Tájékoztató A MANORKA Projekt Esélyegyenlőségi Munkacsoportjának tevékenységéről Krausz Veronika Szakmai koordinátor „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A Baranya Paktum a gazdaság fejlesztéséért Március 24. Dr. Tótsimon Péter.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
A nemek közötti egyenlőség Magyarországon
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Tatosné Takács Andrea december 18.
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Tájékoztató A MANORKA Projekt Esélyegyenlőségi Munkacsoportjának tevékenységéről Krausz Veronika Szakmai koordinátor „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP1-2013

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP MANORKA projekt céljai: a helyi demokrácia fejlesztése az önkormányzati szövetségek norvég- magyar tapasztalatcseréje és szakmai együttműködés által; a nők szerepvállalásának erősítése a közéletben, a munka és magánélet egyensúlyának elősegítése; az önkormányzati érdekképviselet és érdekérvényesítés rendszerének megújítása; a jó gyakorlatok és tapasztalatok feltárása és együttműködési hálózatok kialakítása; az önkormányzati és járási hivatalok együttműködésének segítése a közigazgatási reform végrehajtása során.

4. Munkacsomag: Nők és férfiak közötti esélyegyenlőség elősegítése A munkacsoport tevékenységei 4.1 Munkacsoport alakuló ülés – munkacsoport-ülés 40 választott képviselővel évente kétszer 4.2 Felmérés a nők részvételéről az önkormányzatokban, önkormányzati választások előtt és azt követően 4.3 Pilot projektek 5 magyar és 5 norvég választott női képviselő részére 4.3.a. Előkészítő workshop pilot projekt résztvevői számára 4.3. b. Csereprogram, tanulmányút választott nők részére 4.4 Mintaprojektek, kísérleti tevékenységek itthon / munka-magánélet egyensúlyának megteremtéséhez és az ezeket bemutató workshopok / promociós anyagok 4.5Esélyegyenlőségi tervezés Norvégiában és Magyarországon Norvégiában jó gyakorlatok cseréje a munkacsoport-üléseken 4.5.a.Workshop az esélyegyenlőségi tervezés norvég és magyar gyakorlatáról Norvégiában tanulmányút keretében 4.7Összegző kiadvány a munkacsoport munkájáról és a mintaprojektek alakulásáról 4.8Szakmai anyagok fordítása „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP1-2013

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Pilot program előkészítő workshop (2014. ápr.28-30) Résztvevők: 5 – 5 pilot résztvevő; Sebestyén Zsuzsa, EMMI; dr. Zongor Gábor, főtitkár; Sabján Katalin, projekt menedzser; Zsiros Sándorné, a TÖOSZ Polgármesternői Tagozat vezetője; Krausz Veronika, Balla Mónika, TÖOSZ szakmai koordinátorok; KS részéről Gunnbjorg Navik, Marthe Leistad, nemzetközi szakértők Témák: - A két ország önkormányzati rendszere -Női esélyegyenlőség helyzete Norvégiában és Magyarországon -Norvég és magyar jó példák a női esélyegyenlőség témakörében -Problémák feltárása a női esélyegyenlősége területén -Magyar pilot résztvevők norvég tanulmányútjának téma meghatározása, időpont meghatározás.

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Pilot résztvevők Norvég résztvevők: Bjørg Tingstad, Fosnes polgármestere Hege Nordheim-Viken, Høylandet polgármestere Grete Bækken Mollan, Steinkjer alpolgármestere Eva Søgnebotten, Stange alpolgármestere Marit Voll, Verdal település képviselője Kiválasztás norvég partner (KS) által Magyar résztvevők: Németh Violetta, képviselő, Bük Rujp Zsuzsa, Etyek alpolgármestere Zakar Ágnes, képviselő, Szentendre Pénzes Erzsébet, Hidegkút polgármestere Füzy Andrea, képviselő, Abasár Kiválasztás: Két körös, országos felhívás alapján – írásbeli angol / norvég nyelv ű motivációs anyagok és szóbeli angol nyelvű interjú alapján Párok: Abasár- Hoylandet Etyek-Verdal Szentendre- Stange Bük- Steinkjer Hidegkút-Fosnes

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Pilot tanulmányutak fókuszpontjai az önkormányzati hivatal példamutató munkaszervezési módozatai esélyegyenlőségi szempontok figyelembevételével; a fiatal nők munkaerőpiacra való visszaintegrálása a szülési szabadságot követően; a női politikusok kapacitásfejlesztése; a választott státusszal járó feladatok összehangolásának módjai egyéb munkahelyi megbízásokkal és a családi élettel; a gazdálkodói tevékenységekben való munkamegosztás nők és férfiak között; a gyermekellátó rendszerek közötti különbségek feltárása; a hagyományos szerepfelfogások átértékelésének lehetőségei; sztereotípiák elleni küzdelem formái; a kora gyermekkortól történő ítéletmentes gondolkodásra való nevelés módozatai. 5 tanulmányút június hónapban Norvégiába- „shadowing”, intézményi látogatások, önkormányzati-hivatali munkatársakkal való találkozók

Az esélyegyenlőségi felmérés konklúziója I. Az önkormányzat, mint a helyi közösség szolgáltatója  Tehet azért, hogy a saját és az általa befolyásolt, a lakosságát szolgáló közszolgáltatások jobban összhangba kerüljenek a nők, az anyák, a családosok szükségleteivel  Tehet olyasmit, ami nem alapfeladata  Szervezhet olyan, akár fizetős szolgáltatásokat, amelyekkel segíti a jobb munkába jutást  Párbeszédet kezdeményezhet a nagyobb foglalkoztatókkal „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP1-2013

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Az önkormányzat, mint munkahely:  Biztosíthatja az „egyenlő munkáért, egyenlő bért”  Biztosíthatja a rugalmasságot munkavállalóinak ha a hivatali-ügyfélfogadási rend fenntartása mellett  Biztosíthatja munkavállalói védelmét személyes biztonságát  Hozhat családbarát intézkedéseket  Teendőit, cselekvéseit összefoglalhatja egy esélyegyenlőségi tervben Az esélyegyenlőségi felmérés konklúziója II.

A tanulmányút céljai  A projekt általános céljával összhangban: a magyar önkormányzati szövetségek kapacitásépítése, tapasztalatok szerzése a norvég önkormányzati szövetség esélyegyenlőséggel kapcsolatos tevékenységeiről  A norvég központi esélyegyenlőségi szabályozásról információgyűjtés  A norvég és magyar helyzet összehasonlítása a szociális intézményrendszerek tekintetében „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP1-2013

A delegáció összeállításának szempontjai:  A kormány-önkormányzatok együttműködése, háromoldalú társadalmi párbeszéd szempontjából releváns intézmények és szereplők bevonása, az Emberi Erőforrások Minisztériumának bevonása  A TÖOSZ Polgármesternői Tagozata megújított elnöksége  Az esélyegyenlőség témájával helyi és kormányzati szinten foglalkozó érintettek részvétele, a téma iránt érdeklődő önkormányzatok vezetőinek bevonása  TÖOSZ kibővített elnökség képviselői „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP1-2013

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Nők és férfiak esélyegyenlősége, munka és magánélet egyensúly Norvégiában Főbb jellemzők: Norvégiában nagyon magas a születések aránya és egyedülálló módon magas a nők foglalkoztatottsága is Óvodáztatási törvény előírja, hogy az önkormányzat köteles minden óvodás korú gyermek számára helyet biztosítani és maximalizálja az óvodáztatás költségeinek szülőkre eső részét Az állami szektorban kötelező a nemek közötti 40-60%-os arányt biztosítani az alkalmazottak körében A szülési utáni szabadság egy részét csak apukák használhatják fel, ez az általános férfi- női otthoni „munkamegosztást” is módosította, egyre gyakoribb a házimunkákban is aktív szerepet vállaló férfiak jelenléte Még mindig vannak olyan szektorok, amelyekben a főképp csak nők, vagy csak férfiak dolgoznak A nők nagyobb arányban dolgoznak részmunkaidőben, a közszférában (de még itt is nagyobb a férfivezetők aránya). Növekedett a női középvezetők aránya, de még mindig kevés a női felső vezetők aránya a privát szférában

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Nők és férfiak esélyegyenlősége, munka és magánélet egyensúly Norvégiában II. Főbb célkitűzések: Egyenlő lehetőségek megteremtése jogi szabályozással, különféle támogató, gyakorlati tevékenységekkel a nők és férfiak részére az önálló döntések meghozatalához a családban és a munkaerő piacon egyaránt Jóléti állam alapja, hogy a nők és a férfiak teljes foglalkoztatásban megjelenjenek a munkaerőpiacon, mint adófizető polgárok Az elnőiesedett szakmákban is megjelenjenek a férfiak, a férfiak óvodapedagógusként való elhelyezkedésének elősegítésére iskolás kortól vannak programok Női vezetők arányának további növelése

„Élhető település egyenlő esélyekkel” záró konferencia december 3. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP1-2013

„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP Továbblépési lehetőségek A projekt jó gyakorlataként kialakított folyamatos kapcsolattartás, együttműködés az Emberi Erőforrások Minisztériumával Záró összegző kiadvány készítése a projekt befejezéséig magyar és angol nyelven a norvég és magyar jó gyakorlatokról A norvég és a KS tapasztalatainak integrálása a TÖOSZ Polgármesternői Tagozatának munkájába

Kísérjék figyelemmel a MANORKA projekt kínálta lehetőségeket! Köszönöm a figyelmet! „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP1-2013