Hirdetés más szemmel Kreatív hirdetési formák hatása a fogyasztóra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Kutyafajták tanulási képességének mérése
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
Weboldalak észlelése és a bannervakság jelensége
A zene és a reklám kapcsolata
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Beruházások elemzése Beruházás: tárgyi eszközök létesítésre, a tárgyi eszköz állomány bővítésére irányuló műszaki – gazdasági tevékenység. Jellemzői: Nagy.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Keresők & Brandek A keresőoptimalizálás fontossága.
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
A magyar gazdaság helyzete, fejlesztési prioritások Varju László államtitkár Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium.
Szélességi bejárás , 0.
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
előadás A teljesítményértékelés
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
Tudatos alkalmazkodás: feladat és teljesítmény
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
A Szent István Társulat marketingtervének előkészítése Készítette: Orbán Eszter Konzulens: Dr. Pitlik László egyetemi docens.
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
MŰSZAKI MEGHIBÁSODÁS? - Avagy mi okozhat műszaki meghibásodást
ATL - mit hirdessünk és hol?
A mérés, mértékegységek és átváltásuk problémái
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Schanda János Virtuális Környezet és Fénytani Laboratórium
VTT-BudapestSchanda János VE-Professzor Emeritus – CIE-MNB Színészlelet és „lágy” metrológia CIE TC 1-65:A framework for the measurement of visual appearance.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
RENDEZETT VETÜLETEK.
Kutyaképzés klikkerrel
Mindig az a drága, ami többe kerül? Kis Zoltán Balassa János Kórház.
Világosság és fénysűrűség ajánlások a mezopos fénysűrűség értékelésére
Költséghatékonyság a XXI. századi vállalatirányításban
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
11. Az ambassador-modell. Az adatbázissal kapcsolatos követelmények
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
DM kampány Készítették: Gémesi Julianna Kemensky Angéla.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
2014. augusztus 20. Új kialakítási koncepció augusztus 20.2 A postabolt elhelyezésével és belső elrendezésével kapcsolatos levárások Egyfelől legyen.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A reklám centruma.
Ügyfélpreferenciák a bankszámlakivonatok esetében Dr. Tomcsányi Péter Prime Rate ügyvezető.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
CÉL – ADAT - ELLÁTÁS Törvénynek hosszútávon megfelelő költség- hatékony rendszer működtetése Szakember szükséglet optimalizálása Szempont: 16 – 08 óra.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
And what else?... Leszakadó gyerekek.
ADESPRESSO – A KEDVENCED LESZ
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
Gazdasági rendszerek.
Dinamikus startot és azonnali bevételt biztosít
Flip-It! A módszer alkalmazása
Statisztika segédlet a Statistica programhoz Új verzióknál érdemes a View menüsor alatt a Classic menu-s verziót választani – ehhez készült a segédlet.
Előadás másolata:

Hirdetés más szemmel Kreatív hirdetési formák hatása a fogyasztóra

A sajtóhirdetés fejlődése - lehetőségek 2011

Van értelme az új formátumnak?

4 A szemkamerás vizsgálat jellegzetessége Standard környezet Változtatható bemutatóanyagok Folyamatos szemkontroll Non-invazív mérés

5 Hirdetési árazonos Azonos célcsoportBp, Tesztkörnyezetteljes Blikk Cikk környezetazonos Bemutatott kreatív verzió Bemutatott hagyományos verzió   Összehasonlítás – azonos feltételek Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő  

Észlelés Befogadás Hatás

7 Eltérő percepciós mintázatok az oldalakon az oldal nézésével eltöltött idő átlagosan, mp

8 Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő Eltérő bejárási útvonalak a két hirdetés esetén

9 Észlelés – az első pillantás Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő MutatóKreatívTéglalap Első fixáció időpontja2,89 mp2,82 mp Első fixációt megelőző fixációk száma6,349,07 azonos idő kevesebb lépés

10 Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő MutatóKreatívTéglalap Első fixáció időpontja2,89 mp2,82 mp Első fixációt megelőző fixációk száma6,349,07 Fixációk száma a hirdetési felületen8,765,75 Észlelés –hányszor néz oda? Visszatérő figyelem

11 Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő MutatóKreatívTéglalap Első fixáció időpontja2,89 mp2,82 mp Fixációk száma8,765,75 Első fixációt megelőző fixációk száma6,349,07 Teljes fixáció időtartama1,59 mp0,97 mp Észlelés –meddig nézi? 60%-kal tovább tartó észlelés

Észlelés Befogadás Hatás

13 Kreatív hirdetést nézettKeretes hirdetést nézett 2/3 spontán felidézett elemeket Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő Egyéb Doboz Elrendezés Szín Pirula

14 Mi jut eszébe a hirdetésről? Fejfájás Figyelemfelkeltő, jó helyen van Megkönnyebbülés Gyógyszer Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő

15 Az Algoflexet nem fogyasztók figyelmét jobban felkeltette a hirdetés Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő Hogyan nézték a hirdetéseket az Algoflexet nem fogyasztók: Keretes hirdetésKreatív hirdetés 7,40Megelőző fixációk száma +23% (hamarabb) 4,87Fixációk száma +99% (több) 0,87Össz időtartam (mp) +113% (hosszabb) 1,99Első fixáció (mp) +8% (gyorsabb)

16 Akik hatékonyan tudták felidézni a hirdetést, azok hamarabb észrevették a hirdetést és összességében tovább figyelték azt Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő Akik a kreatív hirdetést látták és a felidézésnél:

Észlelés Befogadás Hatás

18 Hatás és percepció – eltérő mintázatok Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő Pozitív véleményváltozás Nincs véleményváltozás Kreatív megoldások → Figyelemkoncentráció → Pozitív véleményváltozás

19 Vásárlási szándék és percepció – eltérő mintázatok Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő Ösztönöz a vásárlásra Nem ösztönöz a vásárlásra A alaposabb megfigyelés hatékonyabb, mert vásárlásra ösztönöz.

20 A kreatív hirdetés pozitívan befolyásolta a potenciális fogyasztókat A megkérdezettek egyharmada nem márkahű, ők azok akik nem elkötelezettek egy márka mellett Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő Nem gyógyszerfogyasztó / gyógyszerellenes 50% Vásárolna Algoflexet 50%

21 Érdemes kreatív hirdetést választani? Gyorsabban felkelti a figyelmet Több visszatérést generál Hosszabb ideig tartja meg a tekintetet Több kreatív elemet képes visszaidézni Koncentrált üzenetátadásra képes Kikerülhetetlen az oldalközepi megjelenés A nem márkahűeket erősebb aktivizálást biztosít Azonos költségek mellett… Forrás: Ringier szemkamerás kutatás, , N=62 fő