Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A STRATOSZ, ÉVI SZAKKÉPZÉSI FELADATAINAK ÁTTEKINTÉSE, SZERVEZÉSI-, ÉS FELADAT-STRUKTÚRA Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A szakképzés jövője - a jövő szakképzése
Keresletvezérelt szakképzés
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A TISZK SZEREPE A SZAKKÉPZÉS SZERVEZÉSÉBEN, A TISZK-BEN REJLŐ LEHETŐSÉGEK Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ (1146 Budapest, Thököly.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola szempontjából
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Szakképzés-szervezési
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Takács Erika Zádori Zoltán
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
Fejér megye szakképzés-fejlesztési koncepciója Összeállította a Fejér Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság 2013 Összeállította a Fejér Megyei.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Barcsák Marianna - KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Kompetencia alapú szakoktatás
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Munkaerő-piaci képzések megközelítése

Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n szakképző intézmények integrációja, - SZAKKÉPZÉS-SZERVEZÉSI TÁRSULÁSOK n TISZK új koncepciója, n a szakképzési kapacitás-szabályozás törvényi hátterének megteremtése, n a pályaválasztás, a pályaorientáció és pályakövetés rendszerének - a közoktatási törvénnyel összehangolt - kialakítása, n a szakmai vizsgák ellenőrzésének komplex rendszere

!!!!!!!!! Egy jó gondolat: partnerség = erőforrás Megrendelő központúság Kompetencia alap Elégedettség Minőségirányítás Fejlesztés Munkaerő-piaci alapon történő képzés

A sikertelenség biztos képlete Alacsony szintű információ Alacsony szintű oktatás Alacsony kompetencia tartalom Képzetlenség Alacsony teljesítmény Alacsony elégedettségi szint Alacsony aspirációs szint

Elvárások a képzésekkel szemben 1. Nemzetközi / EU Regionális szint RFKB Megrendelői igények Elvárt kompetenciákÁltalános igények Fejlesztő együttműködés Partnerségi kialakítása, Kommunikációs kultúra Adaptivitás Kreativitás Lojalitás Kommunikáció... NSZFT Fenntartók TISZK SZSZT Képzés tartalma Fejlesztés

Elvárások a képzéssel szemben 2. n Megkülönböztetett bánásmód, individualizált fejlesztés n Személyiség stabilizálásának elérése, fejlesztése n Tanulási motiváció, tanulási készség, kommunikáció fejlesztése n Munkaköri képesség megnevezése, n Hiányzó alapismeretek pótlása

Elvárások a képzéssel szemben 3. n Szükséges szakmai és mentális képességek elsajátítása n Nyílt, hozzáférhető, rugalmasan egymásra épülő rendszerek alkalmazása n A szociális különbségek csökkentése n Szolgáltatások

A következő nemzedék oktatása Az elvárt kompetenciák fejlesztésének útja:  Egy életen át tartó tanulási igény kialakítása  Önálló tanulás fejlesztése  Csapatmunka kialakítása a tanulási folyamatokban  Problémamegoldás fejlesztése

Tanuló Oktató Tanuló osztály Elmozdulás a tanárközpontú oktatástól Iskolák és szervezetek könyvtár Tudás környezet szakértő internet Tudás portál kihelyezett képzés Teljesítmény- központú oktatás felé

Milyen új kompetenciákkal kell rendelkeznie képzőknek? n Kiváló (MESTER) szakember / mindig hiteles n A felnőttek tanulási folyamatait jól ismerő, andragógiai ismeretekkel rendelkező n Biztonsággal kezeli az új technológiát n Nincs többé: „Majd az életben megtanulod!” – helyette: tanulásszervezés,irányítás n Különböző tanítás/tanulás módszertan alkalmazása n Tanuló az irányítás célpontja legyen

Tanulás másként együttműködés tanulás Tudás megosztás Egyéni és csapat teljesítmény fejlődése Csomópontok együttműködés tanulás tudás menedzsment innováció Iskolák és szervezetek oktató könyvtár Vállalati környezet internet Tudás portás tanuló szakértő osztály Tanulási teljesítmény támogatása Tudás környezet

