Vámérték – Származás - Tarifa Kanyár Tamás pénzügyőr főhadnagy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A közbeszerzés értéke Az új Kbt. 5. §-a értelmében közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
© Dézsi Zsolt Vám és jövedéki ismeretek az adóellenőrzésben APEH Dr. Dézsi Zsolt.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Termel ő i piacok jelent ő sége, szabályozása Dr. Gombos Zoltán Főosztályvezető Április 18. FÖLDM Ű VELÉSÜGYI MINISZTÉRIUM.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Az Európai Unió Belső Piaca Egységes belső piac Vámeljárások, vámszabályozás EU és a Magyar piacvédelem.
NKE. Az Európai Unió elsődleges joga Az alapító szerződések, illetve azok módosításai (a hozzájuk fűzött Jegyzőkönyvek, Nyilatkozatok) Csatlakozási Szerződések.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Hagyományos húsvéti húságazati helyzetkép
HÁZASSÁGI PEREK február 27. Jogász szak, nappali
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Jogszabályi és hatósági támogatás az elektronikus számlázáshoz
Előadó: Dr. Csányi István,
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
SZÁMVITEL.
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
SZÁMVITEL.
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
Semmisség Nappali tagozat Győr 2016.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Számítógépes szimulációval segített tervezés
A gyermeki jogok érvényesítése
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
A szállítási probléma.
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Országos Tűz- és Katasztrófavédelmi Konferencia
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

Vámérték – Származás - Tarifa Kanyár Tamás pénzügyőr főhadnagy

Származás a vámjogszabály-változás tükrében Közösségi Vámkódex (2913/92/EGK tanácsi rendelet): cikk Végrehajtási Rendelet (2454/93/EGK bizottsági rendelet): cikk évi CXXVI. törvény a közösségi vámjog végrehajtásáról: § Uniós Vámkódex (952/2013/EU rendelet): cikk FJA (felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 2015/2446): cikk, továbbá 22-01, 22-02, 22-03, 22-04, 22-05, és számú mellékletek VA (végrehajtási bizottsági rendelet 2015/2447): cikk, továbbá 22-02, 22-06, 22-07, 22-08, 22-09, 22-10, 22-13, 22-14, 22-15, 22-16, , 22-18, és számú mellékletek

Származás-kiindulópont GATT/WTO – Megállapodás a származási szabályokról nem kapcsolódnak szerződéses vagy autonóm kereskedelmi rendszerekhez nem preferenciális kereskedelempolitikai eszközök antidömping és kiegyenlítő vámok védelmi intézkedések származás megjelölésére vonatkozó követelmények mennyiségi korlátozások, vámkvóták kereskedelmi statisztika

Nem preferenciális származási szabályok Uniós Vámkódex: cikk Közös Vámtarifa alkalmazása származás megszerzése: teljes egészében egyetlen országban létrejött vagy utolsó/lényeges/gazdaságilag indokolt megmunkálás származás igazolása: származást igazoló okmány, kétség esetén további bizonyítékok uniós intézkedések megkerülése (Közösségi Vámkódex 25. cikk): FJA 33. cikk és számú melléklet – gazdaságilag nem indokolt feldolgozás

Preferenciális származási szabályok A szerződéses vagy autonóm intézkedésekhez kapcsolódó szabályok Uniós Vámkódex: 64. cikk Autonóm intézkedések – fejlődő és legkevésbé fejlett országok (általános tarifális preferenciák rendszere 978/2012/EU rendelet – GSP keretrendszer; általános preferenciarendszer 1063/2010/EU rendelet – GSP származási szabályrendszer)

Kötelező Származási Felvilágosítás Uniós Vámkódex (952/2013/EU rendelet): 33., 34., 36., 37. cikk FJA (felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 2015/2446): cikk VA (végrehajtási bizottsági rendelet 2015/2447): , 19., 23. cikk, továbbá számú melléklet Uniós Vámkódex cikkeiben foglaltak alapján kérelemre hozott határozat Vámhatóságra, ügyfélre nézve egyaránt kötelező erejű Érvényessége: 3 év Uniós Vámkódex 34. cikk (6) bekezdése és FJA 22. cikke értelmében a KSZF határozat nem módosítható, amennyiben a vonatkozó rendelkezésekkel nem összeegyeztethető, úgy érvényteleníteni kell

Vámtarifa a vámjogszabály-változás tükrében Közösségi Vámkódex (2913/92/EGK tanácsi rendelet): cikk: az Európai Közösségek Vámtarifájának fogalmi bevezetése a közösségi vámjogba évi CXXVI. törvény a közösségi vámjog végrehajtásáról: 18.§ Uniós Vámkódex (952/2013/EU rendelet): 5. cikk 2. b) pont: a vámjogszabályok definiálásánál a jogszabályok között önállóan nevesített: „a Közös Vámtarifa rendelkezései” a vám- és statisztikai nómenklatúráról és a Közös Vámtarifáról szóló 2658/87/EGK tanácsi rendelet I. mellékletének módosítása: 2015/1754 bizottsági végrehajtási rendelet

