Irányított Területi Kiegyenlítési Rendszer Ghyczy Gellért 2007.07.11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önköltség – térítési díj számítás
Advertisements

„A családi napközi kettős szerepe a női foglalkoztatásban” – 2011
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOK VII. ORSZÁGOS SZAKMAI KONFERENCIÁJA
A SZOCIÁLIS FŐOSZTÁLY SZAKMAI TEVÉKENYSÉGE AZ NRSZH FELADATKÖRÉBEN
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Győr város szociális ellátórendszerének működtetése az önkormányzati, civil és egyházi szolgáltatók közreműködésével. Páternoszter Piroska főosztályvezető.
Közösségi ellátás jelene, jövője
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
Az SZMM lehetséges szerepe Nemzeti tanácskozás a hajléktalanügyet támogató információs rendszerek kialakításának lehetőségeiről december 5.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Családi napközi.
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A gondozási szükséglet vizsgálat eljárás rendje
Tájékoztatás a szociális és gyermekjóléti intézmények engedélyezési és ellenőrzési eljárásában a évben bekövetkezett változásokról Dr. Szarka Anikó.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A közreműködő szervezetek szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr. Nyikos Györgyi vezérigazgató-helyettes VÁTI Kht.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Debrecen, június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH
Nyíregyháza, december 2. Tájékoztatás a lakóotthoni kitagolási program szakmai és finanszírozási hátteréről Horváth Péter SZMM, az Országos Fogyatékosügyi.
A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás.
Integrált közösségi szolgáltató terek
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Az igénybevevői nyilvántartás
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Dr.Gazsi Adrienn november 6.
Jogszabály módosítások Budapest
Biztos Kezdet Gyerekházak
Változások az ágazati szabályozásban 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
szolgáltatástervezés Dr. Gazsi Adrienn, Kézenfogva Alapítvány
Családtámogató ellátások
Az Ország Közepe kistérség szociális ellátó rendszerének korszerűsítése a szolgáltatások és a humán erőforrások fejlesztésével, az intézményi együttműködések.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
A Vas Megyei Önkormányzat Európai Uniós és hazai pályázatkezelési rendszere Készítette: Horváth Ádám oktatási, kulturális pályázati referens Vas Megyei.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
A kezelőszervezet évi tapasztalatai, a 2008
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
Kórházátalakítási pályázat
2009. Május 15. Előadó: Farkasné Farkas Gyöngyi
2009. Május 15. Előadó: Farkasné Farkas Gyöngyi
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Lorem ipsum.
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Lehetünk-e ártatlanok ?
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
az összeférhetetlenségre vonatkozó magyar szabályozás bemutatása
Előadás másolata:

Irányított Területi Kiegyenlítési Rendszer Ghyczy Gellért

Miért van rá szükség? 1. működési engedélyezés folyamata nincs összhangban a finanszírozással a működési engedély „bárkinek”, még ha arra nincs is forrás 2. kontrollálatlan fejlesztés, adathiány, nincs egységes regiszter hol, mi és hány darab működik vagy fog működni? mennyiért? hol, mi és hány darab működik vagy fog működni? mennyiért?

Miért van rá szükség? 3. „intézményközpontú” szolgáltatás - nem a hatékonyság a fontos, - nem az ügyfél szükségleteit veszi alapul - erre a finanszírozásnak nincs hatása - lényegtelen, hány ember veszi igénybe a szolgáltatást.

Miért van rá szükség? 4. Meghatározatlan felelősségi körök Ki a felelőse a szolgáltatásoknak? Kinek kell létrehoznia, működtetnie és finanszíroznia a rendszert, az intézményeket? Állam? Önkormányzat? Civil szféra? Ügyfél? Hozzátartozó?

Miért van rá szükség? 5. Szolgáltatási fehér foltok egyes területeken sok szolgálat működik, máshol alig-alig a szolgáltatások létrejötte kiegyenlítetlen

Az elvárt eredmény 1. A költségvetés mozgásterének megfelelően szinten tartható, vagy bővíthető a finanszírozott férőhelyek száma. 2. A finanszírozott férőhelyek növelésére – a költségvetés szerinti határig – ott ad lehetőséget, ahol az adott szolgáltatás bővítésére leginkább szükség van. 3. A szolgáltatások szakmai minősége emelkedik. 4. A gazdaságosan működő szolgáltatások erősödnek meg. 5. A területi szolgáltatási hiányok kiegyenlítődnek, a hozzáférési esélyegyenlőség megvalósul hosszútávon.

Az ITKR-t megalapozó jogszabályok évi költségvetési törvény /2006 (XI. 30.) Korm. rendelet - a nem állami, civil – egyházi kivételével – a fenntartó a évben új belépőnek minősülő szolgáltatás után az éves normatív állami hozzájárulás csak akkor kaphatja meg, ha befogadást nyert az ITKR-ben - kivétel: étkeztetés, házi segítségnyújtás

Eljárási rend, a befogadás menete A befogadás alapfeltétele: december 31-én jogerős működési engedély szeptember 30-ig a évi igényét bejelenti a MÁK- nak Az eljárás: 1. Adatlap kitöltése, beküldése az SZMM-be, 2. Érkeztetés, iktatás, feldolgozás, hiánypótlás (ESZA Kht.). 3. Döntőbizottság számára előkészítés 4. Bírálat, javaslat (SZMM, OSZT, PM képviselők) 5. Támogatás miniszteri engedélyezése, 6. Döntés határozatban (fellebbezni lehet)

Eredmények kérelem érkezett be befogadásra javasolt kérés - Mindösszesen 1,6 mrdFt normatíva igénnyel (van aki csak a költségvetési törvény normatívájának 50%-át kapja) - Alapszolgáltatások dominanciája - Legtöbb befogadási kérelem támogató szolgáltatás (87 db), közösségi ellátás (72 db).

Eredmény

Bírálati szempontok 1. A normatíva igényléshez szükséges költségvetési törvény előírásoknak megfelel-e? 2. A kérelmező a kérelmet a rendeletnek megfelelően adta-e be? 3. Az ellátási terület szolgáltatási jellemzői - így a rászorultak száma, az elérhető más szolgáltatások, azok kapacitása, férőhelyeinek száma, illetve a szolgáltatás ellátórendszerre gyakorolt várható hatása - alapján az új szolgáltatásra, férőhelyre az ellátási területen élő rászorultak ellátása érdekében szükség van. 4. Szakmai programban foglaltak - így a szolgáltatáselemek, tevékenységek, valamint a szakmai program megvalósításának várható következményei - illeszkednek az ellátási területen élő rászorultak szükségleteihez. 5. A pénzügyi-gazdálkodási tervben betervezett bevételek teljesíthetőek, a kiadások összhangban állnak a szakmai programban bemutatott személyi és tárgyi feltételekkel, valamint a szolgáltató, intézmény működésének pénzügyi feltételei biztosítottak.

Néhány kiegészítés Ha az előzőek alapján nem lehet dönteni, akkor: Szolgáltatás nyújtás ellátási szerződés alapján történik Szolgáltatás nyújtás ellátási szerződés alapján történik Szakmai program tartalma alapján színvonalasabb ellátás Szakmai program tartalma alapján színvonalasabb ellátás Működés egy ellátottra jutó költsége kisebb Működés egy ellátottra jutó költsége kisebb

Tapasztalatok 1. A bizottságok javarészt a törvényi megfelelést vizsgálta csak (így is sokan kiestek) 2. A támogató szolgáltatás és a közösségi esetében hatványozottan megjelent a területi szükséglet, illetve a várható szakmai eredmény 3. Nagyon sok gond adódott a működési engedélyekből (hiányosan küldték be, vagy a hivatal rosszul adta ki, formailag hibás, stb.) 4. Szükségletfelméréseket alig tartalmaztak a kérelmek, azok is általánosak voltak. 5. A kérelmezők nem figyeltek arra, hogy a területükön működik-e már azonos szolgáltatás. 6. Gyakran a működési területet indokolatlanul nagynak határozták meg, több szolgáltatással.

50%-os kiegészítő pályázat 9/2007. (II. 20.) SZMM rendelet alapján Célja: - Új belépőknél: 7 jogcím esetén az 50%-os normatíva összeg kiegészítése (jhszg,tsz, közösségi, utca, lakóotthon, emelt szint, demens ellátás) - Már működőnél: működési kiadások támogatása (7 jogcím + szenv., pszich., fogyatékos emberek bentlakásos intézmények is)

50%-os kiegészítő pályázat - ESZA Kht. lebonyolításában –EPER rendszer - Rendelkezésre álló keret: 1,723 mrdFt - Bírálóbizottság: 6 delegált (SZMM 2, PM, ÖTM, OKM, OSZT) - Beadás: július 31-ig folyamatos - Bírálati időpontok: április július Első kör: 190 bírált pályázat, 65 új és 55 már működő nyert - - Eddig közel 880 mFt megítélt támogatás

Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet! (