Befektetési lehetőségek Kínában Kuntner András, ügyvezető 2008. június 24. © 2008, EastInfo.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Gazdasági Szolgáltatások Tagozat XXV. Gazdasági Tevékenységet Segítő Szolgáltatási Osztály Megújuló Energiák Szakmai.
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
Kiss János Kereskedelmi igazgató Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. Bemutatkozás.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
A termelői szerveződések tapasztalatai és kilátásai Debrecen, március 17.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
Készítette: Gondos Borbála
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
Az Alföldi Tej piaci pozíciója és lehetőségei a hazai és az export piacon Mezőhegyes, október 4.
Tájékoztató a magyar sütőipar helyzetéről
HEREND MINT VILÁGMÁRKA VÉDELME MÁRCIUS 17.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
A vállalkozási környezet és kilátásaink elején S Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara 2013.április 18. Prof. Bod Péter Ákos Budapesti.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Gate to Europe Zárókonferencia Dr. Tráserné Oláh Zsuzsanna CSMKIK titkár november 27. Szabadka.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Dr. Kovács László Főtitkár
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Értékesítési képviselő – HoReCa Téged keresünk, ha rendelkezel:
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Magyarország: logisztikai központ
Termékmenedzser A MOM Zrt. 140 éve működő magyar vállalkozás, több, mint 100 évnyi vízmérő gyártásban szerzett tapasztalattal. Piacvezetők vagyunk a vízmérés.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Egészségügyi közbeszerzések
Értékesítési képviselő – HoReCa
Értékesítési képviselő – Food
FraMak Chambre de Commerce et d’Industrie Hungaro-Française
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
MEZŐGAZDASÁGI KISÜZEM ÉS NAGYÜZEM
A külső környezet elemei
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
MEZŐGAZDASÁGI KISÜZEM ÉS NAGYÜZEM
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Európai és Magyar Építésügyi Technológiai Platform
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A modern hőközpontok jelentősége a távfűtésben Kovács Lajos ügyvezető
Gazdaságpolitika 7. ea.
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Családi vállalkozások
Készítette: Koleszár Gábor
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
THE INDUSTRY CONTEXT 8 CHAPTER AZ IPARI KÖRNYEZET
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Befektetési lehetőségek Kínában Kuntner András, ügyvezető június 24. © 2008, EastInfo

Magyar-kínai kapcsolatok Magyar Évad Kínában, legnagyobb koncentrált bemutatkozás China Brand Trade Center, legnagyobb kínai jelenlét Kétoldalú kereskedelem: 2007-ben 6,2 Mrd USD, 56% feletti növekedés Kína Gazdasági erő és ismertség növekedése Kínán a világ szeme: Olimpia Kiváló háttér

A világ harmadik legnagyobb gazdasága Mindenki ide akar eladni – erős a verseny Kulturális különbségek – eltérő üzleti szokások: A kínai fél diktál – nem könnyű az érdekeink érvényesítése Gazdasági sznobhatás – külföldi luxuscikkek Kínában tégy úgy, mint a kínaiak Szakértők nélkül nehezebb és veszélyesebb A kínai gazdaság egyedisége

Szükségleti cikkek Pl. berendezések, gabona, technológia, nyersanyag, energia Kína nagymértékben önellátó Mindenből a legjobb és legfejlettebb kell Fogyasztási cikkek Pl. bor, autó, nemzetközi márkák, luxuscikkek Fő követelmény az ismertség: francia bor, német/japán autó, stb. A kínai importőrök elvárásai

A magyar export nehézségei Még (már) nem eléggé ismert Magyarország Kínában Nincs eléggé ismert termékünk (“zászlóshajó termék”) Gyakran nem megfelelő a termék nemzetközi pozícionálása Piaci ismeretek és személyes piaci jelenlét hiánya Hasonló terméket inkább ismert piacról vásárolnak Az élelmiszeriparban még mindig vannak akadályok (állat- és növényegészségügyi protokollok hiánya)

Kitörési pontok A piac megnyeréséhez befektetésre van szükség!! Befektetés termékek exportjához Befektetés technológia exportjához

Piackutatás a termék pozícionáláshoz Értékesítési stratégia kidolgozása (piaci igények!) Értékesítési stratégia kivitelezése Lehetőségek: élelmiszeripar, hungarikumok Viszonylag alacsony volumen, jelenleg az export nagy része gép- és berendezés, 2006-ban az élelmiszer, dohány, ital (0+1 főcsoport) összesen nem érte el a 2 millió USD-t Befektetés termékek exportjához

Nemzetközileg is egyedi technológia esetén sikeres lehet A technológia önmagában nem termék: csak befektetéssel együtt kivitelezhető a technológiai transzfer Finanszírozási lehetőségek Technológia kompetenciájának megállapítása, pozícionálás, megvalósíthatóság felmérése, megfelelő tervezés Befektetési stratégia: önálló- vagy vegyesvállalat? Partner felkutatásának nehézségei és veszélyei Befektetés technológia exportjához – 1.

Kivitelezés: kiküldött szakemberek nélkül nem megy Tulajdonosi, döntéshozói és szakértői jelenlét szétválasztása Tulajdonosi érdekképviselet: a befektetés védelme A siker kulcsa: zökkenőmentes kommunikáció A kapcsolattartás bizalmi munka, de megkerülhetetlen Fordítás-tolmácsolás: nehezen ellenőrizhető a tartalma Gondolati, interkultúrális közvetítés: a szó szerinti fordítás kevés Befektetés technológia exportjához – 2.

Sikeres befektetések lehetnek: Mezőgazdasági / feldolgozó technológia kitelepítése Fejlett ipari technológia kitelepítése Környezetvédelmi megoldások Találmányok hasznosítása Egyedi technológiák, megoldások bevezetése Kínában Megfelelő tervezés és kitartó munka meghozza a gyümölcsét! Befektetés technológia exportjához – 3.

Megfelelő tájékozódás: ehhez is be kell fektetni! Kína sajátosságait szem előtt tartó reális célkitűzések Partnerkeresés, vegyesvállalat veszélyei Jogi biztonság és szerződéskövető magatartás garantálása Csapatmunka kiépítése, gyakori hiba a túlzott “kézivezérlés” Projekt-gondolkodás: feladattervezés, kivitelezés Mire kell vigyázni?

Eastinfo megoldások Az Eastinfo a kínai-magyar kapcsolatok egyik meghatározó szereplője Magyar és kínai irodák, kelet-európai terjeszkedés Vegyesvállalati alapításban, üzemeltetésben szerzett tapasztalatok, tulajdonosi képviselet Tanácsadás, piackutatás, partnerkutatás, cégképviselet Projekttervezés és -vezetés Komplex üzleti út szervezés Kereshető EastInfo Kína Hírlevél Nyelvi, interkulturális közvetítés

Köszönöm a figyelmet!