Kötelező Tarifális Felvilágosítás Uniós Vámkódex (952/2013/EU rendelet): 33., 34., 36., 37. cikk Uniós Vámkódex cikkeiben foglaltak alapján kérelemre hozott határozat Vámhatóságra, ügyfélre nézve egyaránt kötelező erejű Érvényessége: 3 év VA: 21. cikk értelmében a jogosultnak kötelező hivatkoznia a részére kiadott KTF határozat számára Uniós Vámkódex 34. cikk (6) bekezdése és FJA 22. cikke értelmében a KTF határozat nem módosítható, amennyiben a vonatkozó rendelkezésekkel nem összeegyeztethető, úgy érvényteleníteni kell „BTI shopping” tilalma: egy árura egy hivatalban egy kiadott kötelező felvilágosítás, újabb felvilágosítás azonos árura nem adható ki

Vámérték a vámjogszabály-változás tükrében Közösségi Vámkódex (2913/92/EGK tanácsi rendelet): cikk Végrehajtási Rendelet (2454/93/EGK bizottsági rendelet): a. cikk évi CXXVI. törvény a közösségi vámjog végrehajtásáról: 21.§ Uniós Vámkódex (952/2013/EU rendelet): cikk FJA (felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 2015/2446): 71. cikk VA (végrehajtási bizottsági rendelet 2015/2447): cikk

Vámértékre vonatkozó rendelkezések Közösségi Vámkódex 29. cikk: ügyleti érték módszer cikk: „másodlagos módszerek” 32. cikk: vámérték növelő tényezők 33. cikk: vámértékbe be nem számító tényezők Uniós Vámkódex 70. cikk: ügyleti érték módszer 71. cikk: ügyleti érték elemei (vámérték növelő tényezők) 72. cikk: vámértékbe be nem számítandó tényezők 74. cikk: másodlagos módszerek Alapvetően szerkezeti változás történt, a lényegi tartalom nem változott!!!

Vámérték meghatározási alapelvek GATT – évi Vám- és Kereskedelmi Egyezmény igazságos, egységes, semleges vámérték megállapítási rendszer kizárt az önkényes és fiktív vámértékek alkalmazása a vámérték megállapítás alapja az értékelendő áru ügyleti értéke egyszerű, métányos, a kereskedelmi gyakorlattal összhangban álló feltételeken alapuló vámérték megállapítás általánosan alkalmazható értékelési eljárás nem használhatók fel dömping elleni harcban

Elsődlegesen ügyleti érték alapú vámérték meghatározás Közösségi Vámkódex 29. cikk „Az importált áru vámértéke az ügyleti érték, vagyis a Közösség vámterületére irányuló kivitel céljából történő eladáskor az áruért ténylegesen kifizetett vagy kifizetendő, szükség esetén a 32. és 33. cikknek megfelelően kiigazított ár, feltéve hogy…” Uniós Vámkódex 70. cikk „Az áru vámértékének elsődleges alapja az ügyleti érték, azaz az áruért az Unió vámterületére irányuló kivitel céljából történő eladáskor ténylegesen kifizetett vagy kifizetendő – szükség esetén kiigazított – ár. (…) Az ügyleti értéket kell alkalmazni valamennyi következő feltétel teljesítése esetén:” Az ügyleti érték elfogadhatóságának feltételei szintén változatlanok!

Az ügyleti érték elfogadhatóságának feltételei a vevő számára az áru feletti rendelkezésre vagy annak felhasználására nincs egyéb korlátozás, mint - amit az EU jogszabályai vagy hatóságai előírnak - a viszonteladás céljára behatárolt földrajzi terület - az áru vámértékét jelentősen nem befolyásoló korlátozások az eladás vagy az ár nem függ olyan feltételektől vagy ellenszolgáltatásoktól, amelyeknek az értéke nem határozható meg az értékelendő árut illetően az áru vevő általi későbbi viszonteladásából/átengedéséből/használatából származó haszon sem közvetlenül, sem közvetve nem került vissza az eladóhoz (kivéve, ha a megfelelő kiigazítás elvégezhető) eladó és vevő között nincs kapcsolat, vagy az nem befolyásolta az árat

Vámérték növelő tényezők Uniós Vámkódex 71. cikk jutalékok a vételi jutalék kivételével, tárolóeszközök költsége, csomagolás importáruba épített anyagok, alkatrészek, előállítás során felhasznált szerszámok, présminták, öntőformák, elhasznált anyagok, EU vámterületén kívül végzett mérnöki munka, fejlesztés, formatervezés, tervrajzok és vázlatok jogdíjak és licencdíjak későbbi viszonteladásból/átengedésből/használatból az eladóhoz közvetlenül vagy közvetve visszakerülő hányad EU vámterületére történő beszállítás helyéig felmerült szállítási és biztosítási, rakodási és anyagmozgatási költség Ténylegesen felmerült, objektív és számszerűsíthető adatok!!! Incoterms Külkereskedelmi Szokvány klauzulái!!!

