Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi sztereotípiák – egyetem tevékenységei: oktatás, kutatás, egészségügyi ellátás
Marketingkommunikációs cél Imázsépítés (célja szerint) Hosszú távú (stratégiai) (időbeli hatása szerint) Szervezeti (cég/intézmény) reklám (tárgya szerint) Különleges kampánnyal figyelemfelkeltés, ezáltal az intézmény kiemelése a többi hasonló közül; társadalmi sztereotípia befolyásolása, megváltoztatása.
Választott megoldás Offline + online eszközök kombinálása – jótékonysági kampány Tervezési, szervezési időszak – február eleje – szeptember 4. Kivitelezési (kampány) időszak – szeptember 5 – április 29.
Offline eszközök Kampány megtervezése, elnevezése, arculatának kialakítása Kampányhelyszínek (rendezvény) szervezése Együttműködő partnerek, PTE-hez kötődő közismert személyiségek, védnökök felkérése Ajándéktárgy (reklámtárgy) – kampányjelvény Nyitó sajtótájékoztató Kampányállomásokat, időszakokat lezáró, újdonságokat bemutató sajtóanyagok, írások közzététele Záró sajtótájékoztató és rendezvény Nyomdai anyagok, kiadványok készítése: nyitó, záró sajtótájékoztató, állomások
Online eszközök Kampány honlapja, facebook oldala Egyetem központi honlapja, facebook oldala Alumni honlapja, facebook oldala, hírlevél Közismert személyiségek facebook oldalai, blogjai Folyamatos sajtófigyelés, kampány honlapján megjelentetés Partnerek honlapjain, facebook oldalain, sajtóanyagaiban megjelenés
A tartalom Társadalmi anomália, mely főként a felnövekvő nemzedéket érinti: a gyermekek lelki fejlődését a családok sokkal nagyobb felelősséggel kezeljék! Ne csak megfelelő előképzettséggel, tudással rendelkező fiatalok érkezzenek az egyetemre, hanem lelkileg kiegyensúlyozott, a társadalmi kihívásokra életigenlő válaszokat adó hallgatók!
A tartalomba ágyazott „reklám” A Pécsi Tudományegyetem pozitív megítélésének elősegítése, alaptevékenységein kívüli vállalásainak megismertetése, imázsának, presztízsének növelése.
Eredmény Lokálisból országos 22 kampányállomásból mesekönyv-gyűjtő pontból összegyűjtött mesekönyv – külföldről is 14 mesélőből együttműködő partner Több mint 50 médium – havi megjelenés 7000 néző Elismerések, gratulációk, pozitív benyomások
A kampány Táncest, melynek témája a jótékonysági kampány üzenetét hordozza 50 perces interaktív játékos műsorok Mesekönyv-gyűjtés a helyszíneken
A Meseszép… kampánynak vége, de a varázslat folytatódik…