Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az iskola pedagógusainak válaszai a kérdőíves felmérésre.
Advertisements

Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Könyvtárhasználati verseny
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
Ökoiskola Készítette:Horváth Eliza Anna Felkészítő tanár:Marton Anikó
Szeretet, türelem, tolerancia
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Növeli-e a középiskolai erőszak esélyét a televízió, a számítógépes játékok használata, valamint a vallásosság hiánya ? A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat.
Kristína Cafiková, Kitti Vidermanová Nyitrai Konstatnin Filozófus Egyetem Az életből vett feladatok megoldása írott nonverbális kommunikáció segítségével.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetensek lettünk? június 27..
Indító gondolatok 2000-ben egy nemzetközi vizsgálat szerint 32 ország tanulói közül a magyar diákok mondták legtöbben, hogy nem szeretik az iskolát, mert.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Pedagógiai válaszaink az egyéni különbségek elfogadására
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Köszöntöm Önöket! Szabó Gábor általános igazgatóhelyettes Budapest, június 3.
Kocsis Pál Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Szakközépiskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola Kecskemét.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Felnőttképzési Intézmény E – /2014 A „rossz osztály” Iskolai mediációs eset bemutatása 2015 október.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
JAG statisztika 2014/ félév.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
Tapasztalatok az Együtt lépünk tovább szakmai műhely felméréséről TÁMOP
A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Tervezési folyamat.
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Bemeneti kompetencia mérés
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II Kompetenciamérés
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Pályaválasztási szülői értekezlet
Előadás másolata:

Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely

Statisztika Résztvevő osztályok: 9. évfolyam: 3 osztály (100%) 9. évfolyam: 3 osztály (100%) 89-ból 82 diák írt 10. évfolyam: 2 osztály (50%) 10. évfolyam: 2 osztály (50%) 55-ből 52 diák írt Javítás: 11 tanár Kommunikáció: magyar tanár Szabálykövetés: matematika tanár Problémamegoldás: matematika tanár

Diák visszajelzés 9. osztályban Az értékeléskor szerzett tapasztalatok A személyre szóló értékelések kiosztásakor a diákok határozottan kértek volna egymás közti rangsort. A személyre szóló értékelések kiosztásakor a diákok határozottan kértek volna egymás közti rangsort. Az értékelésekkel általában nem értettek egyet, sokan értetlenül illetve szomorúan reagáltak. Volt, aki a személyre szóló értékelését haza sem vitte. Az értékelésekkel általában nem értettek egyet, sokan értetlenül illetve szomorúan reagáltak. Volt, aki a személyre szóló értékelését haza sem vitte.

Diák visszajelzés 10. osztályban „Szerintem nem sok értelme van, mert a gyerekek nem nagyon törődnek vele, amíg valami érdemjegyet nem kapnak rá.” „Egyszer túldicsérnek, egyszer meg teljesen lehúznak.” „Szüleim látták, elégedettek voltak velem.”

Szülői visszajelzés Szülői értekezleten egy 30 fős osztályból szülő Fő kérdések: jegyek, hiányzás

Osztályfőnök vélemény a szeptemberi mérésről 9. osztály A diákok koncentrációs képessége, motiválhatósága, figyelemtartása már a kérdőívek kitöltésekor szembetűnő különbségeket mutatott. A diákok koncentrációs képessége, motiválhatósága, figyelemtartása már a kérdőívek kitöltésekor szembetűnő különbségeket mutatott. A tapasztaltak szerint a diákok zömének nem a kérdések megválaszolása, hanem az értő olvasás okozott gondot. A tapasztaltak szerint a diákok zömének nem a kérdések megválaszolása, hanem az értő olvasás okozott gondot. A többség nagyon jól – dolgozatszerűen akarta megoldani A többség nagyon jól – dolgozatszerűen akarta megoldani 10. Osztály Tudták a diákok, hogy nem lesz következménye a rossz teljesítménynek sem. Tudták a diákok, hogy nem lesz következménye a rossz teljesítménynek sem. Az összetett, több utasítást tartalmazó feladatokat el sem olvasták. Az összetett, több utasítást tartalmazó feladatokat el sem olvasták.

Tanári visszajelzés Az év elejei ismerkedést jelentősen megkönnyíti. Az elvégzendő projektek mélységénél, típusválasztásánál is segíti a tanár döntését. Az év elejei ismerkedést jelentősen megkönnyíti. Az elvégzendő projektek mélységénél, típusválasztásánál is segíti a tanár döntését. A dokumentáció kézikönyv-szerű formában a tantestület rendelkezésére áll, az osztályban tanító pedagógusok hasznosíthatják. A dokumentáció kézikönyv-szerű formában a tantestület rendelkezésére áll, az osztályban tanító pedagógusok hasznosíthatják.

Visszajelzés pozitívumai és negatívumai Pozitívum Pozitívum számítógép generáltaáltalános Negatívum Negatívum túl részletessok papír

Gyenge eredmény Változások nonverbális komm értelmezése Több nonverbális jel, képelemzés komm. helyzet figyelembe vétele Szituációs feladatok Stíluselemek felismerése és használata Olvasmányok Saját szövegek Szövegalkotás komm. tényezőhöz Irodalmi nyelvezet önálló és csoportos feldolgozása Lényeg lefordítása Szöveg átalakítása Mondatok kiemelése Változtatások az oktatásban (magyar 9. o.)

Változások az oktatásban (matematika) Kompetencia területek Ered- mény ok Valamilyen szabályosságot felismer Gyenge % Figyelem hiány Függvény-grafikon Egyenes és ford. arányosság Szöveges feladat Leírt szabályt követ jó Legtöbbet gyakorolt Szabályok közül megfelelőt választ gyenge Figyelem hiány Pitagorasz tétel (9) Szögfüggvény (10) Önállóan alkot a feltételeknek megfelelő szabályt Jó % Könnyűek voltak a feladatok?

Változtatások az oktatásban EDDIG fizika MOST természetismeret 2 év, 2 óra/hét (fizika) 1 év, 2 óra/hét Frontális munka: példa, utána általánosítás Kizárólag kísérletek és azok értékelése A kísérletet a tanár végzi Diákok végzik a kísérleteket egyedül v. csoportokban Tapasztalatok: Egymást figyelmeztetik, kérdeznek, mert zavarja, hogy a többi dolgozik, ő pedig nem

Köszönöm a figyelmet!