A gazdasági válság hatása a pénzügyi kommunikációra Pénzügyi kommunikációs konferencia Dr. Hegyi Gábor, ügyvezető igazgató, Capital Communications 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Freesoft által generált megjelenések száma május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Márkaépítés – Hitelesség
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
A Budapesti Értéktőzsde Részvénytársaság éve december 15. Jaksity György elnök Budapesti Értéktőzsde.
Lobbizás az egészségügyben
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A projektmenedzsment fogalma
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
VI. CRM konferencia - CEBC „ CRM? - Igen! A versenytársaink már csinálják! - De mit is? ” Számely Éva Vialto Consulting Május 28.
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt. Befektetői szemmel.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Copyright © 2012, SAS Institute Inc. All rights reserved. STATISZTIKA ÉS VIZUALIZÁCIÓ - ÚJ LEHETŐSÉGEK A STATISZTIKAI ADATOK MEGJELENÍTÉSÉRE ÉS FELTÁRÁSÁRA.
Bauer András - Berács József:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Környezetvédelmi kommunikáció a gyakorlatban
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Sponsorare necesse est
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
Kommunikáció a szervezetben
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
A változások menedzselése, szervezetfejlesztés
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában Egészségügyi kutatások, adatok közzététele.
1 A MAGYAR GAZDASÁG VERSENYKÉPESSÉGE ÉS BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐI Chikán Attila a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézetének egyetemi tanára,
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
A Magyar Parlament Nemzetbiztonsági Bizottsága részére Készítette: Szilvásy Péter December 3.
Vállalkozói készségek fejlesztése
Kapcsolat önmagammal vágyak, célok és a hit aspektusában Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral-pszichológus Budapest
Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány 2100 Gödöllő, Tessedik S.u. 6. Tel.: 28/ ; Fax: 28/ Élethosszig tartó.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Bodor Tamás főosztályvezető-helyettes Gyermek és Ifjúsági Osztály
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia 2005
Az utazásszervezés kihívásai TO stratégia / 1 Milyen TO vállalati stratégia tesz ma versenyképessé? 1.NAPRAKÉSZ A világ kihívásainak megfelelő!
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
A közösségek szerepe életünkben - a megtartó erő..
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
„Információvédelem menedzselése VIII. Szakmai Fórum Budapest, november 19. Aktualitások az információvédelemben Tarján Gábor ügyvezető igazgató.
A privát banki szolgáltatások kommunikációja avagy hogyan tegyünk szert egy kisebb vagyonra? Budapest, október 21. Előadó: Bonnyai Boglárka Hochegger.
INSIGHTS IDEAS RESULTS Nyári toborzás McDonalds munkaerő toborzás rádiós együttműködéssel.
Modus -Vitalae Gazdasági Tanácsadó Kft. „Pénzügyek-másként, mint eddig”
Samsung Confidential Újdonságok Illés János2013. május 28.
Nagy Béla Kereskedelmi igazgató Gyomai Kner Nyomda Zrt.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
Növekedés a tőzsdével ELITE Program, együttműködésben a BÉT-tel
K&H a családi vállalatok bankja
2/18/2018 Marketingterv Név.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Vállalati terv bemutató
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
Előadás másolata:

A gazdasági válság hatása a pénzügyi kommunikációra Pénzügyi kommunikációs konferencia Dr. Hegyi Gábor, ügyvezető igazgató, Capital Communications október 21.

2 Kommunikációs kihívások Bizalomvesztés Bizonytalan jövőkép Halogatott döntések Felelősségvállalás elhárítása Negatív események bejelentése Költségcsökkentés minden területen, így a kommunikációban is Megnövekedett információigény Racionalitás helyett indulatok és agresszivitás Valóban „háborús helyzet” van a gazdaságban(?)

3 Dilemmák a kommunikációs stratégiában Hallgatni vagy kommunikálni? Igazodni vagy különbözni? Maradni vagy haladni? Az élet olyan mint a kávé: ha nem kavarod fel, az kavar fel téged. (graffiti)

4 Megoldás: a 4 T Tartalom Transzparencia Társalgás Törődés

5 A 4 T a gyakorlatban – AXA: tartalom A „Másképp, mint mások” szellemiség megjelenítése Markáns vállalati személyiségek felépítése Egyedi értékek határozott felvállalása Racionális, letisztult, egyszerű üzenetek

6 A 4 T a gyakorlatban – AXA: tartalom

7 A 4 T a gyakorlatban – BorsodChem: transzparencia Nyílt, tartalmas és folyamatos kommunikáció a vállalat pénzügyi átstrukturálásáról Az első számú vezető folyamatosan és személyesen vett/vesz rész a kommunikációban A hiteles és folyamatos kommunikáció előnyeinek kiaknázása megalapozta a védekezési stratégia kialakítását

8 A 4 T a gyakorlatban – BorsodChem: transzparencia

9 A 4 T a gyakorlatban – Generali Alapkezelő: törődés Preventív célú pénzügyi edukációs program és tőzsdei befektetési verseny indítása középiskolások számára A szokásos vállalati kommunikációt kiegészítve szerepvállalás a felnövekvő generáció pénzügyi tudatosságának erősítésében

10 A 4 T a gyakorlatban – Generali Alapkezelő: törődés

11 A 4 T a gyakorlatban – BDO Forte: társalgás Adózene 2009: Az adózási morál és az adótudatosság erősítése A világon elsőként: szórakoztató módon érzelmi alapú megközelítés Az adózás különböző aspektusaihoz (pl. offshore, EVA, revízió, stb.) kötődő érzelmek (pl. félelem, öröm, stb.) megjelenítése zenei és képi eszközökkel A párbeszédet elősegítő széleskörű és interaktív kommunikáció

12 A 4 T a gyakorlatban – BDO Forte: társalgás

2008. december 5. Köszönöm a figyelmet. Dr. Hegyi Gábor, ügyvezető igazgató, Capital Communications Tel: