A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„ Hívogat az iskola, kapuját kitárja…”. Sarkad-Kötegyán-Újszalonta Közoktatási Intézményfenntartó Társulás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Pedagógiai.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
INFORMATIKA. Óraelosztás évfolyamonként Alapiskola:  1 óra hetente (8. évfolyamban nincs informatika) Gimnázium: ▫1. évfolyam:  heti 1 óra ▫2. évfolyam:
Országos Kompetencia Mérés 2009 Bródy Imre Gimnázium, Szakközépiskola Készítette: Jákliné Tilhof Ágnes.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
Informatikai tanulmányi verseny.  A Debreceni Suliszervíz Oktatási és Szakértői Iroda hirdeti meg.  Iskolai, regionális, országos fordulók  évfolyamos.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium
Kispálné Horváth Mária
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
szakmai referens, országos versenyszervező
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A évi, „X. FOTÓPOSZTER A VÍZRŐL” pályázat rövid értékelése
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Az intézmény alapadatai
Intézményvezetői célkitűzések
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Mentés másként Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete
Bemutatkozik az iskolapszichológus
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
DARUS.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Általános iskola eredménye, értékelése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Lorem ipsum.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Érettségi tájékoztató 2019
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó Zsuzsanna

Tótkomlós

Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola és Óvoda

Hatékonysági mutatók: színvonalas oktatás- sajátos arculat az iskola kedvező légköre magasan képzett pedagógusok kisebb létszámú osztályok vagy csoportok tanórán kívüli tevékenység széles skálája pályázatok, kiegészítő források jó együttműködés táborok Szlovákiában csereüdültetés az intézmény marketingje

Harmónia Gyermek Művészeti Csoport néptánc

Énekkar- mandolin

Színjátszó csoport

Vers-és prózamondás

Továbbtanulási eredmények 2012/2013: gimnázium:11fő -39% (3 fő szlovák gimnázium), szakközépiskola:7 fő -25% szakiskola:10 fő-36% 2013/2014: gimnázium: 4 fő-40%, szakközépiskola: 2 -20%, szakiskola: 2fő-20% 2014/2015: gimnázium:8 fő-50%, szakközépiskola:3 fő -20% szakiskola:5 fő- 30% 2015/2016: gimnázium: 10fő- 52%,szakközépiskola(szakgimnázium) 4 fő- 21%, szakiskola 5 fő-26%

Középfokú szlovák nyelvvizsga eredmények 2013/2014: 2 tanuló, 1 sikeres ( 10 fő volt a 8. osztályosok létszáma) 2014/2015: 3 tanuló: 2 tanulónak sikerült a komplex, 1 tanulónak az írásbeli 2015/2016: 7 tanuló : 5 tanulónak sikerült a komplex, 2 tanulónak a szóbeli

Magyarországi Szlovákok Kutatóintézetének versenye 2012/2013: Családom története: 1 tanuló 1. helyezett, 1 tanuló 3. helyezett 2013/2014: Szlovák önkormányzatok 20 éve: 2 különdíj 2015/2016: 5 tanuló vett részt: 1 tanuló 1. helyezést ért el

Országos szlovák nyelvi és népismereti verseny 2012/2013: 3 tanuló jutott be : szlovák nyelvből 1. hely, népismeretből 2. hely 2013/2014: 2 tanuló jutott be: szlovák nyelvből 2. és 4. hely, népismeretből 3. és 4. hely 2014/2015: 5 tanuló jutott be: szlovák nyelvből 2. hely, népismeretből3. hely

Helyi szlovák önk. által kiírt pályamunkák 2012/2013: Népi mesterségek Tótkomlóson: 6 tanuló adott be pályamunkát 2013/2014: Emlékezés a 65 éves Szlovák Iskolára: 7 tanuló adott be pályamunkát 2014/2015: Tótkomlós jeles személyiségei: 6 tanuló adott be pályamunkát

Deti deťom 2012/2013: Kremnické tekvice 1. hely 2013/2014: Odtučňovacie palacinky: 2. hely 2014/2015: Hlúpa žena ( A bolond asszony): 1. hely

Spievanky- veršovačky: területi, országos 2012/2013: területi versenyen 24 tanuló vett részt, 16 tanuló jutott be az országosra- ebből 13 tanuló lett díjazott 2013/2014: területi versenyen 34 tanuló vett részt, 11 tanuló jutott be az országos döntőbe, 4 tanuló 1. helyezést ért el énekből és szavalásból is, 2 tanuló énekből különdíjas lett 2014/2015: területi versenyen 37 tanuló vett részt, 18 tanuló jutott be az országos döntőbe,1. hely: 2 tanuló és az énekcsoport,különdíj 3 tanuló

Cez Nadlak je...- nemzetközi szlovák népdaléneklő verseny 2012/2013: különdíj 2013/2014: különdíj 2015/2016: 2 tanuló: 3. hely és különdíj

Šaliansky Maťko 2013/2014: 2 tanuló, 2 különdíj 2014/2015: 3 tanuló, 3 különdíj 2015/2016: 2 tanuló, 2 különdíj:

Dobré slovo- Jó szó- Komárno 2012/2013: 2 tanuló 1. helyezést, 1 tanuló 3. helyezést ért el 2013/2014: 1 tanuló 2. helyezést, 1 tanuló 3. helyezést ért el. 2014/2015: 1 tanuló 2. helyezést, 1 tanuló 3. helyezést ért el.

Prečo mám rád slovenčinu, prečo mám rád Slovensko 2015/2016: 2 tanuló vett részt

További feladataink testvériskolai kapcsolatok bővítése: Nadlak, Felsőszeli ( Horné Saliby), a szlovák nyelvhasználat lehetőségeinek kiaknázása ( pl. csereüdültetés) továbbtanulás a Szlovák Gimnáziumban – Szlovákiában ( a jövő pedagógusai) ösztönzés a szlovák középfokú nyelvvizsga megszerzésére.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket !