1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
DPR kommunikáció alapelvei
Tudásmenedzsment a változó szervezeti környezetben
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Vállalati szféra (mint a hallgatóság alkalmazói, ill. a K+F és a szaktanácsadás partnerei, támogatók, pl. szakképzési hozzájárulás)
Paradigmaváltás az oktatásban
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
E-learning és a multimédia
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A gyakorlatvezető mentor
Az inspektor A gyártás részletes és kollegiális felügyelete.
Szervezetfejlesztési Program
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Dr. habil. Bencsik Andrea Széchenyi István Egyetem Győr
Sólyom Andrea PhD Hallgató
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Controlling a gyakorlatban
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
A beiskolázás előkészítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A KKK-rendszer és az OKKR viszonya a felsőoktatásban
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A Bologna-folyamat a munkáltatók szempontjából Gerner Péter
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A duális képzés, mint a tudásmegosztás új platformja Prof. dr. habil Bencsik Andrea egyetemi tanár.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
EDUTUS FŐISKOLA EDUTUS FELNŐTTKÉPZÉSI AKADÉMIA
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
A KKV fejlesztés hatékony módja: korszerű TM támogatás
Előadás másolata:

1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő

A téma feldolgozása 2 A vállalat szemüvegén át nézem a kérdést Felsőfokú képzésre gondolok 17 kijelentés Minimális indoklás (t<1 perc/dia) Nagy rohanás Elérhető lesz a prezentáció Marad idő néhány kérdésre

1. lépés: Határozzuk meg, mi a célunk a duális képzéssel! Biztosítani az utánpótlást Kompetensebb munkatársat kapni? Növelni az elköteleződést? Új, friss tudást behozni Unatkozó embereinknek feladat (!) Érdemi feladatok megoldása már a tanulás során Alapfolyamatok Tudásfolyamatok (Új impulzus a TMR-nek?) 3

2. Érdemes csinálni egy SWOT-ot TM alapú Duális képzés fókusszal Milyen lehetőségek vannak a duális képzésben? Milyen veszélyeket rejt? Mire építhetünk? Hol vannak gyenge pontjaink? 4

3. A hallgatók foglalkoztatása sok lehetőséget kínál a TMR számára (az alap célok felett). Tudásmentés Tudásbázis építés (karbantartás) Új tudás behozatala Kommunikációs technológia fejlesztése Tanulási kultúra változtatása 5

4. Lehet rosszul is csinálni (de nem érdemes)! Hagyományos gyakornoki felfogás Alap célok nem teljesülnek! Nem térül meg a ráfordítás Ellenállás a szervezetben! Egymás okolása az egyetemmel 6

5. Érdemes tudástérképet készíteni Folyamatból induljon (hol lesz szerepe a hallgatónak?) Hallgató (eredmény) profilja Szervezeti tudástérkép Egyetemi tudástérkép Tudásforrás (hiány?) feltüntetése Mit, honnan kap? Ami most hiányzik? 7

6. A szervezeti tanulási modellből induljunk ki 8

7. Tervezzük meg a tanulás folyamatát! Tanulás: több, mint oktatás, képzés! Feladatmegosztás (vállalat és egyetem): Szeparáltan vagy közösen? Célok számszerűsítése Tevékenység terv Mérés, ellenőrzés 9

8. A vállalati tudásmenedzsment rendszer és a duális képzés kettős kötődése 1.A TMR kiszolgálja a duális képzést A duális képzés = speciális tudásfolyamat. 2. A TMR lehet a duális képzés egyik legfőbb haszonélvezője Tudásmentés Tudásbázis építés (karbantartás) Új tudás behozatala Kommunikációs technológia fejlesztése Tanulási kultúra 10

9. A duális képzésre fel kell készíteni a szervezetet. Stakeholder elemzés (érintettség, érdekek, támogatók, ellenzők…) Feladatok, felelősségek meghatározása Kommunikáció a szervezet minden tagja felé Technológia (hozzáférés, jogosultság…) Tudástartalmak ellenőrzése (tudásbázisok frissítése) 11

10. Külön figyelem a speciális TM szereplőkre Tudásmenedzser (CKO)??? Tudásgazdák Tudásmunkások Tudásrögzítők Tudásbázis kezelők Tudásközösségek Kulcsemberek Kritikus tudás Tudásvesztés kockázata 12

11. Készítsük fel a vállalati „oktatókat” Célok, elvárások, felelősségek tisztázása Motiváció Módszertani felkészítés Kompetencia fejlesztés Tartalmi felkészülés 13

12. Kulcsemberek tudásának rögzítése Hallgatók a TM hasznára – I. Mentori program Shadowing "Kilépő interjú" "Fiók tartalmak" feldolgozása Saját magának A szervezet számára 14

13. Unikális tudás gyűjtése Hallgatók a TM hasznára – II. "Tananyag" blokkok Videós anyagok Tanulási napló Jó gyakorlatok leírása 15

14. Tudásmegosztó fórumok Hallgatók a TM hasznára – III. Tanulási beszámolók Friss tudás behozatala Bemutatkozási lehetőség Tudásközösségek alakulása 16

15. Új kommunikációs csatornák Hallgatók a TM hasznára – IV. "Belső FB" (Yammer) Blog Chat Q&A fórumok 17

16. A hallgatókat is fel kell készíteni! Megállapodás a célokban A kölcsönös elvárások tisztázása Tanulási program Motiváció Módszertan Kompetencia 18

17. A siker feltételei Pontos, egyeztetett célok Közös a felelősségvállalás Paradigmaváltás: tanulás vs. oktatás A szervezet jelenlegi TMR potenciáljának ismerete Alapos felkészülés A tanulás tanulása (minden érintett részéről) 19

Köszönöm a figyelmet! 20 Az előadás anyaga elérhető lesz a honlapunkon is Honlap: Érdemes feliratkozni a TM hírlevélre ugyanott! facebook.com/KMexpert