A korai beavatkozás pszichológiai vonatkozásai rizikó csecsemők (0-3 év) és családjuk ellátásában Készítette: Fadgyas-Székely Orsolya ELTE BGGYK MA levelező tagozat Szeptember 1.
Témaválasztás indoklása Empirikus vizsgálat iránt való érdeklődés Munkatapasztalatok Vizsgálóeljárás adaptálása - TÁMOP / A korai életszakaszban feltárt fejlődésbeli rendellenességek, lemaradások kezeléséhez szükséges hozzáférés javítása c. kiemelt projekt – „a szociális és gyermekvédelmi ellátórendszer fejlesztésének fontos eleme. Feltárjuk a kora gyermekkori intervenció hazai rendszer- hiányosságainak azonosításával azokat a pontokat, ahol fejlesztés szükséges, kiemelten a megelőzés, a felismerés és a beavatkozás folyamataira fókuszálva” Hogyan vélekednek az atipikus fejlődésmenetű gyermekek szülei a: szülőséggel kapcsolatos stresszről, bántalmazásról
Elméleti háttér bemutatása Magyar nyelvű szakirodalmak Idegen nyelvű szakirodalmak Védőfaktor elméletek Szülői stressz Előzetes kutatási eredmények
A vizsgálóeszköz bemutatása Adaptált Tipikus fejlődésmenetű gyermekek szüleivel készített 2000 fős minta Kontrollcsoport 50 percet igénybe vevő papír alapú kérdőív Postázható Szülő tölti ki Anonim Kódolás Beleegyező nyilatkozat kíséri
A vizsgáltban résztvevő alanyok általános ismertetése, a vizsgálat folyamata 0-3 éves korú rizikó babák, valamint korai fejlesztésben részesülő gyermekek szülei Atipikus fejlődésmenet január 1. után született gyermekek Önálló, szükség esetén (akadályozottság) irányított kérdőív kitöltés
Eredmények ismertetés, konklúzió megfogalmazása Eredmények ismertetése interpretáció nélkül Stresszhez való viszonyulás alapján Bántalmazáshoz való viszonyulás alapján A tipikus fejlődésmenetű gyermekek szüleivel végzett vizsgálati eredményekhez való viszonyulás alapján Konklúzió, perspektíva megfogalmazása A dolgozat részletesebb ismertetés a kutatási eredmények publikálása során lesz elérhető.
Felhasznált irodalom, források: esen___12 esen___12
Köszönöm a figyelmet!