Konkrét esetre vonatkozik… Kinek? Mit? Feltételek? Hogyan? Idő? Vizsga? Munkaerő-piaci képzési projekt:

n A képző szervezet kínálata és a munkaerő-piaci kereslet között nagy a különbség (fehér sáv) n A munkáltató képzési igényei nem kerülnek kielégítésre. n Az alapképzések részben támogatják a gazdaság szereplőit, a kereslet / kínálat között szakirányú eltérek találhatóak. n A munkáltatók belső képzések szervezésével próbálják enyhíteni a munkaerőhiányt. Divat szakmák

A kínálat kereslet között kicsi a különbség. A munkáltató képzési igényei nagy számban kerülnek kielégítésre. Az alapképzések megfogalmazását támogatják a gazdaság szereplőit. A munkáltatók a belső képzések szervezésén túl a képző szervezetek kínálatának segítségével oldják meg a munkaerőhiányt.

A képző szervezet kínálata és a munkaerő-piaci kereslet között nagy a különbség, eltérő szakirányokban gondolkodnak A munkáltató képzési igényei nem kerülnek kielégítésre. Az alapképzések nem támogatják a gazdaság szereplőit. A munkáltatók nem tudják megoldani a munkaerőhiányt.

A kínálat és a munkaerő-piaci kereslet nem találkozik, eltérő szakirányokban gondolkodnak. A munkáltatónak nincsenek képzési igényeik. Az alapképzések nem támogatják a gazdaság szereplőit, öncélú megfogalmazások vannak jelen. A munkáltatóknak nincs munkaerőigényük.

A kínálat és a munkaerő-piaci kereslet nem találkozik, eltérő szakirányokban gondolkodnak. A munkáltatónak nagy létszámú képzési igényeik vannak. Az alapképzések nem támogatják a gazdaság szereplőit, nem tudják azonosítani a képzési elvárásokat. A munkáltatóknak jelentős munkaerőigényük van.

n TÁMOP - „Az alkalmazkodó képesség javítása” - prioritás - új TISZK pályázatok - hálózatok fejlesztése n TIOP - infrastruktúra fejlesztése

Új TISZK koncepciók Székhely szakképző iskola tagintézmények TISZK 1. Helyi önkormányzatok társulása = fenntartó

Székhely szakképző iskola tagintézmények TISZK 2. Önkormányzat = fenntartó

Szakképzés-szervezési társulások Székhely szakképző iskola Szakképzés- szervezési társulás Intézmény-fenntartók társulása = fenntartó Központi képző- hely Felnőtt- képzést folytató intézmények, RKK-k Szakképző iskola önkormányzati, alapítványi stb) felsőoktatási intézmények FSZ képzéssel

n Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Tanács (NSZFT) ajánlásokat ad a régiók számára az MPA képzési alaprész decentralizált keretének felhasználására, n A régiók szakképzési kapacitásainak koordinációját a törvénymódosítás szerint a regionális fejlesztési és képzési bizottságok ( RFKB) látják el, a szakképzés-fejlesztési források elosztásában meghatározó szereppel bővítve. n intézményi támogatást a fenntartói támogatás váltja fel célhoz kötött felhasználási kötelezettséggel

n pályakövetési rendszer kialakítása n „Képzőktől független szakmai vizsgarendszer működését biztosító regionális intézmény-hálózatot kell kialakítani" - KET hatálya alá tartozó ellenőrzés n iskolarendszeren kívüli felnőttképzésben működő tanárok, szakoktatók és más szakemberek továbbképzése

n A moduláris képzési rendszer jogkörnyezete n a speciális szakiskolák mellett a készségfejlesztő speciális szakiskolákra is kiterjeszti a rész- szakképesítés n a szakképzés a szakképzési évfolyamra történő beiskolázással kezdődik

Kérem válaszoljanak a csoport foglalkozáson a következő kérdésre: Készítettünk már ilyen, vagy hasonló elemzéseket, a képzési irányainkkal kapcsolatosan?

Köszönöm a figyelmet! Bujtor István Cím: 7627 Pécs, Kispiricsizma dűlő telefen: 30/