Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Don Tapscott „a mai gyerekek már beleszülettek a számítógépek használatába” „a kisujjukban van a technikai eszközök kezelésének csínja-bínja"
Mark Prensky Megdöbbentőnek tartom, hogy az oktatás minőségének romlásával kapcsolatos sok hűhó és vita közepette figyelmen kívül hagyjuk a legalapvetőbb okot. Tanulóink radikálisan megváltoztak. A mai diákok már nem azok, akiknek a jelenlegi oktatási rendszert tervezték.
Mark Prensky „Most egy olyan új generáció áll előttünk, amelynek gondolkodási képességei roppantul különböznek elődeiktől – ők a digitális bennszülöttek. „…a kevés számú olyan oktatási lehetőségek egyike, amely találkozik a digitális bennszülöttek tanulási szükségleteivel, az a video- és számítógépes játékok kategóriája.” „A mai diákok – óvodától a felsőoktatásig – képviselik az első generációt, akik ebben az új világban nőttek fel.” „Diákjaink „anyanyelvi” szinten beszélik a számítógépek, a videojátékok és az Internet digitális nyelvét.”
Prensky Másként fejlődött, fejlődik az agyuk? Másként is tanulnak?
Seymour Papert The Connected Family – visszatérés, a természetes, a kisgyermekkori tanulási módhoz Részletesen itt: – Netgeneráció tanulása Netgeneráció tanulása
Netgeneráció 2010 Mítosz vagy valóság? A netgeneráció jellemzői Magyarországon – Dr. Fehér Péter - Hornyák Judit – TENEGEN
Netgeneráció rész Netgeneráció: Tényleg más a miénk? rész Netgeneráció: Tényleg más a miénk? 2. rész Netgeneráció: Mivel töltik az időt? rész Netgeneráció: Mivel töltik az időt? 3. rész Netgeneráció: Hogyan tanulnak? rész Netgeneráció: Hogyan tanulnak? 4. rész Netgeneráció: Közösségi oldalak, virtuális játszóterek rész Netgeneráció: Közösségi oldalak, virtuális játszóterek 5. rész Netgeneráció: Msn/Skype: kivel, miről, mennyit? rész Netgeneráció: Msn/Skype: kivel, miről, mennyit? 6. rész Netgeneráció: Műveltség az online generáció körében rész Netgeneráció: Műveltség az online generáció körében 7. rész Netgeneráció: Vége. Vége? rész Netgeneráció: Vége. Vége? Részletesen itt: – Netgeneráció most Netgeneráció most
Netgeneráció 2010 nem pozitív véleménnyel van a hazai netgeneráció tudásáról nem igazolja a gyerekeknél meglevő magas szintű digitális eszközhasználatot bizonyítja, hogy a tanulók nagy része nagyon nem arra használja az internetes tudását, amire az ő korában érdemes lenne
Amire építhetünk A gyerekek számára a legkedveltebbek azok a cselekvési formák, ahol ők nem passzív befogadói a környezetükből érkező ingereknek, hanem aktívan tapasztalhatnak, létrehozhatnak, alkothatnak valamit. Aztán, hogy annak a valaminek a „megcsinálása” során valakikkel közösen lehet dolgozni és online kommunikációt is kell használni ehhez az még külön vonzóvá teszi azt a dolgot, amit mi pedagógusok, majd tanulási folyamatnak fogunk nevezni magunk közt, de ezt a gyerekek nem igazán fontos tudni. Nevezhetjük ezt a tanulási környezetet, online mikrovilágnak.
Amire építhetünk aktivitás – szabad, öntevékeny, alkotó közösségbe tartozás – kooperatív, kollaboratív kommunikáció – többcsatornás, multitask
Mit tehetünk? Használjuk a netgeneráció eszközeit? A „fészbukot”??? – Az sem rossz, ha úgy használjuk. Használjuk a Web 2.0 eszközeit! – Prezentáció a Web 2.0-ról Prezentáció a Web 2.0-ról Hogyan? – Megszerezzük a megfelelő kompetenciákat.
Kompetenciafejlesztés A pedagógus szakemberek kompetenciáinak fejlesztése, bővítése, amelyek segítségével hatékonyan tudják alkalmazni a Web 2.0-nak nevezett korszerű internetes jelenség- együttes lehetőségeit a mindennapi pedagógiai munkájukban, valamint pedagógusok szakmai horizontális együttműködésében.
Web 2.0 kompetenciák ismeretek – Ismerjék meg az internet fejlődőséből eredő legújabb változásokat, azok tanulókra gyakorolt hatásait, az információszerzés, információ rendszerezés és információ megosztás lehetőségeit, a hálózati kommunikáció eszközeit, a digitális médiák megosztásának módjait, a hálózaton való együttműködés lehetőségeit, a digitális hálózati közösségépítés általános és szakmai eshetőségeit.
Web 2.0 kompetenciák készségek, képességek – Legyenek képesek a megismert lehetőségek és alkalmazások közül a számukra legmegfelelőbbet kiválasztani, azokat gyakorlott módon használni az információmenedzsment, szakmai hálózati együttműködés, hálózati kommunikáció, médiamegosztás, szakmai kapcsolatépítés során.
Web 2.0 kompetenciák attitűdök – Hozzáállásuk, viszonyulások pozitívan változzon meg a digitális csatornákon való együttműködés érdekében, tevékenységükben jelenjen meg a kezdeményezés, tudásmegosztás, a szakmai hálózatokban való aktív jelenlét.
Web 2.0 kompetenciák alkalmazás – Megszerzett kompetenciáikat (ismereteiket, készségeiket, képességeiket, beállítódásukat) motiváló módon tudják alkalmazni mindennapi nevelő és oktató munkájuk során, valamint a pedagógus kollégáikkal való horizontális együttműködésük közepette.
Gondolattérkép Mellékelt dokumentum – Pedagógusok Web 2.0 eszközei_05.pdf vagy itt: