Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Advertisements

Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
A REGIONÁLIS INNOVÁCIÓ IRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK HÁLÓZATI MEGKÖZELÍTÉSE korreferátum ME RFK ülés Kecskeméti Főiskola, Gépipari és Automatizálási Műszaki.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
február 24. Gyutai Csaba. 2 3 Forrás: Nemzetközi Statisztikai Évkönyv, 2004, KSH, Bp., Ipari és Építőipari Statisztikai Évkönyv, 2005, KSH, Bp.
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Településmarketing Értékaudit.
Településmarketing Imázsaudit (folytatás). 2 Dunning-Norman-féle kutatás Tényezősorrend: 1. város- / régióimázs 2. helyi kulturális, 3. nyelvi, 4. kényelmi.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
Az észak-alföldi közép- és kisvárosok feldolgozóipara az ezredfordulón
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Magyarország- Szlovénia Határon Átível ő Vegyes Bizottság 4. ülése 4. Seja Mešane Komisije Za Č ezmejno Sodelovanje Mad ž arska - Slovenija Szentgotthárd,
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
NŐ az ESÉLY! Esélyegyenlőségi program Zala megyében A projekt az Európai Unió és a Magyar Köztársaság támogatásával valósul meg.
Munkaerő mobilitás Magyarországon
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Kassa Kárpát-medencei gazdasági fórum Szolnok, május 16.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Miért pont Magyarország? avagy Hogyan szerezzünk külföldi befektetőt?
Új agrárlogisztikai trendek és a bővített ellátási lánc
A Közép-Dunántúli Régió ipara
Transznacionális és multinacionális vállalatok
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Újraiparosítási folyamatok a Dél-Dunántúlon Feldolgozó ipari helyzetkép a Dél-Dunántúli régióban Kovács Szilárd PhD-hallgató PTE KTK Regionális Politika.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Telephelyválasztási tényezők Regionális gazdaságtan 4. gyakorlat.
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Eisingerné Balassa Boglárka Győr, október
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája Kollár Katalin Győr, október
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA KÖZÉP- ÉS NYUGAT- DUNÁNTÚLI RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Előadó neve: Sólyom Andrea Győr, május 4..
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Nárai Márta Győr, május 4.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
PREZENTÁCIÓ AZ EU-HOZ CSATLAKOZÓ ORSZÁG KAMARÁINAK DEBRECEN, MAGYARORSZÁG NOVEMBER 24. (hétfő) Michael Geary Vezérigazgató.
A bőr- és cipőipar helyzete 2016-ban: egy iparági (területi) adatbázis összeállításának módszertana és (rész)eredményei Molnár Ernő - Kalmár Enikő - Szaniszló.
A beszállító vállalatok marketing tevékenységének elemzése Dr. Ercsey Ida PhD egyetemi docens Győr, má jus 04. A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A KÖZÉP-
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése ÉMOP 1. Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése.
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban Kleizerné Tamás Györgyi szakreferens Nyugat- dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Nyugat- és Közép-Dunántúl járműipari központjainak pozicionálása a KKE-i városhálózatban Dr. Filep Bálint – Tömböly Teodóra Győr, május 4.
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
Heves megye munkaerő-piaci helyzete
Lendva Kárpát Régió Üzleti Hálózat Lendvai Iroda
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
„Orosz és kínai befektetők Magyarországon”c. konferencia
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
A JÁRMŰIPAR GAZDASÁGI HATÁSA A NYUGAT- ÉS KÖZÉP- DUNÁNTÚL RÉGIÓK FEJLŐDÉSÉRE Alprojekt-záró konferencia Dr. Csizmadia Zoltán, egyetemi docens Győr, 2012.
HKIK XXIX. Küldöttgyűlés Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
A tudás szerepe a járműiparban – bevezető gondolatok
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
Prof. Dr. Illés Béla* tanszékvezető egyetemi tanár
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Készítette: Farkasné Veres Edina
Készítette: Koleszár Gábor
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
Előadás másolata:

Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében Sóska Renáta II. évf. Regionális és környezeti gazdaságtan, MA A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia május 4.

Potenciális járműipari beszállító körzet Vas és Zala megyében A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére című alprojekt zárókonferencia Készítette: Sóska Renáta Győr,

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum A járműgyártás napjaink és a múlt század meghatározó iparága Magyarországon A rendszerváltás után a járműipari beszállítók megjelenése A járműipari beszállító hálózat súlya Nyugat-Dunántúl régió járműiparának jelentősége Témaválasztás indoklása

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum hipotézis: Vas és Zala megyében jelen vannak azok a tényezők, melyek lehetőséget adnak egy járműipari beszállítói körzet kialakulásához, valamint egy esetleges klaszter létrejöttéhez is. 2.hipotézis: Vas és Zala megye járműipari potenciálja eltérő. Vas megye nagyobb járműipari bázissal rendelkezik és kedvezőbb gazdasági, földrajzi adottságai vannak. Hipotézisek

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Primer kutatás - mélyinterjúk Szekunder kutatás – Szakirodalom – Folyóiratok – KSH statisztikák – TEIR adatbázis Kutatásmódszertan

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Forrás: KSH adatai alapján saját szerkesztés Magyarország járműipara (1) Az ipar belföldi értékesítése aláganként (2001–2010) – TEÁOR ' Járműgyártás aránya a feldolgozó ipari teljesítményből (%) 3,684,224,654,315,395,826,936,545,825,43 Az ipar exportértékesítése aláganként (2001–2010) – TEÁOR ' Járműgyártás aránya a feldolgozó ipari teljesítményből (%) 26,625,726,525,225,828,028,428,124,924,8 Az ipar összes értékesítése aláganként (2001–2010) – TEÁOR ' Járműgyártás aránya a feldolgozó ipari teljesítményből (%) 17,617,218,217,718,520,421,520,918,719,0 Az ipari értékesítés adatai

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Forrás: KSH adatai alapján saját szerkesztés Magyarország járműipara (2) Foglalkoztatottak száma Járműgyártás (ezer fő) 87,476,581,7 Feldolgozó ipar (ezer fő) ,6786,6 Megoszlás (%) 10,259,6310,26 Foglalkoztatottak száma Magyarországon a járműgyártásban és a feldolgozó iparban

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Forr á s: A j á rműipar helyzete é s szerepe a Nyugat-Dun á nt ú lon KSH (2011) Téma (pl. SZE 1.1 beszámoló) Vas és Zala megye járműipara (1) TerületVállalkozások számaAz országos %-ában Vas222,3 Zala192,0 Nyugat-Dunántúl összesen9610,2 Ország összesen Regisztrált vállalkozások a járműgyártásban, december 31.

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Vas és Zala megye járműipara (2) Forrás: A járműipar helyzete és szerepe a Nyugat-Dunántúlon KSH (2011) alapján saját szerkesztés

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Forrás: A járműipar helyzete és szerepe a Nyugat-Dunántúlon KSH (2011) Vas és Zala megye járműipara (3) TerületTermelésBelföldi értékesítésExportÖsszes értékesítés millió Ft Vas megye Zala megye Nyugat-Dunántúl összesen Ország összesen A járműipari vállalkozások termelése, értékesítése, 2010

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Mélyinterjú 10 vállalattal – 6 Vas megyei cég – 4 Zala megyei cég Primer kutatás Vas megyei vállalatokZala megyei vállalatok Car-Inside Ipari és Kereskedelmi Kft. (Jánosháza) Inter-Gép Kft. (Kemendollár) General Motors Powertrain- Magyarország Kft. (Szentgotthárd) Hoffmann-Carbon Kft. (Csesztreg) Rába Járműipari Alkatrészgyártó Kft. (Sárvár) Siroma-Plast Kft. (Nagykanizsa) BPW-Hungaria Kft. (Szombathely)Mould-Tech Kft (Zalaegerszeg) LuK Savaria Kuplunggyártó Kft. (Szombathely) Seton-Hungary Kft. (Jánosháza) A kutatásban résztvevő cégek

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Korábbi gyáripari bázis Megfelelő infrastruktúra Kedvező logisztikai elhelyezkedés Piaci közelség Személyes kapcsolatok Eredmények (1) Legfontosabb telephelyválasztási szempontok

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum A versenytársak között elfoglalt hely kedvező megítélése Eredmények (2) A cégek helyzete a hazai és nemzetközi ismeretségű versenytársak között A vállalatok adottságai Forrás: mélyinterjúk alapján saját szerkesztés ErősségGyengeség szakképzett munkaerőfiatal, szakképzett munkaerő hiánya minőségi termék előállítás jelenlegi munkavállalók magas életkora kedvező logisztikai elhelyezkedésAutópályák hiánya széles portfólióvasúti fejlesztések elmaradása hazai kormányzati támogatások elmaradása kedvezőtlen piaci változások hazai jogi védelem hiány a nemzetközi beszállítókkal szemben

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum A külföldi tulajdonú hazai leányvállalatok önálló értékesítést nem végeznek Minőség, megbízhatóság és személyes kapcsolatok a mérvadóak Kisebb vállalatok esetén tudatos toborzás és direkt marketingtevékenység Eredmények (3) Kapcsolatok kialakulása a meghatározó vevőkkel

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Alapanyag és nyersanyag beszállítókkal – Hazai beszállítók hiánya (alacsony technikai és minőségi színvonal) – Kis vállalati méret gyenge érdekérvényesítés – Minőség, időben történő szállítás hiátusa Vállalatok között termelési és értékesítési együttműködés gyenge és/vagy nem áll fenn Kapcsolat a középfokú- és a felsőfokú oktatási intézményekkel Eredmények (4) Üzleti kapcsolatok, együttműködés

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Állami és önkormányzati támogatás Pályázati források Folyamatos fejlesztés a siker kulcsa Eredmények (5) Támogatások, fejlesztések

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum Munkaerő hiánya Beszállítók: hazai beszállítók hiánya, külföldi beszállítókkal szembeni érdekérvényesítési nehézségek Megfelelő jogi és gazdasági szabályozás hiátusa Szervezeti problémák Minőség az előállított termék és a beszállított alapanyag esetében Eredmények (6) A vállalatok problémaforrásai

Az előadás/konferencia rövid címe (max. 1 sor) Dátum hipotézis: Vas és Zala megyében jelen vannak azok a tényezők, melyek lehetőséget adnak egy járműipari beszállítói körzet kialakulásához, valamint egy esetleges klaszter létrejöttéhez is. 2.hipotézis: Vas és Zala megye járműipari potenciálja eltérő. Vas megye nagyobb járműipari bázissal rendelkezik és kedvezőbb gazdasági, földrajzi adottságai vannak. Következtetések

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Mobilitás és környezet Járműipari, energetikai és környezeti kutatások a Közép- és Nyugat-Dunántúli Régióban A projekt a Magyar Állam és az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TAMOP-4.2.1/B-09/1/KONV

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!