A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán Vezetés Összeállította: Piacsek László Zoltán.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Mindent a „Vállalkozások komplex infokommunikációs és mobilfejlesztéseinek támogatása” című pályázati kiírásról.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása Paksi Borbála, Demetrovics Zsolt, Nyírády Adrienn, Nádas Eszter, Buda Béla, Felvinczi.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A év értékelése és a év újdonságai
TEROTECHNOLÓGIA Az állóeszközök újratermelési folyamata.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A nemzetközi üzleti élet etikája
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
A kérdőívek, a kérdőívszerkesztés szabályai
Dr. Kovács László Főtitkár
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZÁMVITEL.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A Magyarországon működő iskolai drogprevenciós programok leírása
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Készítette: Koleszár Gábor
SzZrt. felelős játékszervezési tevékenysége
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
A tehetséggondozás kihívásai
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)

2 A kutatás módszertana és célja Online megkérdezés Magyarországi vállalatok N= perces kérdőív Szakértői interjúk Vállalati vezetők N= perces kérdőív Címlista: MMSZ, GfK, AMC Célok: Feltárni a marketinggel kapcsolatos attitűdöket, megvizsgálni a marketing szerepét a vállalati működésben, másrészt információkat nyújtani az MMSZ ismertségére, megítélésére vonatkozóan.

I. A vállalatok marketingtevékenysége

4 A marketing szerepe a vállalatoknál Megkérdezett cégek többségében (91%) van marketing tevékenység, 2/3-nál külön marketing szervezeti egység felügyeli az ezzel kapcsolatos teendőket.

5 A marketing szerepe a vállalatoknál Ahol van marketingtevékenység  marketing szemléletmód áthatja az egész vállalat tevékenységét Ahol nincs  Miért?

6 A marketing szerepe a vállalatoknál Formális marketingszervezet megléte: többségnél (78%) közvetlenül a felsővezetés alá tartozik

7 A marketing szerepe a vállalatoknál A marketing részleg funkciói:

8 A marketing költségvetés alakulása A marketingre fordított összeg átlagosan az éves árbevételük 3%-a (nyesett átlag) a költség változásának tendenciája: A vállalatok 62%-ánál 1-3 fő foglalkozik a marketinggel, 1/5-ödében 4-6 fő.

9 A marketing jelentőségének változása A marketing jelentősége az elmúlt 3-5 évben folyamatosan növekedett (79%-nál)

10 A marketing tervezése A marketing tervezése során 58%-nál formalizált, éves tervek készülnek

11 A marketing szerepe a döntésekben A marketingszempontoknak a vállalati döntésekben betöltött szerepe csupán 41%-nál meghatározó A marketing-teljesítmény mérését leggyakrabban eseti vizsgálatokkal végzik vagy tapasztalati úton értékelik, KPI alkalmazása nem jellemző

12 A marketing szerepe a vállalatoknál – a szakértői interjúk eredményei Kereskedelemnek, értékesítésnek alárendelt marketingrészleg Feladatai: marketingstratégia kidolgozása, marketingkommunikáció, vevőkapcsolatok ápolása (!), valamint márkamenedzsment Meghatározó szerep a döntések előkészítésében Budget: a piac marketing igénye határozza meg, általában stagnált; növekedés csak abban az esetben, ha alacsony szinten állt A marketing teljesítmény értékelése: vevőknek, ügyfeleknek eljuttatott kérdőívekkel

II. A Magyar Marketing Szövetség megítélése

14 A Szövetség ismertsége, tagság A vizsgált cégek 87%-a ismeri a Magyar Marketing Szövetséget.

15 Az MMSZ megítélése Felemás, de inkább pozitív; 48% szerint komoly presztízsnek örvend

16 Az MMSZ tevékenységének megítélése Legtöbben a szakmai rendezvények szervezését tartják megfelelőnek

17 A cégek képviselőinek elvárásai az MMSZ-szel szemben 4 fő témakör Proaktivitás, ismertség növelése Érdekvédelem, tanácsadás Szakmai rendezvények, tréningek, találkozók szervezése Információk, szakmai újdonságok iránti igény – „személyre / iparágra szabottan”

18 Az MMSZ megítélése a szakértői vélemények alapján A Szövetség jelenléte a szakmai közéletben nem eléggé átütő, érzékelhető az aktivitás és a szakmai kérdésekben való határozott állásfoglalás hiánya Elvárásaik: menedzseljen szakmai fórumokat, szervezzen szakmai konferenciákat, workshop- okat, adjon folyamatosan marketing információkat, ismertesse az új módszereket

Köszönjük a figyelmet!