Van-e lejjebb? Egy válságos piac a válságban.
- 2 - „A helyzet” A rádiós piac évek óta stagnál/csökken –A kedvezmények mértéke nő (és nőni fog). MRSZ becslés a releváns –Low-cost thinking… –Nincs új belépő (ld. később) –Mindenki eladó (turbulens, ám mégis konstans piac)
- 3 - A piac Nincs piac! –Fix frekvenciák –Állami „szerepvállalás” –Edukáció –Összefogás
- 4 - A környezet Nincsenek kilátások –Szabályozás (médiatörvény) - ??? –Digitális átállás Technológia –Mérés (napló)
- 5 - SOB – amit már most tudunk ? Barter
- 6 - A sikeresek Siker = üzleti eredmény (bárki, bármit mond) –Erő - volumen - hallgatottság - CPT vagy –Kreatív megoldások Értékesítés, programing, stílus… –Innováció, alkalmazkodás (ROI?) –Targetálás ELÉG LESZ?
- 7 - Mi lenne segítség? Állami „szerepvállalás” (inkább normalizálás) –Médiatörvény Tulajdonosi szabályozás minimalizálása (tőke) Finanszírozási modellek újragondolása –Műsorszolgáltatási díj vs. közszolgálati média kivezetése a reklámpiacról Frekvencia-korlátozások feloldása (piaci viszonyok) –DTV Valódi kontroll a folyamatok felett, piacértés Technológiai átállás hatékony támogatása Ez nem „bailout”!
- 8 - Mi lenne segítség? Piaci „szerepvállalás” –Összpiaci érdekek felismerése –Külső és belső edukáció –Mérés Mindehhez összefogás kell… … ami nem lesz… … de akkor mi lesz?
- 9 - Mi lesz? Csökkenő piac –Még több lemaradás (már országon belül is) –Még több elszigetelődés –Még olcsóbban előállított (rosszabb?) műsorok –Még kevesebb hallgató –Még kevesebb boldog tulajdonos –Még kevesebb tőkebevonási lehetőség és a legrosszabb: –Még több középszer mert persze nyilván túléljük ezt is.
Mit tehet az egyszeri rádiótulajdonos? Szemben az árral: –Innováció, kreativitás, egyediség –Új sales- és marketing megoldások –„Éterbővítés” – online, mobil, stb. –Összpiaci érdekek képviselete akár a sajáttal szemben is Nekünk: business as usual
van barátod!