Jogdíjak és licence díjak Uniós Vámkódex 71. cikk (1) bekezdés c) pont Jogdíj és licence díj vámérték növelő tényezőként való figyelembe vételéhez 4 konjunktívan teljesülő feltétel kell, hogy fennálljon: fizetésük a vevő által, közvetlenül vagy közvetve történjen fizetésük az értélelendő áru eladásának feltétele legyen áruhoz köthetőség ne szerepeljen a ténylegesen kifizetett árban (eladási ártól elkülönítetten szerepel és merül fel) Ténylegesen felmerült, objektív és számszerűsíthető adatok!!!

Vámértékbe be nem számítandó tényezők Uniós Vámkódex 72. cikk EU-ba való beléptetést követően felmerült szállítási költségek EU-ba való beléptetést követően végzett szerelés, építés, karbantartás, technikai segítségnyújtás vevő által kötött finanszírozási megállapodással kapcsolatos kamatterhek EU-ban az újraelőállítási jogért fizetett díjak vételi jutalékok behozatali vám, behozatal/értékesítés végett fizetendő egyéb terhek forgalmazási/viszonteladási jogért teljesített kifizetések (kivéve, ha nem feltétele az eladásnak) – (a Közösségi Vámkódexben a vámérték növelő tényezők között szerepelt, mint kivétel (32. cikk (5) bekezdés)

Vámérték meghatározás másodlagos módszerei Uniós Vámkódex 74. cikk Ha a vámérték nem fogadható el az ügyleti értéken alapuló módszerrel, akkor a vámérték meghatározható: azonos áruk értékének figyelembe vételével hasonló áruk értékének figyelembe vételével levonásos módszerrel számított érték alapján tartalék módszerrel (Általános Vám- és Kereskedelmi Egyezmény rendelkezéseinek figyelembe vételével)

Kapcsolat Kapcsolat megjelenik: - Uniós Vámkódex 70. cikk - Végrehajtási Aktus 127. cikk, 134. cikk Amennyiben eladó és vevő egymással kapcsolatban állnak (Végrehajtási Aktus 127. cikk (korábban: Közösségi Vámkódex 143. cikk)), úgy meg kell vizsgálni az ügylet körülményeit, hogy a kapcsolatban állás befolyásolta-e az eladási árat. E célból a nyilatkozattevőnek meg kell adni a lehetőséget arra, hogy az ügylet vonatozásában szolgáltassa a szükséges információkat. Mindazonáltal az árukat az Uniós Vámkódex 70. cikke (1) bekezdésének megfelelően kell értékelni, ha a nyilatkozattevő bizonyítja, hogy a bejelentett ügyleti érték szorosan közelít a következő, azonos vagy közel azonos időpontban meghatározott összehasonlító értékek egyikéhez: a) az egymással semmilyen kapcsolatban nem álló vevők és eladók között azonos vagy hasonló áruknak az Unió vámterületére irányuló kivitelre történő értékesítésének ügyleti értéke; b) azonos vagy hasonló áruknak a Vámkódex 74. cikke (2) bekezdése c) pontjának megfelelően meghatározott vámértéke; c) azonos vagy hasonló áruknak a Vámkódex 74. cikke (2) bekezdése d) pontjának megfelelően meghatározott vámértéke.

Megelőző eladás – utolsó eladás Közösségi Vámkódex Végrehajtási Rendelete 147. cikk: Szabad forgalomba bocsátás indítványozása: megfelelő utalás arra nézve, hogy az áru eladása a Közösség vámterületére irányuló kivitel céljából történt. (Ez az utalás az értékelést megelőző egymást követő eladások esetében csak az utolsó olyan eladásra vonatkozik, amely a Közösség vámterületére való belépéshez vezetett. Uniós Vámkódex Végrehajtási Aktusa 128. cikk: Az Unió vámterületére irányuló kivitelre eladott áruk ügyleti értékét alap esetben a vámáru-nyilatkozat elfogadásának időpontjában, az áruknak az említett vámterületre való behozatalát közvetlenül megelőzően történő eladás alapján kell meghatározni.

Köszönöm a figyelmet!