Művészeti vizuális nevelés Digitális kompetencia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Szabóné L. Éva
Advertisements

VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Holnemvolt Budapest. Csodálatosan gazdag fotóhagyatékkal bővült a Fortepan: a levéltár jóvoltából a fényképész Klösz György 1500 képe vált közkinccsé.
A gyermekjogok története A második világháborút követően a világ számos nemzete közösen létrehozott egy szövetséget – megalapították az ENSZ-t,
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
11. A sztyeppi kultúrkör hatása az erdőövi finnugor népekre Magyar őstörténet 2015/16, 2. félév.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
12. óra Az ország imázsa. Ország imázs A köztudatban az országról a külföldiek szemében kialakult képet, egyfajta sztereotípiát ( előítélet ) szoktak.
Bevezetés a pszichológiába - tanulás Illés Anikó.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Az időskori tanulás trendjei Magyarországon
Egészséges táplálkozás
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Multitasking - avagy a koncentráció halála
Magyar Tudományos Akadémia Talajtani és Agrokémiai Kutatóintézet
Pedagógus szerep és változásai
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
2016.május 3-4. Kedd- Szerda Esztergom
Made in Hungary kiállítás
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Készítette:Zátrok Balázs & Tóth Maca
Miért a református hit- és erkölcstan?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Balaton Marcell Balázs
A humán kognitív architektúra és a tanulás
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
RÁDIÓRENDSZEREK Képi jelek Győr.
Tervezés I. Belsőtér BME-VIK.
Automatikus diaváltás
MILYEN ÁLLAT A PROJEKT ?.
Geodéziai műszerfejlesztés múltja, jelene és jövője
Helyi értékek közvetítése könyvtári eszközökkel
Lovagi Játékok projekt
Magyar Formatervezési Díj 2016
Érettségi eredmények május-június
Érettségi eredmények május-június
Készítette: Nagy Nóra K. 11. B.
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Az első hat év programja
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Magyar Világörökség Kiemelkedő természeti és kulturális kincseink.
DARUS.
Az ŐRSÉGBEN jártam Oud of Mooi ???? Saját fotóiból készítette:
A személyiség mint komponensrendszer
A népművészet ma: A dalolás gyógyító ereje a néphagyományban és napjainkban Lovász Irén Dr, PhD, a néprajztudomány kandidátusa, énekes előadóművész, egyetemi.
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
Interaktív Adatmenedzsment Kft.
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
MILYEN ÁLLAT A PROJEKT ?.
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
Webarchívum mint a tudományos kutatások tárgya
Paksi Benedek Elek Óvoda Hétszínvirág Tagóvodája
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az „Open Banking” Kagylója
Zágorhidi Czigány Balázs: Könyvtár? Levéltár? Múzeum? Látogatóközpont?
A Tudatos biztonság létrehozása
Előadás másolata:

Művészeti vizuális nevelés Digitális kompetencia

Rövid történeti betekintés Forrás: Gál Tamás gyűjteménye

Rajztanításból Vizuális kultúra 19. század - „széprenevelés”. 20. század – megváltozott világ. 70-es évektől kutatások. 98-as kerettantervek új tartalmakkal bővült.

Rajz és vizuális kultúra Vizuális nyelv és kifejezés Vizuális kommunikáció Tárgy- és környezetkultúra Tartalmaznia kell: művészettörténeti-, népművészeti-, és médiatartalmakat.

Mindezt 45 percben!

83% vizuális eredetű INGEREK, INFORMÁCIÓK

Napjaink:közvetlen valóságészlelésünk túl nagy része a „másodlagos vizuális élményt” jelentő képi közvetítés Ezek szinte falként emelkednek az ember és környezete közé