Videómegosztó oldalak kutatás – 2007. ősz.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

"Nincs tévém, nem olvasok papírújságot"
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Visitor Media Research 2010/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – Médiakutatás az interneten –
Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.
Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
Digitális világ Mindent rólad - Személyes adatok gyűjtése.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
Digitális világ A digitális reklám
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2011/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 – 2008 – 2009 – 2010 – Médiakutatás az interneten.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Az Internet adta lehetőségek
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
A Kék Vonal Internet Helpline tapasztalatai
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Miben mások? A fiatalok internetezési szokásai
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
Az e-banking távlatai 1117 Budapest, Pázmány sétány 1/a / 6827
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
A magyar háztartások fizetési szokásai
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
Közösségi oldalak használata
Tiltják? Tűrik? Támogatják? Hogyan viszonyulnak a szülők gyermekük internethasználatához?
Digitális világ – interaktív táblán
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Weboldal bemutató Most bemutatjuk hogy mit szeretnék nektek nyújtani weboldalainkon keresztül. Ha kérdésetek van küldjetek -t:
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Szülői értekezlet Kurucz Imre NRC Piackutató Online közösségek a gyermeknevelés szolgálatában.
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Visitor Media Research 2008/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.
Lap.hu oldalak dinamizálása Lap.hu találkozó – május 14.
Klausz Melinda közösségi média specialista Optimális bejegyzéskomponálás.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A web története és statisztikái. World Wide Web előtti internet, internet előtti hiperszöveg.
ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG Készítette: Horváth Tünde.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
Menüpontok szerkesztése.
Fanta TrendRiport: Kultúra ‐ és médiafogyasztási szokások a fiatalok ko ̈ rében Hogyan beszéljen egy márka a tinédzserekhez? Kreatív konferencia.
Mire teker a magyar? Pillanatkép a zene- és rádiós piacról Klenovszki János és Sági Ferenc.
GfK Pénzügyi KutatásokPénzügyi tudatosság Mennyire tudatos a magyar lakosság pénzügyekben? 2010/10/14 Bacher János – ügyfélkapcsolati igazgató.
EMPLOYER BRANDING KUTATÁS MIT GONDOLNAK AZ ÜGYFELEK, AZ ÚJSÁGÍRÓK ÉS AZ ÜGYNÖKSÉGEK?
Második generációs honlapok kutatás – augusztus 1.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Free Association Research Kft Budapest Sütő u április Éves fiatalok Online kutatás.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
– Letölthető változat –
Erre használom az internetet
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Okos városok és technológiák a társadalom szemszögéből
Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Rendszer közvélemény-kutatás az általános és középiskolások körében.
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Az én YouTube csatornám
Bankreklám vagy szappanopera?
Free Association Research Kft.
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Videómegosztó oldalak kutatás – ősz

A kutatás eredményei

Milyen gyakran látogatják a netező fiatalok a videómegosztó oldalakat? N = 252 A válaszadók több mint 80%-a legalább hetente egyszer szokott videót nézni a neten!

Milyen típusú videót szoktál nézni az interneten? (Többet is megjelölhetsz!) N = 252 Egyéb éspedig: videóklippek, youtube, természetfeletti dolgok, film, fanvideók sorozatokról ill. animékről, rövidfilmeket, főleg amatőr művészfilmeket, játékokkal kapcsolatos, erotika, sex, nők, felnőtt A legnépszerűbbek: humor, zene, filmelőzetesek, fura emberek

Melyik a kedvenc videómegosztó oldalad? (Ha nincs ilyen, vagy nem jut eszedbe, írj be egy nullát!) N = 292 – az összes válasz száma, nyitott kérdés A YouTube a legerősebb spontán kedveltségben

