Iskolai erőszak és a büntetőjog Gyurkó Szilvia Országos Kriminológiai Intézet 2010. október 28. Budapest.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermek- és fiatalkori bűnözés kérdései ügyészi szemmel
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
MÉREI FERENC FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁSI TANÁCSADÓ INTÉZET 1088 BUDAPEST, VAS U TEL.: Április 29.Németh Margit A
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
Pedagógiai problémák-pártfogói programok A pártfogó felügyelet lehetséges válaszai a szakmai problémafelvetésre Budapest, 2009.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Hivatalos programoldal: /hirek/666-coaching-fezstival-2013.html.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen NANE
A társadalmi kohéziót erősítő bűnmegelőzési és reintegrációs programok módszertani megalapozása-kiemelt projekt (TÁMOP 5.6.2/10-1),
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
JOGELLENESEN KÜLFÖLDRE VITT GYEREKEK
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
Mikor kivel, hogyan működhetünk együtt hatékonyan?
Az iskolai erőszak kriminalizálása Gyurkó Szilvia december 1.
Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
Nemzeti stratégia a bűnmegelőzésről összeállította: Finszter Géza
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A lelki egészség védelme az iskolában
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
A kriminálpszichológia
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Esélyegyenlőség az oktatásban Ifi István ügyosztályvezető október 28.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Tehetséggondozás informatika. Útravaló – Út a tudományhoz Microsoft Certified Professional Hálózatépítés Diák rendszergazda Iskola honlapja Villanynapló.
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Munkaszervezési formák
„Értsünk szót!” – szülők iskolája 2.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
Személyes életvitel. Mentális és csődhelyzet kialakulása 1. A társadalmi háttér negatív hatásai A mai magyar társadalomban megjelenő negatív jelenségek.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
A három pillér elve (vertikális) az elkövetővé válás esélyének csökkentése + az áldozattá válás esélyének csökkentése + a bűnalkalmak kontrollja „Bűnmegelőzés.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Gyermek- és ifjúsági addiktológia a napi gyakorlatban, a fejlesztés lehetséges útjai Arany Zoltán SZKTT ESZI Dr. Farkasinszky Terézia Ifjúsági Drogcentrum.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Megfélemlítés iskoláskorú gyerekek körében A Megfélemlítés Elleni Program® pilot állapotfelmérésének eredményei Parti Katalin Országos Kriminológiai Intézet.
Mit kell tudni a gyógyszer interakciókról? Dr. Vas Ádám kutatási főtanácsadó Richter Gedeon Nyrt egyetemi tanár SZTE ÁOK I. Belklinika Hatások és ellenhatások.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
DARUS a gyermekekért.
Az ügyészi szervezet és feladatok
A szakiskola jelene és jövője
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
ENABLE foglalkozások az iskolánkban
2014 eseményei képekben.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Iskolai erőszak és a büntetőjog Gyurkó Szilvia Országos Kriminológiai Intézet október 28. Budapest

Reagálási lehetőségek az iskolai erőszakra Mit értünk iskolai erőszak alatt? (Olweus / fizikai-verbális-bullying / iskolai klímát befolyásoló minden esemény / az okt.-i intézménnyel kapcsolatos minden esemény) Minek tekintjük? (iskolai, gyermeki, gyermekvédelmi, konfliktuskezelési probléma?) Milyen következményei vannak a különböző reakcióknak? (Kinek a feladata? Punitív szemlélet)

Verbális – lelki – fizikai ktsönös – fizikai – eszközhasználat – élet kioltása / tömeges áldozattá válás Gy.-Gy.Gy. – P.P.-Gy.Sz.-P./P.-Sz. Egyéni - Csoportos

Csizma az asztalon? Zéró tolerancia (Columbine, Lengyelország, Izrael) Kiterjesztett hatáskörök az oktatási intézményeknél Iskola-védelmi technikák A pedagógus védelme – a diák védelme (közfeladatot ellátó személy!)