“Ne csak az angolt magold, hanem a What’s your német!” Kampány a német nyelv- és kultúra népszerűsítéséért
A kampányt szükségessé tévő probléma: csökken a németül tanulók száma az iskolarendszerben még mindig tartja magát a tévhit, amely szerint a németet nehezebb megtanulni, mint sok egyéb európai nyelvet a munkaerő-piaci versenyképességet tekintve egyre fontosabb a német nyelv elsajátítása A kampány legfőbb céljai: növelni a németül tanulók számát hangsúlyozni a német tudás hasznosságát, attraktívvá tenni a németet, mint második idegen nyelvet ellenérzéseket lebontani, miszerint a német nehezen tanulható vidám image-kampányt indítani, egyszerű üzenetekkel Megbízó: Goethe Intézet, Budapest kampány indítása: szeptember
A kampány célcsoportjai: fiatalok (elsősorban középiskolások) szülők (kisiskolások szülei, valamint idegen nyelv választása előtt álló fiatalok szülei) szakmabeliek (pedagógusok, oktatáspolitikai döntéshozók) A siker kritériumai: A célcsoportok aktív elérése, ezen belül: a kampány jelenjen meg a tanórákon kisiskolás gyermekek szülei kerüljenek kapcsolatba a kampánnyal fiatalok körében kedvelt legyen a kampány üzenete Célcsoportok és elérendő kritériumok
A kampány koncepciója Több, mint 400 német jövevényszót használunk a köznyelvünkben, így szinte már beszélünk is németül. Megtanulni ezért nem kunszt! Erre építettük fel a kampányt, amelynek egyik kiemelkedő eleme Sub Bass Monster ‘Nem kunszt’ című száma. A középiskolásokat megszólító, “street art”- szerű grafikával Sior készített karikatúrákat egy szótárhoz. A kicsiknek és szüleiknek egy németül beszélő nyúl figuráját elevenítettük meg az egyszervolt.hu-n, valamint egy centiméterként használható leporelló formájában. A kampány információs oldala: nemkunszt.hu
A kampány koncepciója „Nem kunszt az idegen nyelv, ami talán nem is idegen Sok van belőle idebent, ismerős vizeken, Nem tévedhetsz el, ne cidrizz, nem kell félned. Ne csak az angolt magold, hanem a „What's your német"... Sub Bass Monster – Nem Kunszt
A kampányt a budapesti Goethe Intézet sikeresnek ítélte meg, mivel: a NemKunszt klip jelenleg 188 ezres megtekintésnél tart, a kommentek csak pozitívak: „ én németet tanulok...nekem a tanárom mutatta ezt” az egyszervolt.hu-n megjelenő online német játékok és dalok kattintást értek el 3 hónap alatt tanárok feldolgozták a tanórákon a NemKunszt-ot készültek táncok, versek pozitív sajtó és szakmai visszhang A kampány utóélete: nemzetközi best practice lett a NemKunszt - a Goethe Intézet müncheni központja beemelte a követendő jó példák közé jó eséllyel lesz a kampánynak folytatása, amelynek új célcsportja a szakipari tanulók lesznek A kampány eredménye, utóélete
Köszönöm a figyelmet! Paul Ágnes Organic Communications 06/