Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 1/15 Civil minőségbiztosítás = Kiválóságra való törekvés Kik a támogatásokat leghatékonyabban felhasználó civil szervezetek? Budapest, május 27. Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület
1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 2/15 SZÖVETSÉG A KIVÁLÓSÁGÉRT KÖZHASZNÚ EGYESÜLET TAGI SZERVEZŐDÉSŰ, NON PROFIT Az Európai Minőségmenedzsment Alapítvány (EFQM) Nemzeti Partnerszervezete Működés kezdete: szeptember 1.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 3/15 Tagok összetétele: Termelő és szolgáltató cégek Egészségügyi és oktatási intézmények Civil szervezetek Tanácsadó szervezetek Tagok száma: 2006: 12 alapító 2010: május: 66
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 4/15 1. Díjak szervezése: -Nemzeti Minőségi Díj -IIASA-Shiba Díj -Európai szintű kiválóság elismerések -Elkötelezettség a Kiválóságért -Elismerés a Kiválóságért( 3*, 4*, 5*) 2. Konferenciák, workshopok szervezése 3. Hazai és nemzetközi tapasztalatcserék szervezése 4. Kiválóság Modell alapú átvilágítások, felmérések végrehajtása Tevékenységek:
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 5/15 Európai Kiválóság Kultúra (EFQM 2010.)
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 6/15 Európai Kiválóság Alapelvek Európai Kiválóság Modell Folyamatos fejlesztést támogató rendszer
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 7/15 A Kiválóság Kultúra célja A fenntartható kiválóság és a sikeres működés elérésének: -támogatása, -mérése, -elismerése/minősítése/tanúsítása.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 8/15 Vezetés 10% Folyamatok, Termékek & Szolgáltatá- sok 10% Emberek 10% Stratégia 10% Partner- kapcsolatok & Erőforrások 10% Kulcs fontosságú Eredmények 15% Emberek Eredmények 10% Vevői Eredmények 15% Társadalmi Eredmények 10% ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK Tanulás, kreativitás és innováció © EFQM 2010
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 9/15 Amit az adományozó elvár(hat) -Eredményes és sikerorientált működés -Az érintettek igényeinek maximális kielégítésére törekvés -Elkötelezett, példamutató, szakértő vezetés -A működés hatékonyságának folyamatos fejlesztésére való törekvés -A munkatársak értékként való kezelése (építenek kreativitásukra és igyekeznek őket folyamatosan képezni) -Kölcsönös sikerre épülő partnerségi kapcsolatok működtetése -Hosszú távú kiegyensúlyozott szervezeti működés, valamint annak demonstrálása (rendszeres szervezeti átvilágítás)
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 10/15 Vezetés 10% Folyamatok, Termékek & Szolgáltatá- sok 10% Emberek 10% Stratégia 10% Partner- kapcsolatok & Erőforrások 10% Kulcs fontosságú Eredmények 15% Emberek Eredmények 10% Vevői Eredmények 15% Társadalmi Eredmények 10% ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK Tanulás, kreativitás és innováció © EFQM 2010
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 11/15 A KIVÁLÓSÁG ELISMERÉSEI Nemzeti szintű elismerések: Nemzeti Minőségi Díj, Regionális Minőségi Díj, Közoktatás Minőségéért Díj, Közigazgatási Minőségi Díj, Felsőoktatási Minőségi Díj, stb. Európai szintű elismerések: „Elkötelezettség a Kiválóságért” „Elismerés a Kiválóságért” 3-5* Kiválóság tanúsítása: „ExcellenCert 2010.”
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 12/15 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont 400 pont 500 pont 600 pont 700 pont
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 13/15 A KIVÁLÓSÁG MODELL SEGÍT -a szervezet működésének teljes körű felülvizsgálatában. -kialakítani a szervezet irányításának struktúráját. -azonosítani a szervezet erősségeit, működésének hatékony elemeit. -meghatározni a lehetséges és szükséges fejlesztési irányokat. -értékelni és megítélni a szervezet fejlettségi szintjét. -kialakítani egy belső közös gondolkodásmódot, nyelvezetet. -erősíteni a munkatársi elkötelezettséget, a belső fejlesztések támogatottságát. -azonosítani a fenntartható sikeresség kulcsfontosságú elemeit.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 14/15 Miért a Kiválóság? -Többszintű minősítés/tanúsítás lehetősége (a szervezet érettségétől függően) -Szervezeti mérettől függetlenül alkalmazható -A szervezet teljes működését vizsgálja -Hosszabb távú „minőségtervezést” támogat -Épít a jó (legjobb) gyakorlatok megismerésére, adaptálására -Kialakít egy „minőségi önképet” -Széles körben (földrajzi/szektoriális) alkalmazott módszertanra épül -Objektíven mérhetővé teszi a szervezeti működés egyes elemeit
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u Tel/Fax: , web: 15/15 Köszönöm a figyelmüket! „Út a Kiválóság felé”