki Szakközépiskola, Pécs Széchenyi István Gimnázium és Szakközépiskola, Pécs MIOK József Nádor Gimnázium és Szakképző Iskola Pécsi Tagiskolája BMÖ Nagy László Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Komló BMÖ Radnóti Miklós Szakközépiskola és Szakiskola, Mohács

13 HEFOP P /1.0 A PANNON-TISZK feladatcsoportjai Koordináció Innováció Továbbképzés Tanácsadás Közösségi funkciók

14 HEFOP P /1.0

15 Koordináció területei Kínálati és keresleti oldal összehangolása Adatbázis és egyeztetés Egységes arculatú marketing megjelenés Logó, kiadványok, net tervezés Moduláris és rész- szakképzés Idősávok és forgási programok Szakmai orientáció összehangolása egyeztetés Üzemen felüli képzés Forgási programok Üzemközi gyakorlati képzés Intézményi bemutatók, prezentációk Szakmák egymásra épülése Kiadványok HEFOP P /1.0

16 Innováció Munkaerőpiaci adatbázis és prognózis Végzettek adatbázisa Szakmai- módszertani fejlesztés Dokumentált és terjeszthető eljárások Pedagógiai innovációk Dokumentált és terjeszthető képzési csomagok Információs rendszer Tanuló nyilvántartás és forgás Honlap Könyvtár, Hova Kp, Tartalomszolg Intézményi PPR és IMIP Dokumentált és terjeszthető módszerek Finanszírozási források lehívása Dokumentált, megvalósult projektek HEFOP P /1.0

17 Továbbképzés Új tananyagok Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Mérés-értékelés Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Szakmai-módszertani Személyes intézményi tanácsadók számára Szakmai-módszertani Tutorok számára HEFOP P /1.0

18 Tanácsadás: szurevizori rendszer működtetése a képzés helyszínén Új tananyagok Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Mérés-értékelés Oktatók Pedagógusok Kamarai tanácsadók számára Szakmai-módszertani Személyes intézményi tanácsadók számára Szakmai-módszertani Tutorok számára HEFOP P /1.0

19 Közösségi Családpedagógiai, pályaorientációs, képzési korrekciós, rész képzési, karrier Protokollok Humán tanácsadási e- szolgáltatások Weblapon Munkaerőpiacra segítő szolgáltatások, tanácsadás (one shop) Protokollok, curriculumok Inkubáció fogyatékkal élők és távmunkát végző volt diákjaink számára számára Kiépített akadálymentes terminálok e- szolgáltatások munkaállomásai Kiépített és működtetett munkahelyek az intézményrendszerben HEFOP P /1.0

20 A feladatok ellátását biztosító informatikai rendszerfejlesztés Integrált elektronikus intézményirányítási rendszer kiszolgálására képes hardver és szoftver környezet megteremtése amely képes: az oktatásszervezési,a nyomkövetési,a szakképzésben résztvevő gyakorlati helyek adatbázisát kezelni, a moduláris oktatás tanulónyilvántartási kommunikációs kapcsolatot az intézmények között biztosítani alkalmas a minőségbiztosítási dokumentációs igények elektronikus kielégítésére a közösségi feladatokat szolgáló PANNON-TISZK Honlap üzemeltetésére aktuális adatállományokkal amely szolgáltatásával képes biztosítani az egyesített intézményi könyvtárkatalógust, Hova tovább központ karrierhonlap működését (benne a cégek állásajánlatainak és a végzett tanulók önéletrajzainak adatbázisaival) az e-learning létrehozását és működtetését Webfelületen E hardver rendszer a PANNON-TISZK székhelyére telepített központi szerverből és a 8 iskolához telepített userekből áll. az üzemközi képzési helyek így a tanirodák, tanműhelyek informatikai videokonferenciát lehetővé tevő kapcsolatának biztosítása HEFOP P /1.0

21 HEFOP P /1.0 Kimenet Továbbképzésben résztvevő szakemberek száma 256fő A TISZK közösségi funkcióit igénybe vevő, vagy azok szolgáltatásaiban részt vett tanulók száma 7950fő Eredmény Szakképzésben végzett tanulók száma6126fő Tanulószerződések aránya6% Hatás A munkához vagy más pozitív eredményhez jutott személyek száma 6700fő Szakképzési rendszerből lemorzsolódók aránya 9,06% Céljaink

22 HEFOP P /1.0 …és ahol mindez megvalósul…