Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
HHR.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok

Átmenet, átvezetés……..tudásaink számbavétele „soha meg nem álló, számos különböző változót és tényezőt magában rejtő adaptációs folyamat. Olyan folyamat, amely állandóan jelen van egy személy egész életében, időnként kritikus pillanatokkal, mint például amikor az ember elkezd óvodába járni, végére ér a tankötelezettséggel járó oktatás időszakának vagy befejezi tanulmányait... „ „Annak felismerésére, hogy szükség van egy speciális szakemberre, aki a tanácsadó vagy “referenciaszemély” szerepét tölti be és segíti ezáltal a fiatalt az átmenet időszakában.” “Szerintem az iskolában nem csak az egyes tárgyak tanítására, hanem a szociális készségekre és, természetesen, a szakkészségekre is figyelmet kellene fordítani.” Európai Ügynökség a SNI Tanulók Oktatásának Fejlesztéséért

Egyéni átvezetést támogató szolgáltatások kialakítása Felkutatás-kapcsolat az egészségüggyel, tájékoztatás Intenzív családi fejlesztés- korai gondozás, óvoda „Fecske tábor”- alsós tanítók felkészítése Érzékenyítés, pedagógus felkészítés felső tagozaton „Együtt lépünk tovább”- a középiskolába Folyamatos, az életkori sajátosságokat figyelembe vevő szolgáltatások a szülőnek:tanácsadás, konzultációk szervezése, kölcsönzés, szülőklub Utazótanári ellátás

Az egyéni átvezetési terv célja Az egyéni átvezetési terv célja, hogy a sajátos nevelési igényű fiatalok, támogatott, mentorált folyamat eredményeképpen, sikeresen tudjanak átkerülni az iskolából a felnőttkori munka világába.

Alapelvek Az egyéni átvezetési terv folyamatot tükrözzön korai fejlesztéstől indulóan A családot be kell vonni a tervezés folyamatába Elkészítésébe a lehető legkorábban be kell vonni az érintettet A tervezésnek a folyamatos együttműködésen kell alapulnia A tervezésnek rugalmasnak kell lennie

Egyéni fejlesztési terv - Egyéni átvezetési terv Jaj,még többet kell adminisztrálnom! Egyéni fejlesztési tervEgyéni átvezetési terv Fejlesztendő területeket tartalmazza Erősségeket tartalmazza Folyamatosan készülÁtmeneteket tervezzük meg Egyénről szólRésztvevők feladatairól is szól, kapcsolati háló

Korai fejlesztéstől a munkaerőpiacig Korai fejlesztés Óvoda Iskola Felnőtt munkás élet Tanulók, családok, iskolák befektetése Felkészülés a munkaerőpiaci elvárásokra Információ, pályafejlődési tanácsadás, tréning speciális programok EFT EÁT

És még néhány gondolat……. önismeret, önértékelés, önreflexió, önbecsülés önbizalom tanácsadás egyénben rejlő lehetőségek felszínre hozása élethosszig tartó tanulás pályaválasztási tanácsadás – pályafejlődési tanácsadás fejlesztendő kompetenciák feltárása szociális kompetencia kommunikáció képesség tesztek értelmezése integrálása a tanácsadás folyamatában motiváció

Egyéni átvezetési terv…..egy lehetséges forma RésztvevőkNévInformációk Megfigyelése k, orientációk CélokFeladatok Tevékenysége k Siker kritériumok

Várható eredmények Szülő partneri kapcsolat Aktivitás Hosszútávú együttműködés Tanuló Motivált Célokat fogalmaz meg Önismeret Kapcsolatok Munkahely Pedagógus Kapcsolatok Kitekintés az iskola világából Tanácsadó mentori képességek erősödése

Kérdések, amelyek a felkészülés során megfogalmazódnak……… Ki készíti az egyéni átvezetési tervet? Mikor kezdjük? Hogyan folytassuk? Ki koordinál a résztvevők között? Mit tartalmazzon az egyéni átvezetési terv? Hogyan vezessük be a mi intézményünkbe? Hogyan illeszkedik a mi intézményünk működéséhez? Szükséges-e szervezeti változás, ha bevezetjük? Van-e elég tudásunk? Kell-e új partnereket keresnünk? Kell-e mérőeszköz? Hogyan tudjuk feltárni az erősségeket?