Növények tanításának módszertana. A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kempelen Farkas Gimnázium fás szárú növényei
Advertisements

Biológia 9. osztály Mgr. Gyurász Szilvia
Tavirózsa, tündérrózsa
Zöldségfélék.
Virágok.
II. TERMÉSZETI ÉS TÁJI JELLEMZŐK
A szőlő.
A burgonya.
Útépítési munkálatok természetvédelmi kérdései Lovászi Péter.
BONI Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézménye
Hagyományos szemléltető eszközök
Periodikus mozgások A hang.
A növények szervei.
Rendszerezés ismétlés.
Magyarország potenciális vegetációmodellje Eszköz a természetes növényzet lehetséges változásának felmérésére tájhasználat-változás esetén Somodi Imelda,
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
Ökológia Fogalma:Az élőlényeknek a környezetükhöz való viszonyát vizsgáló tudomány. Vizsgálatának tárgya: Az ökoszisztéma, az élőhely ( biotóp) és azt.
Védett növények a Bükkben
A védett növények
A szilvafa.
A vöröshagyma és a fokhagyma
A sárgarépa és a petrezselyem
Növényi szövetek 1..
A növények generatív szervei
Évszakok a kertben 5. osztály.
A nyitvatermők.
A növények egyedfejlődése
A növények szaporodása
A zárvatermők.
Katica csoport Október Tűz modul
A nyitvatermők Bíró Viktor.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Szarka Zsuzsi
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A csírázástól az egyed haláláig
Térszemlélet, időérzék fejlesztése
Dendrológia előadás Környezetmérnöki Szak Környezettudományi Szak
A növények szaporodása
Mi az élet, miért fontos a víz az élővilágban
A növények országa Az egyszerűbbek.
Vöröshagyma.
Bocskai István Református Oktatási Központ
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
PAPRIKA.
Mező élővilága.
Szántóföldi növények betegségei Növénykórtani ismeretek modul.
Környezetvédelem.
Napraforgó Napraforgó.
Általános növénytan előadás
Virágos, magvas növények
A megismerési módszerek alapozása
Az idő Folyamatosan változik. Fő jellemzői: Napsugárzás,
44. lecke A nyitvatermők A virág és a mag
A füves puszták élővilága
Az állatok tanításának módszertana. Az állatok tanításának algoritmusa 1.Az állat neve – Magyar tudományos név – Szinoním nevek – Latin név (érdekességnek)
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Földműveléstan és területfejlesztés KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI BSc.
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
A növények generatív szervei. I. Virág szaporodásra módosult levél 1.Teljes virág A, Kettős virágtakaró csészelevelek (csésze) sziromlevelek (párta) (Kétszikűek)
Az élőlények és környezetük tanításának módszertana.
47. lecke A növények vízháztartása
RÉTEK, LEGELŐK, MEZŐK.
Mi készül? gulyásleves.
Iskolánk rövid, környezeti nevelési programjának bemutatása
A virág.
Növényi szövetek 1..
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Ki mit tud? december óra 330 terem
RÉTEK, LEGELŐK, MEZŐK. R ÉTEK sík  Hazánkban nagy kiterjedésű rétek találhatók, főleg a sík vidékeken.  A rétek élővilága több fényhez jut, mint az.
A virág.
Káposztafélék és a burgonya. A fejes káposzta Őse a vadkáposzta. Vitaminokban ( B- és C-vitamin)és rostokban gazdag növény. Jó a hidegtűrő képessége.
Előadás másolata:

Növények tanításának módszertana

A növények tanításának algoritmusa 1. 1.Név – Magyar tudományos – Magyar szinonim nevek – Latin név (ha érdekes) Pl. burgonya Kolompér, pityóka, krumpli Solanum tuberosum

2.Testfelépítés A test tagozódása – Gyökér – Szár – Levél Az egyes részek fontosabb jellemzői. Érdekességek a növényi részekkel kapcsolatban. Pl. levél alakja, íze, színe stb. A növények tanításának algoritmusa 2.

3.A növény szaporodása Szaporítószervek felépítése – Hímivarú virágzat – Nőivarú virágzat – Egyivarú virág – Kétivarú virág Szaporítószervek elhelyezkedése – Egylaki növény – Kétlaki növény A növények tanításának algoritmusa 3.

4.A mag és a termés A mag jellemzése – Alak – Szín – Nagyság – Felülete – Tartalékolt tápanyagok – Terjedése A termés jellemzése – Alak – Szín – Nagyság – Felülete – Terjedése A növények tanításának algoritmusa 4.

5.A növény egyedfejlődése Csírázás Növekedés Virágzás Termésérlelés Betakarítás (termesztett növényeknél). A növények tanításának algoritmusa 5.

5.Élőhely Környezeti igénye. Természetes előfordulása: mely földrészen és mely életközösségekben. Idegenhonos növényeknél: mikor és hogyan telepedett meg hazánkban? Termesztett növényeknél: hol és hogyan termesztik? Kártevői. Védekezés a kártevők ellen. A növények tanításának algoritmusa 6.

7.Az adott növényfaj és az ember kapcsolata Természetes vegetáció tagja – Természetben betöltött szerepe – Nem védett növény – Védett növény Termesztett növény – Fajtái – Termesztés módja Haszna és kára az ember számára. – Hasznosítása. Pl. Mire használjuk? Hogyan hasznosítjuk? – Károkozása az emberek számára A növények tanításának algoritmusa 7.

A növények tanításának módszerei 1. Olvasás-szövegértés Szövegből kiemelni a növényt Memóriagyakorlat (pár mondat) Képekről beszélni tudjanak Rajzos vázlatkészítés

Megfigyelés, összehasonlítás, csoportosítás a tanulók közvetlen környezetében lévő élőlények vizsgálata A megfigyelt jellemzőket ismerje fel fotón, rajzon, filmen, ábrán. A növények tanításának módszerei 2.

A közvetlen ismeretszerzés lehetséges: Tanulmányi sétán. Tanulmányi kiránduláson. Erdei iskolában. Üzemlátogatáson. A növények tanításának módszerei 3.

A növények tanításának eszközei 1. 1.Valóságos növény bemutatása Élő növény Élettelen növény Egy-egy testrész (pl. virág, termés, mag, gyökér, szár) 2.Nem valóságos növény bemutatása Képen (kivetített kép, papírkép, könyvben) Mozgóképeken (filmeken) Rajzon Modellen

Papírkép Digitális kép és annak megjelenítését szolgáló eszköz (projektor+számítógép, tablet) Nagyító Mikroszkóp (a legjobb a sztereomikroszkóp) (Digitális) táblai rajz A növények tanításának eszközei 2.