MTMT feladatok és eredmények a Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára közreműködésével Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
„Webra” nyílt beszerzési rendszer gyakorlati bemutatása Szeged, június 18. Készítette: Fekete Tibor Irodavezető-helyettes Telefon:
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár szeptember 7. Könyvtárosok Teadélutánja / „Next Generation” Önképzőkör Beke Gabriella Semmelweis Egyetem Központi.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Internet tudományos használata
Epidemiológiai Felügyeleti Rendszer és Informatikai Rendszer
MEKkora a MEK köre? A 23 éves Magyar Elektronikus Könyvtár által elért eredmények és hatások Drótos László Országos Széchényi Könyvtár E-könyvtári Szolgáltatások.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
Integráció a felsőoktatási könyvtárak szolgáltatásfejlesztésében
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
SZÁMVITEL.
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
MAGYAR BIBLIOGRÁFIAI ADATBÁZISOK: MOB, Matarka, MTMT,
A projektek jelentősége a Műegyetemen
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
Vasas Lívia, PhD 2017 MTMT Vasas Lívia, PhD 2017.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
KRÉTA-ESL Bemutató.
Dr. Vasas Lívia, PhD december
Rappai Gábor, szeptember 25.
Magyar Bibliográfiai Adatbázisok
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Gyker.uni-eszterhazy.hu A külső szakmai gyakorlatok adminisztrációját támogató rendszer használatának bemutatása EKE  Kutatáshasznosítási Iroda Gyakorlati.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

MTMT feladatok és eredmények a Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára közreműködésével Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.

Miről lesz szó?  MTMT megalakulása  Semmelweis Egyetem - előzmények és a rendszer bevezetése  Oktatások/konzultációk kezdőknek és haladóknak  Eredmények: csatlakozáskor és most  Várható fejlesztések, jövő 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.2/14

Az MTMT célja: minden tudományos produktum nyilvántartása  Különleges adatbázis nyilvános, nemzeti bibliográfiai adatbázis az összes tudományterület produktumát gyűjti forrásadatokat és idézeteket is tartalmaz könyvtárosok/kutatók építik  Több célra hasznosítható (szerző, pályázat, statisztika)  Az MTMT megalakulásáról a 35/2009. (VI. 23.) számú elnökségi állásfoglalás (Akadémiai Értesítő LVIII/2009. ÉVFOLYAM 7. SZÁM 186 o. )Akadémiai Értesítő LVIII/2009. ÉVFOLYAM 7. SZÁM 186 o. Forrás: 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.3/14

Semmelweis Egyetem – előzmények Egyetemi oktatók/kutatók publikációinak gyűjtése  Különlenyomat-gyűjtemény több, mint 94 ezer db  Különlenyomatok bekötve „Fekete kötetek” Antoni prof. rektorsága alatt kezdődött, hagyományos forma, ellenőrzött adatokat tartalmaz  SEPUB adatbázis a kezdeti év és bibliográfiai adatokat tartalmaz, 2007-től kiegészül a közlemények teljes szövegű feltöltésével, tanszékek töltik, KK által ellenőrzött adatok  Egyetemi Repozitórium kialakítása 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.4/14

MTMT kezdetek az egyetemen A rendszer bevezetése/elterjesztése egyetemi szinten  Csatlakozás  MTMT működtetéséért felelős megbízottak kinevezése 1. Operatív feladatok ellátásáért, kapcsolattartásért felelős - rektori megbízás alapján 2. Program Tanácsba delegált intézményi megbízott - rektori megbízás alapján 3. Intézményi technológiai adminisztrátor (adminisztratív feladatokra) (2. nevezi ki) 4. Intézményi 4-es szintű MTMT adminisztrátor (1. nevezi ki) 5. Kari MTMT adminisztrátorok (dékáni kinevezés alapján) 6. Tanszéki MTMT adminisztrátorok (szervezeti egység vezetője nevezi ki) A Központi Könyvtár koordinálja/felügyeli az MTMT-vel kapcsolatos feladatokat az Egyetemen (kezdetektől - rektori döntésre ) 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.5/14

A rendszer bevezetése/elterjesztése egyetemi szinten Hogyan fogjunk, hogyan fogtunk hozzá? 1. Intézményi hierarchia kialakítása a rendszerben 2. Szervezeti egységvezetők tájékoztatása (a csatlakozásról, a használatról, az előnyeiről, kari/tanszéki MTMT adminisztrátorok kijelölése) 3. Az MTMT kari/tanszéki adminisztrátorok feladatainak kidolgozása 4. Rektori körlevelek 5. Bibliometria menüpont Központi Könyvtár honlapján „MTMT az Egyetemen” címmel Konzultáció/oktatások, szinten tartás (folyamatos feladatként jelentkezik) 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.6/14

Felső vezetés elkötelezettsége a rendszer használata mellett  Rektori körlevelek 1. KORL/10/2011 az MTMT használatáról az Egyetemen (Tulassay Tivadar rektor úrhoz köthető) sz. rektori körlevél az MTMT használatáról az Egyetemen (2013. április 15-e; Szél Ágoston rektor úr)  Rektorhelyettesi körlevél minden egyetemi fokozatszerzési eljárásnál kötelező az MTMT használat (2011) Nem egyetemi rendelkezések  Doktori Iskola [ODT 231/2010 (XII.17) sz. határozata alapján]  MAB határozat [2009/9/III/2. sz. határozat] 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16. 7/14

Egyetemi MTMT hierarchia 6 kar + Doktori Iskola, szervezeti egységek száma: 92; kutatócsoportok: éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16. 8/

Az MTMT töltésének gyakorlata az egyetemen  a szerző kezeli a saját MTMT anyagát  tanszéki MTMT adminisztrátor feladata az összes dolgozó anyagának kezelése  szerző és MTMT adminisztrátor megosztva  publikációs listák begyűjtése alapján a kari MTMT adminisztrátorok kezelik (TSK) Tanszéki MTMT adminisztrátorok mindösszesen: 84 fő 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.9/14

Oktatások  Szerzői és adminisztrátori konzultációk csatlakozástól – napjainkig 32 alkalom ~ 250 fő - csoportos - kis létszámú (4-5 fős) - egyéni (kivételes helyzet kapcsán)  PhD-hallgatók kredites kurzusok keretében 16 alkalom ~ 250 fő 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.10/14

60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.11/14 Adatok a csatlakozástól napjainkig

Az MTMT „hasznosulása”  Nyilvános, egységes követelményrendszer azonos formában az összes magyar kutatóra vonatkoztatva egységes statisztikai háttér (pl. ODT, K+F+I; Intézményfejlesztési Terv) azonos tudományterületen egységes statisztikai táblázat a tudományos produktivitásról (általános összefoglaló táblázat; MTA megfelelő osztálya táblázat; OTKA) az egyetem felső vezetésének rendszeres, több szempontú tájékoztatása statisztikák formájában (feltöltés állapotáról, egyetemi anyag minőségéről) egyetemi fokozatszerzések szempontjából - a tudományos produktivitás validálása kapcsán - a könyvtár ellenőrzési feladata egyszerűsödik, lerövidül és zökkenőmentesebb lesz (TÁMOP – MTMT – Semmelweis; hitelesített rekordok) 60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.12/14

60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.13/14 Várható fejlesztések, jövő MTMT2 Teljes szöveghez kapcsolódik minden rekord - repozitórium TÁMOP – MTMT ellenőrzött adatok Egyetem / szervezeti egységek nyilvánossá tétele Semmelweis Egyetem

60 éves az Országos Egészségtudományi Szakkönyvtár - Szakmai nap, október 16.