Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Az „Y generáció” egyeteme
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Pedagógusok korszerű internetes kompetenciáinak fejlesztése Bedő Ferenc - közoktatási szakértő
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Miskolczi Ildikó
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
Könyvtárhasználati verseny
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Paradigmaváltás az oktatásban
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
E-learning és a multimédia
Az ICT hatása az oktatási folyamatra Paradigmaváltás az oktatásban.
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Gyermekvilág régen és ma
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Matematika Kompetenciaterület
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Nemzeti Köznevelési Portál
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Tanácsok a portfólió készítéséhez
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc

Don Tapscott „a mai gyerekek már beleszülettek a számítógépek használatába” „a kisujjukban van a technikai eszközök kezelésének csínja-bínja"

Mark Prensky Megdöbbentőnek tartom, hogy az oktatás minőségének romlásával kapcsolatos sok hűhó és vita közepette figyelmen kívül hagyjuk a legalapvetőbb okot. Tanulóink radikálisan megváltoztak. A mai diákok már nem azok, akiknek a jelenlegi oktatási rendszert tervezték.

Mark Prensky „Most egy olyan új generáció áll előttünk, amelynek gondolkodási képességei roppantul különböznek elődeiktől – ők a digitális bennszülöttek. „…a kevés számú olyan oktatási lehetőségek egyike, amely találkozik a digitális bennszülöttek tanulási szükségleteivel, az a video- és számítógépes játékok kategóriája.” „A mai diákok – óvodától a felsőoktatásig – képviselik az első generációt, akik ebben az új világban nőttek fel.” „Diákjaink „anyanyelvi” szinten beszélik a számítógépek, a videojátékok és az Internet digitális nyelvét.”

Prensky Másként fejlődött, fejlődik az agyuk? Másként is tanulnak?

Seymour Papert The Connected Family – visszatérés, a természetes, a kisgyermekkori tanulási módhoz Részletesen itt: – Netgeneráció tanulása Netgeneráció tanulása

Netgeneráció 2010 Mítosz vagy valóság? A netgeneráció jellemzői Magyarországon – Dr. Fehér Péter - Hornyák Judit – TENEGEN

Netgeneráció rész Netgeneráció: Tényleg más a miénk? rész Netgeneráció: Tényleg más a miénk? 2. rész Netgeneráció: Mivel töltik az időt? rész Netgeneráció: Mivel töltik az időt? 3. rész Netgeneráció: Hogyan tanulnak? rész Netgeneráció: Hogyan tanulnak? 4. rész Netgeneráció: Közösségi oldalak, virtuális játszóterek rész Netgeneráció: Közösségi oldalak, virtuális játszóterek 5. rész Netgeneráció: Msn/Skype: kivel, miről, mennyit? rész Netgeneráció: Msn/Skype: kivel, miről, mennyit? 6. rész Netgeneráció: Műveltség az online generáció körében rész Netgeneráció: Műveltség az online generáció körében 7. rész Netgeneráció: Vége. Vége? rész Netgeneráció: Vége. Vége? Részletesen itt: – Netgeneráció most Netgeneráció most

Netgeneráció 2010 nem pozitív véleménnyel van a hazai netgeneráció tudásáról nem igazolja a gyerekeknél meglevő magas szintű digitális eszközhasználatot bizonyítja, hogy a tanulók nagy része nagyon nem arra használja az internetes tudását, amire az ő korában érdemes lenne

Amire építhetünk A gyerekek számára a legkedveltebbek azok a cselekvési formák, ahol ők nem passzív befogadói a környezetükből érkező ingereknek, hanem aktívan tapasztalhatnak, létrehozhatnak, alkothatnak valamit. Aztán, hogy annak a valaminek a „megcsinálása” során valakikkel közösen lehet dolgozni és online kommunikációt is kell használni ehhez az még külön vonzóvá teszi azt a dolgot, amit mi pedagógusok, majd tanulási folyamatnak fogunk nevezni magunk közt, de ezt a gyerekek nem igazán fontos tudni. Nevezhetjük ezt a tanulási környezetet, online mikrovilágnak.

Amire építhetünk aktivitás – szabad, öntevékeny, alkotó közösségbe tartozás – kooperatív, kollaboratív kommunikáció – többcsatornás, multitask

Mit tehetünk? Használjuk a netgeneráció eszközeit? A „fészbukot”??? – Az sem rossz, ha úgy használjuk. Használjuk a Web 2.0 eszközeit! – Prezentáció a Web 2.0-ról Prezentáció a Web 2.0-ról Hogyan? – Megszerezzük a megfelelő kompetenciákat.

Kompetenciafejlesztés A pedagógus szakemberek kompetenciáinak fejlesztése, bővítése, amelyek segítségével hatékonyan tudják alkalmazni a Web 2.0-nak nevezett korszerű internetes jelenség- együttes lehetőségeit a mindennapi pedagógiai munkájukban, valamint pedagógusok szakmai horizontális együttműködésében.

Web 2.0 kompetenciák ismeretek – Ismerjék meg az internet fejlődőséből eredő legújabb változásokat, azok tanulókra gyakorolt hatásait, az információszerzés, információ rendszerezés és információ megosztás lehetőségeit, a hálózati kommunikáció eszközeit, a digitális médiák megosztásának módjait, a hálózaton való együttműködés lehetőségeit, a digitális hálózati közösségépítés általános és szakmai eshetőségeit.

Web 2.0 kompetenciák készségek, képességek – Legyenek képesek a megismert lehetőségek és alkalmazások közül a számukra legmegfelelőbbet kiválasztani, azokat gyakorlott módon használni az információmenedzsment, szakmai hálózati együttműködés, hálózati kommunikáció, médiamegosztás, szakmai kapcsolatépítés során.

Web 2.0 kompetenciák attitűdök – Hozzáállásuk, viszonyulások pozitívan változzon meg a digitális csatornákon való együttműködés érdekében, tevékenységükben jelenjen meg a kezdeményezés, tudásmegosztás, a szakmai hálózatokban való aktív jelenlét.

Web 2.0 kompetenciák alkalmazás – Megszerzett kompetenciáikat (ismereteiket, készségeiket, képességeiket, beállítódásukat) motiváló módon tudják alkalmazni mindennapi nevelő és oktató munkájuk során, valamint a pedagógus kollégáikkal való horizontális együttműködésük közepette.

Gondolattérkép Mellékelt dokumentum – Pedagógusok Web 2.0 eszközei_05.pdf vagy itt: