Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Advertisements

Tanárképző Központ Eger február 9.. Ki a gyakornok? 326/2013. (VIII. 30.) Korm. Rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar bemutatása Oktatás-kutatás-innováció Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Kispálné Horváth Mária
SZAKMAI GYAKORLAT 2017 Dr. Török Erika.
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
SZOCIÁLPEDAGÓGIA TANSZÉK
Intézményi önértékelés, portfólió, minősítés
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Intézmény minőségirányítási programja
Iskolai szociális segítő
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

Összefüggő, egyéni gyakorlat

Bologna rendszerű mestertanárképzés

közoktatási intézményben, felnőttképző intézményben megbízott vezetőtanár és felsőoktatási tanárképző szakember folyamatos irányítása mellett végzett, összefüggő, a képzés utolsó félévében folyó egyéni szakmai gyakorlat, amelynek előfeltétele a tanári mesterképzés (a szakdolgozaton kívüli) minden egyéb követelményeinek teljesítése, illetve azok teljesítéséhez szükséges kreditek összegyűjtése. 15/2006. (IV. 3.) OM rendelet 4. számú melléklet, OM ajánlás

A hallgatók feladatai:

Iskolai alaptevékenységek: a) Felkészülés a tanításra (óravázlat elkészítése, a szakvezetővel történő megbeszélése, szükség esetén korrigálása) és a tanítási óra elemzése (a szakvezető és esetenként a tanárképző intézmény képviselője jelenlétével) b) Tanítás (a szakvezető és esetenként a tanárképző intézmény képviselője jelenlétével). – szakképzettségenként heti 2-5 óra c) Blokkszeminárium a képző hely oktatójának vezetésével

Tanításon kívüli iskolai tevékenységek: Kötelező egységek: a) Tehetséggondozás, szakkör, legalább heti 1 óra b) Felzárkóztatás, korrepetálás, legalább heti 1 óra c) Napközis foglalkozás, tanulószoba, összesen 4 foglalkozás, és tanári adminisztráció, jogi ismeretek, képzési dokumentumok megismerése Az első két tevékenység egyikét az egyik, másikat a másik szakképzettségből kell teljesíteni.

Választható tevékenységek (az alábbiakból hármat választani kell!): Osztályfőnöki tevékenység (szocializáció) Ifjúságvédelem (drogprevenció, mentálhigiéné, iskolai agresszió, konfliktuskezelés) Támogató, segítő rendszerek, szakmák megismerése (nevelési tanácsadó, fejlesztőpedagógus, iskolapszichológus stb.) Iskolai rendezvényeken való részvétel, szervezés (legalább két alkalommal); Diák-önkormányzati tevékenységben való részvétel Iskola, család és a helyi közösségek kapcsolatának megismerése (iskolaszék, szülői munkaközösség, gazdálkodó szervezetek, az iskola és a munka világa) Mérésértékeléssel kapcsolatos tapasztalatok gyűjtése, dokumentálása (kompetenciamérés stb.)

Iskolán kívüli tevékenységek: a) Csoportos látogatás válogatott intézményi körben (MPI/Városi Önkormányzat/továbbképzési- /felnőttképzési intézmények), a tapasztalatok rövid (3-5 oldal) összegzése írásban b) Csoportos látogatás, tájékozódás Nevelési Tanácsadóban, Szakértői Bizottságnál c) Integrált (inkluzív) nevelést folytató intézmény meglátogatása csoportosan, konzultáció a testület tagjaival, és rövid (3-5 oldal) írásbeli beszámoló a tapasztalatokról A képző intézmény szervezi! (hallgatói időbeosztás)

Osztatlan tanárképzés

8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet 2.sz. melléklet 2.2/c: az összefüggő egyéni iskolai gyakorlat a képzésben szerzett elméleti ismeretekre és gyakorlati tapasztalatokra épülő, gyakorlatvezető mentor és felsőoktatási tanárképző szakember folyamatos irányítása mellett köznevelési intézményben, felnőttképzést folytató intézményben végzett gyakorlat.

8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet 2.sz. melléklet 2.2/c: Az iskola és benne a tanár komplex oktatási-nevelési feladatrendszerének elsajátítása, illetve az iskolát körülvevő társadalmi, jogszabályi környezet, valamint a köznevelési intézményrendszer megismerése.

8/2013. (I. 30.) EMMI rendelet 2.sz. melléklet Területei: = a szaktárgyak tanításával kapcsolatos tevékenységek, = a szaktárgyak tanításán kívüli oktatási, nevelési alaptevékenységek, = az iskola, mint szervezet és támogató rendszereinek megismerése. 40+ (4x2) +2= 50 kredit

? 1 = 2x 1/2

Köszönöm a figyelmet!