Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Közösségi Szolgáltató Csoport
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
A szaktanácsadó segítő szerepe
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
A beiskolázás előkészítése
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógus értékelési rendszer
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
főosztályvezető-helyettes
Szent László Középiskola Szekszárd
Szociális kompetencia
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine

CÉL ? A megfelelő pálya kiválasztása, átmenet segítése Pályaválasztásukat segítő átvezetési terv készítése Az intézményünkben tanuló SNI tanulók támogatásának kibővítése „Boldogulás az életben” ?

A főbb feladatok partnerek azonosítása szülői interjú portfolió a sajátos nevelési igényű tanuló erősségeiről írásos dokumentum összeállítása, ajánlás hálózat építés

A kezdő lépések Partnerek azonosítása A két 7. osztályos tanuló kiválasztása A tanulókkal foglalkozó személyek azonosítása  fejlesztő gyógypedagógusok  osztályfőnök  szaktanárok  Egyéb Kapcsolatfelvétel a szülőkkel

A tanulók kompetenciáinak feltérképezése a kérdőív segítségével – Beszélgetés a tanulóval foglalkozó pedagógusokkal Adatok, vélemények, eredmények – Kérdőív kitöltése – Kérdőívek feldolgozása kapott adatok összegzése, elemzése Tanuló erősségei és a fejlesztendő területek meghatározása

Hatékony kommunikáció

Önirányítás

Együttműködés a csoportban

A tanuló erősségei Alapvető kompetenciák 3,0 Kommunikáció 3,8 Csapatmunkához szükséges kompetenciák 3,4 Együttműködés 3,6 Minőségi munka végzése 3,4 Önmenedzselési kompetenciák 3,6 Pozitív viszonyulás és viselkedés Felelősség teljesség, szabálykövetés 4,1 Alkalmazkodó készség 3,4 Egészséges életmód és balesetvédelem 4,4

A fejlesztendő területek Alapvető kompetenciák 3,0 Információkezelés 2,8 Számok és adatok kezelése 2,5 Problémák elemzése, megoldása 3,0 Csapatmunkához szükséges kompetenciák 3,4 Tervek készítése és megvalósítása 3,2 Önmenedzselési kompetenciák 3,6 Egész életen át tartó tanulás 2,7 Stresszkezelés 3,2

Szülői interjú KOORDINÁTOR Szülők megkeresése (tel.) Személyes találkozó A program és céljának rövid ismertetése Kötetlen beszélgetés családról, gyerekről, iskoláról, tervekről stb. az összeállított anyag segítségével Kérdőív közös kitöltése Kérdőív eredményének ismertetése SZÜLŐK Mindkét szülő eljött Pozitív, közreműködő hozzáállás Nyitottság, őszinteség

Beszélgetés a tanulóval KOORDINÁTOR A program rövid ismertetése Kötetlen beszélgetés családról, iskoláról, tervekről TANULÓ Pozitív hozzáállás Nyitott, közvetlen Ügyesen megfogalmazott válaszok, gondolatok

Egyéni átvezetési terv táblázata RÉSZTVEVŐKINFORMÁCIÓK, MEGFIGYELÉS, ORIENTÁCIÓ CÉLOKFELADATOKTEVÉKENYSÉGE K SIKER- KRITÉRIUMO K TANULÓ: 7.b osztály Kadarkút, diszgráfia diszkalkulia HHH IPR ANYA: APA: ISKOLA: TANÁROK FEJLESZTÉS

Hogyan tovább?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Mecsárné Jády Geraldine