Melyik videómegosztó oldalakat ismered az alábbiak közül? (Többet is megjelölhetsz!) Melyik videómegosztó oldalakra töltöttél már fel te is videót az alábbiak közül? (Többet is megjelölhetsz!) N = 252% A válaszadók százalékában A támogatott ismertség esetében már több oldalt jelöltek be, főként a nagyobb, ismertebb oldalakat említették Ugyanakkor a feltöltés még nem terjedt el olyan széles körben…

N = 252 Mit gondolsz arról, hogy lehetőséged van feltölteni a saját videóidat egy videómegosztó site-ra? A legtöbben támogatják ezt a lehetőséget, bár úgy gondolják, hogy ők maguk nem fognak feltölteni saját videót a közeljövőben

Mi a véleményed a ma elérhető videómegosztó oldalakról? N = 248 A legtöbben úgy vélik, hogy elég nagy a választék, így mindenki megtalálhatja a neki leginkább megfelelő oldalt, amihez a jelek szerint hűek is maradnak

Mely állításokkal értesz egyet az alábbiak közül? N = 247 A rendszeresen internetező fiatalok nagyobb része - saját bevallása szerint - kevesebbet tévézik, mióta látogathatja a világhálót is, ugyanakkor nem jellemző, hogy inkább a neten videózzon TV-nézés helyett

N = 247 Hogyan kerülsz kapcsolatba a videókkal? (Többet is megjelölhetsz!) % A válaszadók százaléka Egyéb, éspedig: indexről link, egyéb formában, fre kis videás ablakát szoktam megnézni, gyűjtőoldalakról, barátok ajánlják, konkrétan tudom milyen típusú filmet keresek, magán a videómegosztó oldalon keresek rá, fórumon, blogban vagy közösségi portálon (wiw) ajánlják, MSN-en, Skype-on elküldik a linket A legtöbben egyből a videómegosztó oldalon nézelődnek érdekes felvételek után, vagy keresőprogram segítségével keresnek rá a konkrét filmekre. A többiek ben vagy chaten kapják meg a linket, esetleg fórumokon, blogokban vagy egyéb honlapon olvasnak róla.

Találkoztál már olyan videóval, ami előtt reklám volt (úgy, mint a TV-ben)? N = 247 Mi a véleményed a videómegosztó oldalakon megjelenő reklámokról? N = 247 A válaszadók több mint a fele találkozott már „klasszikus” a TV-hez hasonló módon megjelent reklámmal a videók előtt. Ugyanakkor majdnem háromnegyedük nem, vagy csak kicsit tartja zavarónak a videómegosztó oldalakon megjelenő reklámokat.

N = 247 Milyen módon fizetnél azért, hogy megnézhess on-line egy mozifilmet? (Jelöld be a számodra elfogadható fizetési módot! Több választ is megjelölhetsz!) Egyéb éspedig:  „A mozifilm moziba való, nem pedig illegálisan letölteni, szerintem.”  „cserébe reklámoznék valamit az oldalamon”  „Egy fityinget nem adnék érte ha egyszer megvan a lehetőség rá hogy letöltsem...”  „fizetnék ha a pénzemért minőségi képet kapok.”  „ha lenne pénzem ilyesmire, inkább megvennem dvd-n”  „nem fizetnék, mert inkább elmegyek moziba, az sokkal jobb, mint itthon, rossz minőségben.”  „online nem nézek filmet-sorozatot, letöltöm.”  „sehogy,kevés az az idióta, aki fizetne érte, és nem letöltené”  „SMS kredit” A válaszolók mintegy harmada nem fizetne a filmekért, ha már egyszer úgy is le lehet tölteni… Ugyanakkor majdnem minden második válaszadó hajlandó lenne ellenszolgáltatásra a filmért cserébe. A legtöbben reklámot néznének, de vannak olyanok is akik előfizetési díjat, vagy darabszám után fizetnének.

