“Ne csak az angolt magold, hanem a What’s your német!” Kampány a német nyelv- és kultúra népszerűsítéséért.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Palantír Film Vizuális Antropológiai Alapítvány Idegenek a kertemben – filmgyűjtemény fejlesztése Előadó: Füredi Zoltán AZ EURÓPAI INTEGRÁCIÓS ALAP KEDVEZMÉNYEZETTJEINEK.
Az Internet elterjedése Lakossági felhasználás. Internet terjedése.
A tanári munka értékelése
Partnerség.
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
A FONTOS SÁNDOR ÁLTALÁNOS ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNYBENA FONTOS SÁNDOR ÁLTALÁNOS ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Pénziránytű pénzügyi ismeretterjesztő honlap fiataloknak Háttér információk Szalay György Pénzügyi Kultúra Központ november 27.
Digitális világ – interaktív táblán
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Startolj Reggelivel! iskolareggeli program
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
Iskolánk futó projektjei
1 Merre tovább, magyar gazdaság? Versenyképesség és gazdaságpolitika Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem Egyedül nem megy? Gazdaságpolitikai.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
A vállalati önkéntesség népszerűsítése Eger, június.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
COACH BioEnergy A biomassza energetikai célú hasznosításának erősítése és népszerűsítése Közép-Európában – nemzetközi információs és tanácsadói hálózat.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
F AKULTÁCIÓ A P ÉCSI L EŐWEY K LÁRA G IMNÁZIUMBAN Tájékoztató a 10.a, 10.b, 10.d és 10.f osztályokban tanulók és szüleik számára.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Orvosi kifejezések a köznyelvben Izsó Szilvia FOK III/
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
D R. F ILEP B ÁLINT M ÁJER E SZTER P ETRA T ÖMBÖLY T EODÓRA W INKLER C SABA N OVEMBER 5. Rektori Titkárság K ÖZPONTI F ELVÉTELI KAMPÁNY.
DARUS a gyermekekért.
Egyszerű, osztott ütemező LISP nyelven
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Szakiskolai fejlesztési program
Kampány a német nyelv- és kultúra népszerűsítéséért
Az online marketing legújabb generációja
Gépészmérnöki és Informatikai Kar Műszaki Mechanikai Intézet
DARUS a gyermekekért.
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Vesszenek a drogok. Drogprevenciós program, 2013 április 3
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Esély a szülőknek, lehetőség
Előadás másolata:

“Ne csak az angolt magold, hanem a What’s your német!” Kampány a német nyelv- és kultúra népszerűsítéséért

A kampányt szükségessé tévő probléma: csökken a németül tanulók száma az iskolarendszerben még mindig tartja magát a tévhit, amely szerint a németet nehezebb megtanulni, mint sok egyéb európai nyelvet a munkaerő-piaci versenyképességet tekintve egyre fontosabb a német nyelv elsajátítása A kampány legfőbb céljai: növelni a németül tanulók számát hangsúlyozni a német tudás hasznosságát, attraktívvá tenni a németet, mint második idegen nyelvet ellenérzéseket lebontani, miszerint a német nehezen tanulható vidám image-kampányt indítani, egyszerű üzenetekkel Megbízó: Goethe Intézet, Budapest kampány indítása: szeptember

A kampány célcsoportjai: fiatalok (elsősorban középiskolások) szülők (kisiskolások szülei, valamint idegen nyelv választása előtt álló fiatalok szülei) szakmabeliek (pedagógusok, oktatáspolitikai döntéshozók) A siker kritériumai: A célcsoportok aktív elérése, ezen belül: a kampány jelenjen meg a tanórákon kisiskolás gyermekek szülei kerüljenek kapcsolatba a kampánnyal fiatalok körében kedvelt legyen a kampány üzenete Célcsoportok és elérendő kritériumok

A kampány koncepciója Több, mint 400 német jövevényszót használunk a köznyelvünkben, így szinte már beszélünk is németül. Megtanulni ezért nem kunszt! Erre építettük fel a kampányt, amelynek egyik kiemelkedő eleme Sub Bass Monster ‘Nem kunszt’ című száma. A középiskolásokat megszólító, “street art”- szerű grafikával Sior készített karikatúrákat egy szótárhoz. A kicsiknek és szüleiknek egy németül beszélő nyúl figuráját elevenítettük meg az egyszervolt.hu-n, valamint egy centiméterként használható leporelló formájában. A kampány információs oldala: nemkunszt.hu

A kampány koncepciója „Nem kunszt az idegen nyelv, ami talán nem is idegen Sok van belőle idebent, ismerős vizeken, Nem tévedhetsz el, ne cidrizz, nem kell félned. Ne csak az angolt magold, hanem a „What's your német"... Sub Bass Monster – Nem Kunszt

A kampányt a budapesti Goethe Intézet sikeresnek ítélte meg, mivel: a NemKunszt klip jelenleg 188 ezres megtekintésnél tart, a kommentek csak pozitívak: „ én németet tanulok...nekem a tanárom mutatta ezt” az egyszervolt.hu-n megjelenő online német játékok és dalok kattintást értek el 3 hónap alatt tanárok feldolgozták a tanórákon a NemKunszt-ot készültek táncok, versek pozitív sajtó és szakmai visszhang A kampány utóélete: nemzetközi best practice lett a NemKunszt - a Goethe Intézet müncheni központja beemelte a követendő jó példák közé jó eséllyel lesz a kampánynak folytatása, amelynek új célcsportja a szakipari tanulók lesznek A kampány eredménye, utóélete

Köszönöm a figyelmet! Paul Ágnes Organic Communications 06/