Takács Béla 2012. Tárolók áramkörök. A tárolók működésének megértetéséhez szimulációs programot használtam Az RS tár szimulációját a TINA program demo.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Advertisements

Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
ENERGIA TAKARÉKOS RENDSZERSZEMLÉLET AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETBEN Fehér János okl. kohómérök Fűtéstechnikai szakmérnök Székesfehérvár, 2010.JAN.20.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow Bőcs, január 20.
XXIV. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Wi-Fi és HD kamerarendszer Borbély Olivér
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Alaplap.
Csala Hunor Papp Kristóf
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Sínrendszerek Rontó Péter.
Becslés gyakorlat november 3.
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
Számítógépes Folyamatirányítás
Az elektrosztatikus feltöltődés keletkezése
A közigazgatással foglalkozó tudományok

Kockázat és megbízhatóság
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
Bértárgyalási alternatívák 2010-re
SNMPView Készítette: Varga Gábor
Tároló tulajdonságú logikai hálózatok
A HŐHATÁS ÖVEZET KEMÉNYSÉGÉNEK BECSLÉSE EGYSZERŰ MÓDON
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SZÁMVITEL.
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Kovács Gergely Péter Egyszerű lekérdezések

Drága a székesfehérvári távhő? Adatok - Tények
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Új szolgáltatások illesztése működő rendszerekhez SOA alulnézetben
Peremfigyelés: Boundary Scan IEE
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
Grosz imre f. doc. Kombinációs hálózatok /43 kép
Hőmérsékleti Excel táblázat „előállítása”
Számítógépes szimulációval segített tervezés
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Elektromos alapjelenségek
Készítette: Sinkovics Ferenc
Feladat 1: decentralizáltság az általános egyensúlyelméletben
BTMN.
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
A számítógép története
Készletek transzformációja
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A szállítási probléma.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Családi vállalkozások
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Céges értekezlet címe Előadó.
Szöveges adatok tárolása
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Háttértárak Merevlemezek.
ÁLDOZATOK VILÁGNAPJA Február 22.
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Háttértárak Merevlemezek.
Előadás másolata:

Takács Béla Tárolók áramkörök

A tárolók működésének megértetéséhez szimulációs programot használtam Az RS tár szimulációját a TINA program demo változatával végeztem, ezért a kapcsolás NEM menthető ki! Az eredményeket a vágólap segítségével mentettem a bemutatóba. Megjegyzések az értelmezéshez H szint – magas szint – logikai „1” L szint – alacsony szint – logikai „0” 2 Takács Béla

RS tár szimulációja TINA programmal S=1(H)R=0 (L) 2. S=0(L)R=1(H) Log. „0” Log. „1” Log. „0” 3 Takács Béla

RS tár szimulációja TINA programmal 2. Tiltott állapot A kapcsolás nem működik helyesen, mert a kimenetek NEM egymás ellentettjei! Q és QN azonos feszültségszintet ad! 3. S=1R=1 4 Takács Béla

RS tár szimulációja TINA programmal S=0R=0 2. S=0R=0 S=0 R=0 esetén az el ő z ő állapot marad! 5 Takács Béla

Inverz RS tár szimulációja NAND kapuk! 6 Takács Béla

Aszinkron – szinkron áramkörök Az eddigi tárolók aszinkron áramkörök voltak, mert a kimenetek, a bemenetek változását – egy bizonyos késleltetési idővel – követték. Bonyolultabb kapcsolásoknál célszerűbb, és zavarvédettségi szempontból is kedvezőbb, ha a kimenetek változása csak egy órajelre történik. Az ilyen áramkörök az úgynevezett szinkron áramkörök. 7 Takács Béla

Kapuzott RS-tároló 8 Takács Béla

JK – tár(oló) Az RS tároló problémája: a tiltott állapot Megoldás: a JK tároló kialakítása, amelynek nincs tiltott állapota. JKQ (n+1) 00QnQn QnQn C s a k j o b b a k n a k k e l l m e g t a n u l n i ! 9 Takács Béla

Kapuzott JK - tár L e k e l l r a j z o l n i, d e c s a k j o b b a k n a k k e l l m e g t a n u l n i ! 10 Takács Béla

Tár(olók) szabványos jelei M i n d e n k i n e k i s m e r n i k e l l S R T Q Q J K T Q Q S R T Q Q C 11 Takács Béla

Kapuzott T-tár(oló) J K T Q Q C T C 12 Takács Béla

Kapuzott D-tár(oló) J K T Q Q C D C 13 Takács Béla

Kiegészítő tananyag A T tároló igazságtáblája TQ (n+1) 0QnQn 1QnQn A D tároló igazságtáblája DQ (n+1) Takács Béla

Kiegészítő tananyag 2. Más tárolófajták: Kétütemű – master-slave tárak/tárolók Élvezérelt tárak/tárolók 15 Takács Béla

Mi következik majd? D tárak alkalmazása léptetőregiszterben, T tárak alkalmazása számlálókban. 16 Takács Béla