A korai beavatkozás pszichológiai vonatkozásai rizikó csecsemők (0-3 év) és családjuk ellátásában Készítette: Fadgyas-Székely Orsolya ELTE BGGYK MA levelező.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Advertisements

Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
NIIF VoIP projekt aktualitások
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Gyermekvédelem.
Szakdolgozatok védése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A közigazgatással foglalkozó tudományok

Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Cím: 4024 Debrecen, Burgundia utca 22. II. /8,
Szakdolgozatok védése
Környezeti teljesítményértékelés
Hipotézisvizsgálat.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A gyermeki jogok érvényesítése
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Kétszintű érettségi vizsga
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A felsőoktatási kompetenciamérés bevezetése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
MÉZEK KÉMIÁJA PÁLYÁZAT
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
A Közbeszerzési Kutatóműhely bemutatása Közbeszerzési Hatóság
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Pszichológia BA műhelymunka és szakdolgozat tájékoztató
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Előadás másolata:

A korai beavatkozás pszichológiai vonatkozásai rizikó csecsemők (0-3 év) és családjuk ellátásában Készítette: Fadgyas-Székely Orsolya ELTE BGGYK MA levelező tagozat Szeptember 1.

Témaválasztás indoklása Empirikus vizsgálat iránt való érdeklődés Munkatapasztalatok Vizsgálóeljárás adaptálása - TÁMOP / A korai életszakaszban feltárt fejlődésbeli rendellenességek, lemaradások kezeléséhez szükséges hozzáférés javítása c. kiemelt projekt – „a szociális és gyermekvédelmi ellátórendszer fejlesztésének fontos eleme. Feltárjuk a kora gyermekkori intervenció hazai rendszer- hiányosságainak azonosításával azokat a pontokat, ahol fejlesztés szükséges, kiemelten a megelőzés, a felismerés és a beavatkozás folyamataira fókuszálva” Hogyan vélekednek az atipikus fejlődésmenetű gyermekek szülei a: szülőséggel kapcsolatos stresszről, bántalmazásról

Elméleti háttér bemutatása Magyar nyelvű szakirodalmak Idegen nyelvű szakirodalmak Védőfaktor elméletek Szülői stressz Előzetes kutatási eredmények

A vizsgálóeszköz bemutatása Adaptált Tipikus fejlődésmenetű gyermekek szüleivel készített 2000 fős minta Kontrollcsoport 50 percet igénybe vevő papír alapú kérdőív Postázható Szülő tölti ki Anonim Kódolás Beleegyező nyilatkozat kíséri

A vizsgáltban résztvevő alanyok általános ismertetése, a vizsgálat folyamata 0-3 éves korú rizikó babák, valamint korai fejlesztésben részesülő gyermekek szülei Atipikus fejlődésmenet január 1. után született gyermekek Önálló, szükség esetén (akadályozottság) irányított kérdőív kitöltés

Eredmények ismertetés, konklúzió megfogalmazása Eredmények ismertetése interpretáció nélkül Stresszhez való viszonyulás alapján Bántalmazáshoz való viszonyulás alapján A tipikus fejlődésmenetű gyermekek szüleivel végzett vizsgálati eredményekhez való viszonyulás alapján Konklúzió, perspektíva megfogalmazása A dolgozat részletesebb ismertetés a kutatási eredmények publikálása során lesz elérhető.

Felhasznált irodalom, források: esen___12 esen___12

Köszönöm a figyelmet!