A gazdasági válság hatása a pénzügyi kommunikációra Pénzügyi kommunikációs konferencia Dr. Hegyi Gábor, ügyvezető igazgató, Capital Communications október 21.
2 Kommunikációs kihívások Bizalomvesztés Bizonytalan jövőkép Halogatott döntések Felelősségvállalás elhárítása Negatív események bejelentése Költségcsökkentés minden területen, így a kommunikációban is Megnövekedett információigény Racionalitás helyett indulatok és agresszivitás Valóban „háborús helyzet” van a gazdaságban(?)
3 Dilemmák a kommunikációs stratégiában Hallgatni vagy kommunikálni? Igazodni vagy különbözni? Maradni vagy haladni? Az élet olyan mint a kávé: ha nem kavarod fel, az kavar fel téged. (graffiti)
4 Megoldás: a 4 T Tartalom Transzparencia Társalgás Törődés
5 A 4 T a gyakorlatban – AXA: tartalom A „Másképp, mint mások” szellemiség megjelenítése Markáns vállalati személyiségek felépítése Egyedi értékek határozott felvállalása Racionális, letisztult, egyszerű üzenetek
6 A 4 T a gyakorlatban – AXA: tartalom
7 A 4 T a gyakorlatban – BorsodChem: transzparencia Nyílt, tartalmas és folyamatos kommunikáció a vállalat pénzügyi átstrukturálásáról Az első számú vezető folyamatosan és személyesen vett/vesz rész a kommunikációban A hiteles és folyamatos kommunikáció előnyeinek kiaknázása megalapozta a védekezési stratégia kialakítását
8 A 4 T a gyakorlatban – BorsodChem: transzparencia
9 A 4 T a gyakorlatban – Generali Alapkezelő: törődés Preventív célú pénzügyi edukációs program és tőzsdei befektetési verseny indítása középiskolások számára A szokásos vállalati kommunikációt kiegészítve szerepvállalás a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságának erősítésében
10 A 4 T a gyakorlatban – Generali Alapkezelő: törődés
11 A 4 T a gyakorlatban – BDO Forte: társalgás Adózene 2009: Az adózási morál és az adótudatosság erősítése A világon elsőként: szórakoztató módon érzelmi alapú megközelítés Az adózás különböző aspektusaihoz (pl. offshore, EVA, revízió, stb.) kötődő érzelmek (pl. félelem, öröm, stb.) megjelenítése zenei és képi eszközökkel A párbeszédet elősegítő széleskörű és interaktív kommunikáció
12 A 4 T a gyakorlatban – BDO Forte: társalgás
2008. december 5. Köszönöm a figyelmet. Dr. Hegyi Gábor, ügyvezető igazgató, Capital Communications Tel: