Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok
BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK
SZAKKÖZÉPISKOLA SZAKISKOLA TECHNIKUS-KÉPZÉS HÍD-OSZTÁLYOK FELKÉSZÍTÉS ÉRETTSÉGIRE FELNŐTTEKNEK KIFUTÓ RENDSZERBEN GIMNÁZIUMI OSZTÁLYOK MIGRÁNS KÉPZÉS SOKFÉLE OSZTÁLY- SOKFÉLE DIÁK
JÓ GYAKORLATOK 1. “Tavasz az egészségért” program 2. Integrált (szövegértés-szövegalkotás ) tanórák terepen. 3. Digitális taneszközök használata az idegen nyelv oktatásában. 4. Digitális taneszközök használata a természettudományok oktatásában. 5. Tanár-diák szerződés. Egyénre szabott nevelési munka. SNI-s és BTM-es nehézségekkel küzdő diákok részére. 6. Ökoiskola-programm. 7. Nyitott szemmel – Velünk élő történelem. Múzeumpedagógiai órák.
Tanár-diák szerződés. Egyénre szabott nevelési munka. Nehézségekkel küzdő diákok részére. CÉL: Csökkenjenek a tanuló viselkedési, tanulmányi vagy életviteléből eredő problémái. FELTÉTEL: Tanuló- és gyermekközpontú pedagógiai attitűd. LÉNYEGE: A szerződéskötés mindkét fél részéről való önkéntes vállalás, amely a későbbiekben kötelezettségekkel jár. FÁZISAI: 1. verbális vagy nonverbális igény felmerülése a gyermek részéről; 2. a pedagógus vállalása; 3. előkészítő és tisztázó beszélgetések sorozata az elvárásokról és a vállalásokról; 4. közvetítő személyének kiválasztása kontroll és mediáció céljából, 5. a szerződés írásba foglalása a közvetítő személy jelenlétében.
Tanár-diák szerződés. Egyénre szabott nevelési munka. Nehézségekkel küzdő diákok részére. FORMÁI:-tanulmányi szerződés - magatartási szerződés - életmódszerződés - mentori szerződés FELADATA: A tanulók strukturált és szisztematikus bevonása saját életük, egészségük és jövőjük, tanulmányi előmenetelük meghatározásába és megtervezésébe, azaz a problémák megoldásának és leküzdésének folyamatába, kiemelten alkalmas munkamódszer a gyerekek életviteli, szociális és önismereti és tanulási kompetenciájának fejlesztésére.