Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza
Pillanatképek
Statisztika Iskolánkban hat 9-es és öt 10-es szakiskolai osztály van. Iskolánkban hat 9-es és öt 10-es szakiskolai osztály van. Közülük két-két osztályt mértünk. Közülük két-két osztályt mértünk. Az osztályokból a tanulók átlagosan 88%-ban vettek részt a kompetenciamérésben. Az osztályokból a tanulók átlagosan 88%-ban vettek részt a kompetenciamérésben. A mérőlapok javítását az osztályfőnökök és a mérés-értékelés csoport tagjai végezték. A mérőlapok javítását az osztályfőnökök és a mérés-értékelés csoport tagjai végezték.
Értékek feldolgozása A szöveges eredményeket az osztályfőnökök segítségével értelmezték a diákok. A szöveges eredményeket az osztályfőnökök segítségével értelmezték a diákok. A kollégák „kiskonferencia” keretében tájékozódhattak tanítványaik eredményéről. A kollégák „kiskonferencia” keretében tájékozódhattak tanítványaik eredményéről. A szülők szülői értekezleten láthatták és az osztályfőnök segítségével értelmezhették, gyermekük eredményeit. A szülők szülői értekezleten láthatták és az osztályfőnök segítségével értelmezhették, gyermekük eredményeit.
Tanulói visszajelzések Akadtak olyan diákok, akik megoldották, mert most ez volt a feladat. Akadtak olyan diákok, akik megoldották, mert most ez volt a feladat. Néhányan nem sokáig gondolkodtak rajta, hiszen nem kapnak rá jegyet. Néhányan nem sokáig gondolkodtak rajta, hiszen nem kapnak rá jegyet. Voltak olyan diákok, akik kevésnek tartották a feladatokra kapott időt. Voltak olyan diákok, akik kevésnek tartották a feladatokra kapott időt. A tanulók többsége érdekesnek tartotta. A tanulók többsége érdekesnek tartotta.
Szülői visszajelzések Szülői értekezleten a szülők (átlag) 30%-a vett részt. Szülői értekezleten a szülők (átlag) 30%-a vett részt. A szöveges eredmény elolvasása után az osztályfőnök segítségével értelmezték az eredményt. A szöveges eredmény elolvasása után az osztályfőnök segítségével értelmezték az eredményt. Úgy érződött, mintha egyszerűen elfogadták volna, hogy a tesztlapok kitöltése volt a gyerekük feladata, és azt teljesítették. Úgy érződött, mintha egyszerűen elfogadták volna, hogy a tesztlapok kitöltése volt a gyerekük feladata, és azt teljesítették. Az osztályfőnökök fejlesztő javaslatait meghallgatták, a szülők azokon kívül külön javaslatot nem tettek. Az osztályfőnökök fejlesztő javaslatait meghallgatták, a szülők azokon kívül külön javaslatot nem tettek.
Pedagógus visszajelzések A mérés előtti tájékoztatás ellenére nehezen motiválhatók a diákok. A mérés előtti tájékoztatás ellenére nehezen motiválhatók a diákok. A diákokat tanító kollégák a szöveges eredményt látva úgy vélik, hogy a további fejlesztés még pozitívabb eredményt hoz. A diákokat tanító kollégák a szöveges eredményt látva úgy vélik, hogy a további fejlesztés még pozitívabb eredményt hoz. A programiroda visszajelzése (a legjobb hozzáadott értéket az iskolánk érte el) örömmel töltötte el kollégáinkat. A programiroda visszajelzése (a legjobb hozzáadott értéket az iskolánk érte el) örömmel töltötte el kollégáinkat.
A visszajelzések értékelése A szülők és diákok részéről visszafogott volt az érdeklődés az eredmények iránt. A szülők és diákok részéről visszafogott volt az érdeklődés az eredmények iránt. A kollégák nagyon komolyan vették az értékeket. A kollégák nagyon komolyan vették az értékeket. Tanítási órán a gyerekekkel elemezték az eredményeket, reménykedve a későbbi pozitív hozzáállásban. Tanítási órán a gyerekekkel elemezték az eredményeket, reménykedve a későbbi pozitív hozzáállásban. Gyakorló feladatlapot várnak. Gyakorló feladatlapot várnak.
Fejlesztések A diákok motiválása. A diákok motiválása. Filmek elemzésének „becsempészése” a tanórába. Filmek elemzésének „becsempészése” a tanórába. Tantárgyi munkacsoportok. Tantárgyi munkacsoportok. Pedagógusok számára feladatbank. Pedagógusok számára feladatbank. Egyéni fejlesztési terv. Egyéni fejlesztési terv. A tesztlapokban szereplő feladattípusok megoldása. A tesztlapokban szereplő feladattípusok megoldása.
Javaslatok Technikai fejlődés. Technikai fejlődés. Feladatbank. Feladatbank. Feladatlapok készítése (tanár-tanulónak, tanuló-tanulónak). Feladatlapok készítése (tanár-tanulónak, tanuló-tanulónak). Hasznos továbbképzések. Hasznos továbbképzések.