A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
HIPOTÉZIS A képzésben és oktatásban megjelent alábbi három fogalom paradigmaváltást okozott:  Flexible Learning  Distance Education  Open Learning Thomas.
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
Az e-tanulás. •Az e-tanulás csírái már a múlt század 40-es éveiben megjelentek. –Amikor Budapesten gyakoriak voltak a légiriadók, „feltalálták” a rádió-iskolát,
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
Reklámeszközök, reklámhordozók
Az IT jövője Dr. Derera Mihály Mottó Ha nem ismerjük a jövőt, akkor alkossuk meg! (Gábor Dénes)
Az információszerzés.
INFORMATIKA OKTATÁS GYÓGYÁSZAT KÖZLEKEDÉS TÁVKÖZLÉS HADITECHNIKA
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Hang- és videotechnika Bevezetés
Informatikai Szaknyelvi Vizsga
E-learning és a multimédia
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Vetítéstechnika és prezentációs eszközök
Hagyományos szemléltető eszközök
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Az informatika alapjai
Információ kezelés Az információ visszakeresésének lehetőségei.
Multimédia alapismeretek
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
E-learning alapú távoktatásos képzés
A tanulók tanulási stílusa és az oktatási módszerek közötti kapcsolat
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Minta a beadandó feladathoz
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
E-learning Kovácspál Eszter.
Oktatástechnológia Koczka István, Makra Csaba, Vénné Meskó Katalin.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Készítette: Fajkusz Lívia
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
VETÍTŐKÉSZÜLÉKEK ÍRÁSVETÍTŐ
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
H2O Projekt Projektszponzor: Dr. Kürti Sándor, PhD Kürt Zrt. Projektvezető: Rácz Tünde Fatima Kulturális antropológus Tudományos.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Az Internet alkalmazásának lehetőségei Áttekintés.
Mai számítógép perifériák
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Alkalmazott nyelvészet I.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Informatika és történelemtanítás A számítógép felhasználásának lehetőségei a történelem oktatásában.
Információs és Kommunikációs Technológiák
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A MULTIMÉDIA alapjai
Készítette: dr. Létray Zoltán
Informatikai alapfogalmak
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Földrajz szakmódszertan VIII.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Internet, Elektronikus levelezés
Az informatika alapfogalmai Adatok tárolása Adatok továbbítása
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona

2 Multimédia/Média fogalmak 1.A megjelenés különböző lehet azonos hírtartalomnál – papír újság vagy internetes hírportál 2.A híranyag lehet változó – mozgókép, strukturált szöveg stb. 3.A hordozó vagy továbbító közeg lehet sokféle – film DVD-ről képernyőn nézve vagy hálózatról letöltött film ugyanúgy nézve 4.A hálózat lehet különféle – telefon vagy KTV 5.A végberendezés lehet különféle – TV vagy mobil

Internetes médiakommunikáció Szöveg, állókép, hang, beszéd, (strukturált) adat vagy szöveg továbbítása Internet Protokoll alapú hálózatokon a megkívánt minőséggel, adatbiztonsággal, interaktivitással, megbízhatósággal.

Médiumok csoportosítása

Hagyományos eszközök I. (1-2. generáció)  Valósághű bemutatás  érzékszervi megismerés, megtapasztalás  tárgy, jelenség természetes környezetben való bemutatása  Nyomtatott szemléltetőeszközök  Tábla, falitábla  legrégebbi eszköz  szóbeli magyarázat rögzítése  hagyományos fatábla → mágnes tábla → zománcozott tábla  szaktárgyhoz kapcsolódó, speciális táblák

Hagyományos eszközök II. (1-2. generáció)  Táblai vázlat  a tananyag lényege  logikailag rendezett, problémaorientált  rövid, szöveges megállapítások és/vagy rajzos illusztrációk  tanítási órán készüljön  a tananyag tanítási logikája szerint készüljön  tanulási-feldolgozási algoritmust nyújtson  jegyzetkészítési, esztétikai és logikai mintát mutasson  színdinamika figyelembevétele fontos

Oktatástechnológiai eszközök (3. generáció)  Auditív eszközök – hangi információ  lemezjátszó, rádió, magnó, CD lejátszó  Vizuális eszközök – képi információ  Állóképvetítők  diavetítő, írásvetítő, episzkóp  Mozgóképvetítők  filmvetítő, írásvetítő  Audiovizuális eszközök – képi és hangi információ  hangos film, TV

Számítógép alkalmazása az oktatásban I. (4. generáció)  CAI – Computer Aided Instruction (számítógépes útmutató)  tanári és tanulói jelenlét  a számítógép grafikus lehetőségeinek kihasználásával történő szemléltetés  CAL – Computer Aided Learning (számítógépes tanulás)  a tanuló önállóan jut új ismeretekhez  oktatóprogramok (szimulátor programok)  CBI – Computer Based Instruction (számítógép alapú oktatás)  a tanulás szinte minden területén megjelenik a számítógép (könyvtárhasználat, feladatmegoldás, tananyag leadása, stb.)  CMI – Computer Manneged Instruction (számítógéppel irányított oktatás)  az oktatási munka minden területén megjelenik a számítógép  szervezési, adminisztrációs szolgáltatások