Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A tanárképzési gyakorlatok fajtái, szerepük
Közösségi pedagógiai gyakorlat
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Az olvasástanítás módszere:
A Hallgatói Mentorprogram működése
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Gyakorlat helye: Fogyatékosok Átmeneti Gondozóháza 9023 Győr Török István út 1. Tel.: 96/ Bognár Gyöngyi Vezető Kontakt személy: Belláné.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Kommunikáció az egyetemen Kommunikációs tréning Palkovits Nóra.
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az e-portfólió használati köre
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A tanárképzés szerkezete
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A pszichológiai mérés alapjai
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Előadás másolata:

Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában

TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi sajátosságait, egyéni szükségleteit Ismeri és tudja értelmezni a konfliktusok sajátosságait, okait tanulói csoportok esetében, ismer hatékony konfliktus-megoldási technikákat Ismeri az iskola, mint szakmai intézménybelső szerkezetét, a döntések mechanizmusát Megfelelő önismerettel rendelkezik

Attitűdök / nézetek Elkötelezett a közösségek építése iránt Az iskola világában tudatosan törekszik az értékek sokféleségének elfogadására, nyitott mások véleményének, értékeinek megismerésére, tiszteletben tartására Alapvető fontosságúnak tartja a tanulókra, tevékenységükre való reflektálást

Közösségi pedagógiai gyakorlat Cél: tapasztalatszerzés a tanulók tanórán kívüli, szabadidős tevékenységének szervezése, vezetése, tanulói közösségek építése terén Idő: 3. vagy a 4. félév Hely: EKF Gyakorlóiskola Tartalom: szakvezető irányításával heti 3 óra + egy hét egyéni, illetve csoportos programszervezés (ofő óra, tanórán kívüli tevékenység)

Hetente: egy előkészítő óra, egy hospitálás és egy megbeszélő óra. A félév során egy hét összefüggő iskolalátogatás is történik.

Módszerek: megfigyelés, megbeszélés, dokumentumelemzés, foglalkozástervezés-vezetés

Egyéni gyakorlat (időtartam 5 nap) Összegyűjtendő információ A közösség története Kapcsolatteremtés lehetősége Létszámadatok Közösségi jellemzők Környezeti jellemzők A tanulási lehetőségek Közösségi szervezetek és hálózatok Szabadidős lehetőségek

Diákönkormányzat Szociális szolgáltatások az adott közösség számára Egészségügyi ellátás az adott közösség számára Rendfenntartás, szabályozás

Egyéni programszervezés Kreatív műhelyek, kézműves foglalkozások: célja a szabadidő hasznos eltöltése, a gyermekek/tanulók kreativitásának, ügyességének, képzelőerejének fejlesztése. Dokumentáció: programterv, a programokon részt vettek jelenléti íve, fényképek.

Tréningek szervezése különböző céllal pl. kommunikációfejlesztés, konfliktuskezelés stb. Dokumentáció: programterv, a programokon részt vettek jelenléti íve, fényképek

Kerekasztalok: szervezése különböző témakörökben. A kerekasztalok célja, hogy a résztvevőket rövid és hosszú távon egyaránt érintő kérdésekben elősegítse a konszenzus létrejöttét, párbeszédet indítson el, cselekvésre ösztönözzön. Dokumentáció: programterv, a programokon részt vettek jelenléti íve, emlékeztető, fényképek.

Sporthoz köthető programok, versenyek, túrák szervezése Dokumentáció: programterv, a programokon részt vettek jelenléti íve, fényképek Ünnepekhez kötődő közösségi rendezvények szervezése A feladat dokumentálása portfólióban.

Csoportos gyakorlat A hallgatók osztályfőnöki órákat és tanórán kívüli tevékenységeket látogatnak. A feladat dokumentálása portfólióban.

A gyakorlatok rendszere az EKF-en ÉVF. 1. FÉLÉV2. FÉLÉV Közösségi pedagógiai (vagy itt végzi) Közösségi pedagógiai (vagy itt végzi) Tanítási gyakorlat (4+1) 5. Tanítási gyakorlat (5+1) Összefüggő gyakorlat (4+1) Tanítási gyakorlat (5+1) Összefüggő gyakorlat (4+1) 6. Összefüggő gyakorlat (5+1)

A tervezett gyakorlatok rendszere az EKF-en ÉVF. 1. FÉLÉV2. FÉLÉV 1. Gyakorlóiskolai tevékenység (heti 2 óra) 2. Közösségi pedagógiai (vagy itt végzi) Közösségi pedagógiai (vagy itt végzi) 3. Gyakorlóiskolai tevékenység (heti 2 óra) Gyakorlóiskolai tevékenység (heti 2 óra) 4. Tanítási gyakorlat (4+1) 5. Tanítási gyakorlat (5+1) Összefüggő gyakorlat (4+1) Tanítási gyakorlat (5+1) Összefüggő gyakorlat (4+1) 6. Összefüggő gyakorlat (5+1)