Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely
Statisztika Résztvevő osztályok: 9. évfolyam: 3 osztály (100%) 9. évfolyam: 3 osztály (100%) 89-ból 82 diák írt 10. évfolyam: 2 osztály (50%) 10. évfolyam: 2 osztály (50%) 55-ből 52 diák írt Javítás: 11 tanár Kommunikáció: magyar tanár Szabálykövetés: matematika tanár Problémamegoldás: matematika tanár
Diák visszajelzés 9. osztályban Az értékeléskor szerzett tapasztalatok A személyre szóló értékelések kiosztásakor a diákok határozottan kértek volna egymás közti rangsort. A személyre szóló értékelések kiosztásakor a diákok határozottan kértek volna egymás közti rangsort. Az értékelésekkel általában nem értettek egyet, sokan értetlenül illetve szomorúan reagáltak. Volt, aki a személyre szóló értékelését haza sem vitte. Az értékelésekkel általában nem értettek egyet, sokan értetlenül illetve szomorúan reagáltak. Volt, aki a személyre szóló értékelését haza sem vitte.
Diák visszajelzés 10. osztályban „Szerintem nem sok értelme van, mert a gyerekek nem nagyon törődnek vele, amíg valami érdemjegyet nem kapnak rá.” „Egyszer túldicsérnek, egyszer meg teljesen lehúznak.” „Szüleim látták, elégedettek voltak velem.”
Szülői visszajelzés Szülői értekezleten egy 30 fős osztályból szülő Fő kérdések: jegyek, hiányzás
Osztályfőnök vélemény a szeptemberi mérésről 9. osztály A diákok koncentrációs képessége, motiválhatósága, figyelemtartása már a kérdőívek kitöltésekor szembetűnő különbségeket mutatott. A diákok koncentrációs képessége, motiválhatósága, figyelemtartása már a kérdőívek kitöltésekor szembetűnő különbségeket mutatott. A tapasztaltak szerint a diákok zömének nem a kérdések megválaszolása, hanem az értő olvasás okozott gondot. A tapasztaltak szerint a diákok zömének nem a kérdések megválaszolása, hanem az értő olvasás okozott gondot. A többség nagyon jól – dolgozatszerűen akarta megoldani A többség nagyon jól – dolgozatszerűen akarta megoldani 10. Osztály Tudták a diákok, hogy nem lesz következménye a rossz teljesítménynek sem. Tudták a diákok, hogy nem lesz következménye a rossz teljesítménynek sem. Az összetett, több utasítást tartalmazó feladatokat el sem olvasták. Az összetett, több utasítást tartalmazó feladatokat el sem olvasták.
Tanári visszajelzés Az év elejei ismerkedést jelentősen megkönnyíti. Az elvégzendő projektek mélységénél, típusválasztásánál is segíti a tanár döntését. Az év elejei ismerkedést jelentősen megkönnyíti. Az elvégzendő projektek mélységénél, típusválasztásánál is segíti a tanár döntését. A dokumentáció kézikönyv-szerű formában a tantestület rendelkezésére áll, az osztályban tanító pedagógusok hasznosíthatják. A dokumentáció kézikönyv-szerű formában a tantestület rendelkezésére áll, az osztályban tanító pedagógusok hasznosíthatják.
Visszajelzés pozitívumai és negatívumai Pozitívum Pozitívum számítógép generáltaáltalános Negatívum Negatívum túl részletessok papír
Gyenge eredmény Változások nonverbális komm értelmezése Több nonverbális jel, képelemzés komm. helyzet figyelembe vétele Szituációs feladatok Stíluselemek felismerése és használata Olvasmányok Saját szövegek Szövegalkotás komm. tényezőhöz Irodalmi nyelvezet önálló és csoportos feldolgozása Lényeg lefordítása Szöveg átalakítása Mondatok kiemelése Változtatások az oktatásban (magyar 9. o.)
Változások az oktatásban (matematika) Kompetencia területek Ered- mény ok Valamilyen szabályosságot felismer Gyenge % Figyelem hiány Függvény-grafikon Egyenes és ford. arányosság Szöveges feladat Leírt szabályt követ jó Legtöbbet gyakorolt Szabályok közül megfelelőt választ gyenge Figyelem hiány Pitagorasz tétel (9) Szögfüggvény (10) Önállóan alkot a feltételeknek megfelelő szabályt Jó % Könnyűek voltak a feladatok?
Változtatások az oktatásban EDDIG fizika MOST természetismeret 2 év, 2 óra/hét (fizika) 1 év, 2 óra/hét Frontális munka: példa, utána általánosítás Kizárólag kísérletek és azok értékelése A kísérletet a tanár végzi Diákok végzik a kísérleteket egyedül v. csoportokban Tapasztalatok: Egymást figyelmeztetik, kérdeznek, mert zavarja, hogy a többi dolgozik, ő pedig nem
Köszönöm a figyelmet!