ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A szakképzés jelene és jövője
Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Vita az infokommunikációs hálózatok semlegességéről Gálik Mihály Pápai Zoltán Urbán Ágnes.
ÖKO-Pack Nonprofit Kft.
Ákos FÜZI Energetika 2011.
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A karalábé piaci áralakítását befolyásoló tényezők
Kötelező biztosítás 2010 Előadó: Marosvölgyi Péter, szakmai igazgató AEGONdirekt.hu Zrt.
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
Verseny és szabályozás Pápai Zoltán .
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
Hírközlési szolgáltatások Fischer Gábor OFE infokommunikációs szakértő.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Ökonometriai módszerek a vezetékes és mobiltávközlési szolgáltatások helyettesítésének vizsgálatára Muraközy Balázs Verseny és szabályozás 2009 kötet bemutatója.
Értékesítési csatornák
Ki hallott már információbrókerekről?. A legfontosabb kérdés, hogy a kérdésekre mit válaszolnak maguk az információbrókerek. Mi ez? Új szakma? Specializálódás?
Ügyfél Elégedettségi Vizsgáló és Elemző Program
Csomagok: ESETI díj (1 feladott rendelésre) 3500 Ft/alkalom Féléves (180 nap) Ft/félév (3000 Ft/hó) Éves (365 nap) AKCIÓ - csak az első.
Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
Szoftverminőség biztosítása célok, dokumentációk, a minőség költségei Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009.
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Veszélyes webes világ? Aggódnak-e a szülők gyermekük internethasználata miatt?
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
 Kutatási kérdés  Euroszkepticizmus – és hogyan kell viszonyulni hozzá   Módszertani probléma: EU-val kapcsolatos attitűdök mérése  pontosan mekkora.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
Fogyasztóbarát biztosítói gyakorlatok. Bizalom A pénzügyi szolgáltatók iránti fogyasztói bizalom számos mérés alapján igen alacsony más szolgáltatásokkal.
Vélemények az Egészségügyi Szociális Munka mesterképzésről
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A piackutatás alapjai E-Learning.
Házi dolgozat szolgáltatásmarketing mystery shopping máv
Tízből négy férfit zavarna, ha női főnöke lenne
Vecsés város kutatás Közéleti, politikai kérdések Második hullám
Távközlési tanácsadás Egy lehetőség a költségcsökkentésre.
Mikroökonómia gyakorlat
Mit gondol, okoz-e jelentős hatáscsökkenést, ha kimarad néha a gyógyszer bevétele? (százalékos megoszlás)
Egy kanal, egy csesze vagy egy vödör?.  Az elmegyogyintezetben tartott intezeti bemutato utan az egyik latogato megkerdezi az intezetvezetö professzort,
Direct Banking E-Banking Summit március 5. Berkes Tibor Pénzügyi Szolgáltatások Osztályvezető.
A Tőzsde és ami mögötte van Előadó: Pál Árpád. Piacok Értékpapírok piaca  elsődleges  másodlagos Időtáv szerint  pénz piac (ideiglenes újraelosztás)
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
Vásárlókat vagy rajongókat szeretnél? Zemplén Zsófia / Nuskin Enterprises.
Valami Extra a FŐGÁZ-tól Kovács Richárd marketing vezető
1. ábra T HE G ALLUP O RGANIZATION BUDAPEST © 2009 The Gallup Organization FSZEK- Könyvtár – Üllői út 255. Közvéleménykutatás március.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
2016. június 10: „A tudásáramlás és a tudás megtérülésének egyes vetületei” című konferencia Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH)
Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Rendszer közvélemény-kutatás az általános és középiskolások körében.
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
1 hónappal az országgyűlési választások előtt Politikatörténti Intézet Dr. Stumpf István március 11.
Számítógép Ft-ból Készítette:Kovács István Ferenc
Az árképzés pszichológiája
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
A fogyasztóvédelem célja, 2011 tapasztalatainak tükrében
Motivációs kutatások kutatási kérdései
Márkakereskedői helyzetkép
beruházás-tervezési ABCD
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Előadás másolata:

ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése

Miért a csomag? Termékfejlesztő, értékesítő szemmel A Fogyasztó szemével

Miért a csomag? Számos kutatás egybehangzó hiányossága: Nem tudjuk, hányan választanának olyan csomagot, melyben a csatornákat maga a fogyasztó válogatja össze. Az azonban számos esetben kiderül, hogy a fogyasztó szeret választani, nem szereti, ha feleslegesen nagy csomagért fizet. Nem azt látjuk, mit szeretne a fogyasztó, hanem hogy adott kínálatból mi az előnyösebb neki.

Elégedettek? Ipsos 2010 (NHH) Miért nem vált? Nem akarja magát elkötelezni (megoldott) Nem lát különbséget a szolgáltatók között mindössze 42% volt ténylegesen elégedett a szolgáltatójával Váltani 15% tervezett – elsősorban másik szolgáltatót A szolgáltatók értékeire adott mutatószámok jellemzően pár ponttal gyengébbek, mint a távközlés más területein.

Tudatosak? 2011-NMHH Megfigyelhető a műholdas előfizetések növekedése Olcsóbb… A szabadabb választási lehetőség is fontos? A tudatos tévézők aránya idővel nő (magas végzettség mellett szignifikánsan magasabb): Műsorokat választ Csomagokat választ

Mi a probléma? Jellemző panaszok Megváltoztatták a csomagot; Megváltozott a csomag, de értéke csökkent; Megváltoztatták, de hűségnyilatkozat miatt nem tudtam váltani; A csomagok összeállítása nem speciális; Külön opciós csomagokból csak 1-1 csatorna kellene; Csomagmódosítás esetén többet fizet úgy, hogy több csatornát kap; Jogsértő problémák állnak a panaszok mögött?

Fogyasztóvédelmi audit

Agresszív gyakorlat Választhat a fogyasztó 5 fix összetételű csomag közül, s ezekhez külön díjért még rendelhet speciális csatornákat Vs. A fogyasztó összeállíthatja, hogy mely csatornákat szeretné, ezek mellé a szolgáltató ajándékképpen, kedvezményként adna ingyenesen további csatornákat.

Eredmény Elemzésünk szerint csak egyes esetekben lehetne jogsértést megállapítani, s inkább a megvalósítás, mint az általános gyakorlat terén. Látható ugyanakkor, hogy a fogyasztók érdekei sérülnek, amikor uniformizált rendszerhez kell alkalmazkodniuk – nem ehhez szoktak.

Meddig? Meddig tartható fenn az oktrojált csomagrendszer? Új, adott szegmensre koncentráló piaci szereplő megjelenéséig Amíg a többségnek eladható, nincs ok a változtatásra

Kérdések  Mennyire érzi erőszaknak a fogyasztó a csomagot?  A fogyasztók mekkora rétege rakná össze csomagját, ha lenne erre lehetősége?  Mi erősebb, a piac nagy szereplőinek (tartalomszolgáltatók) érdeke, vagy a fogyasztók elégedettsége?  Lehet, hogy egyénre szabott csomagokkal jobb fogyasztói percepciót lehet elérni?  Mennyire fontos a fogyasztók bizalma?