Milyen módon fizetnél azért, hogy megnézhess on-line egy mozifilmet? (Jelöld be a számodra elfogadható fizetési módot! Több választ is megjelölhetsz!) N = 247 Egy nemzetközi online kutatás eredményei (Source: Bear Stearns Online Video Survey, April 2007.) Egy nemrégiben készült nemzetközi tanulmány is hasonló a megállapításra jutott. Úgy tűnik, hogy internetezők fele, hajlandó lenne reklámot nézni, vagy fizetni videókért. Az a kb. 40% pedig, akik szívesen megnéznének egy reklámot, ha cserébe ingyen megnézhetik a filmet elgondolkodtató lehet mind a filmes ipar, mind a marketinges, médiás szakemberek számára is…

Összefoglalás –A 252 kitöltőnk kb. négyötöde rendszeresen (hetente legalább egyszer) felnéz egy videómegosztó oldalra. Szerintük is elég nagy a választási lehetőség, így könnyen megtalálhatja mindenki a neki leginkább megfelelőt. Ha pedig megtalálta, hű is marad hozzá. –A legtöbben inkább csak nézegetik a videókat, de még soha nem töltöttek fel, és vannak, akik soha nem is akarnak –A legkedveltebb témák a humor, zene, filmelőzetesek, és „fura emberek”, de a reklámok is előkelő helyen szerepelnek –A legismertebb (és egyben legkedveltebb) videómegosztó oldal a kitöltők körében a YouTube; de a Videa-t, a Gumicheezma-t, az Myspace.com-ot és az Inda Video Bomb-ot is sokan ismerik –A többség magán a videómegosztó oldalon keresgél érdekes felvételek után, vagy keresőprogram segítségével keres rá a konkrét filmre. A többiek ben vagy chaten kapják meg a linket, esetleg fórumokon, blogokban vagy egyéb honlapon olvasnak róla. –A válaszadók háromnegyede nem, vagy csak kicsit tartja zavarónak a videómegosztó oldalakon megjelenő reklámokat –Konkrét esetben pedig a kitöltők több, mint 40%-a egy online megnézhető filmért cserébe hajlandó lenne megnézni egy rövid reklámot

A kutatással kapcsolatos további információk OMNICOM Media Group Innovációs osztály (K+F) Nagy Tamás

Melléklet Módszertan – kutatási háttér

Módszertan – Panel –Access típusú panel, ahol a tagokat rendszeres időközönként meghívjuk, hogy vegyenek részt egy adott kutatásban –Jelenleg tagja van a panelnek –Számos előzetesen felvett fogyasztási és szocio-demográfiai adat áll rendelkezésünkre a paneltagokról –A tagokat júniusában toboroztuk szisztematikus véletlen mintavétellel az alábbi mintavételi pontokon: –Fre , iWIW, TV2, Funpic, IM-Net, Fisz, Sziget, Honfoglalo, GyalogloChat, Est, Szanalmas, Figyuzz, Astronet, Totalcar, Chat, Port, TTC –A kampányban használt oldalválasztással, az oldal struktúrájával, az oldal tartalmával és kommunikációjával egy olyan panelt kívántunk létrehozni, amely reprezentálja a éves magyar, rendszeres internet használókat

Módszertan – Aktuális kutatás Időzítés –A kérdőívet augusztusában küldtük ki a paneltagoknak –Kérdőív publikus: –Kérdőív lezárt: Mintanagyság –A meghívottak közül 312 válaszadó töltötte ki a kérdőívet ez alatt az idő alatt –Az érvényes esetek száma 252, ahol érvényesnek tekintettük azokat a válaszokat, ahol –A válaszadó év közötti –A súlyváltozókon érvényes válasszal rendelkezik –Nyereményként 6 kitöltőnek 1 db koncert DVD-t ajánlottunk fel

Minta és súlyozás – Aktuális kutatás A minta megoszlása súlyváltozók szerint –Súlyozás –A súlyozás iteratív arányos illesztéssel történt az alábbi változók mentén: –Nem, életkor, településtípus, iskolai végzettség –A vetítősúlyok alapjául a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis féléves adatait használtuk Súlyok megoszlása