2015.11.17. A szakolyi példa „Mi így csináltuk: végig hittünk…”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Az összeállítás szempontjai Lakóegységek Lakócentrum Lakóközösségek Tea-ház.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Az ellátottjogi képviselő feladata az
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Egészségügyi közbeszerzések
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Budapest, november Mentorálási tapasztalatok – Kalocsa.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Tatosné Takács Andrea december 18.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Iskolai szociális segítő
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

A szakolyi példa „Mi így csináltuk: végig hittünk…”

 Helyszín: Szent Lukács Görögkatolikus Szeretetszolgálat Ápoló- Gondozó Otthona, 4234 SZAKOLY, Hunyadi u. 2.  Fenntartó: Hajdúdorogi Egyházmegye  Lakók létszáma: fő  Dolgozók létszáma: 74 fő  Mentorok létszáma: 17 fő  Mentorálási időszak: május január június – május

Fenntartó Intézmény- vezető DolgozókLakók MENTOROK PROJEKT TEAM

ÖSSZES MENTOR ÓRA: =2292  Az intézményvezetés és a fenntartó közötti közös értékek, együttműködés, kommunikációáramlás kialakítására fordított idő: 40% - 20%  A teljes támogató és szakértői team működtetésére, együttműködésre, feladatok összehangolása: 15% - 25%  A team munka bevezetése és működtetése a projekt teamben és az intézményben: 15% - 10%  A lakók teljes körű bevonása a projekt kezdetétől: 20% - 20%  Támogatás a projektfeladatokhoz: 10% - 25%

 Közös értékek és célok definiálása, folyamatos követése és összehangolása  A lakók legyenek a fókuszban, bevonásuk a teljes folyamatba  A foglalkoztatás átalakítása az új szolgáltatási struktúrának megfelelően  A lakókörnyezet felkészítése és tájékoztatása  A lakók szükségletfelmérés szerinti igényeinek biztosítása az infrastruktúrában

ÉrintettekMentorálás céljaMentori szerepek, feladatok Mentorálás eszközei Fenntartó Intézmény vezető Projektvezető Projekt Szakmai vezető Közös értékek Együttműködés Párbeszéd kialakítása Folyamatos információ áramlás Bizalom megerősítése Új szerepek definiálása és a hozzá tartozó feladatok, felelősségek meghatározása Kezdeményezés Facilitálás Katalizálás Összegzés Konfliktuskezelés Szervezés Javaslatok megfogalmazása Tervezésben segítés Modell-mintaadás Támogatás Két és többoldalú találkozók szervezése, tartása Facilitálás Látogatások szervezése, lebonyolítása Szakmai anyagok rendelkezésre bocsátása Lakók Dolgozók Az együttműködés, partneri viszony kialakítása A lakók és a dolgozók bevonása folyamatba A folyamatos kétirányú információ áramlás Kezdeményezés Facilitálás Információ átadás és áramoltatás Csoportok kialakítása és megerősítése Készség és képességfejlesztés Támogatás Rendszeresen kis- és nagycsoportos megbeszélések szervezése Facilitálás Kinti Élet World-café Lakófórumok Látogatások Más lakóotthonból tapasztalati szakértők bevonása

 A fenntartó és az intézményvezetés, valamint a projekt vezetés közötti folyamatos párbeszéd és együttműködés megvalósult és működik.  A lakók és a dolgozók között partneri viszony alakul, ami a közös tervezésben és felelősségvállalásban nyilvánul meg.  Elindult egy együttműködésen, partnerségen alapuló párbeszéd az intézményvezetés és a dolgozók, valamint a lakók között.  A lakók magukénak érzik az intézménykiváltást.

 A fenntartó részéről minden megbeszélésen ugyanaz a személy vesz részt („szívügye”), aki a kiváltás szakmai és emberi értékei felé nyitott.  A fenntartó részéről delegált személy a testület teljes bizalmát élvezi és bizonyos kérdésekben döntési helyzetben van. A megbeszélt témákat hatékonyan, a kiváltási folyamat haladása érdekében adja tovább.  A fenntartó testület döntéshozói akár mindannyian egy asztalhoz is leültethetőek (ez több esetben meg is történt), nevesíthetőek, számuk véges: 4-6 fő.  A fenntartó „közel van”, ismeri a helyi problémákat, bármikor megszólítható, bevonható.

 Támogató, partneri, közös értékeken és együttműködésen alapuló kapcsolat a kulcsmentorok között (folyamatos párbeszéd, jelenlét, együtt- gondolkodás).  A mentorcsapaton belüli konfliktusok felszínre hozása, megbeszélése, kezelése.  Minden mentor részéről jól körülhatárolt feladat és felelősségvállalás, magas színvonalú, hiteles szakmai és személyes jelenlét.

150 fős nagyintézmény Hierarchikus Merev szabályrendszer Kötött struktúra Intézményközpontú Totális ellátás, gondozás Kis létszámú lakóegységek, szolgáltatási és foglalkoztatási egységek hálózata Feladat és felelősség alapú struktúra Rugalmas, szükségletközpontú szabályrendszer Személyközpontú szolgáltatás Szükségletalapú támogatás ATTITŰDVÁLTOZÁS személyes szinteken

 A regionális problémák kezeletlenek.  A foglalkoztatás átalakítására nincs tervezett forrás.  Elmaradt a kockázatok előzetes felmérése.  Értékkülönbségek az érintettek között.  Elégtelen kifelé irányuló kommunikáció (helyi, térségi, országos, társadalmi szinteken).  Nagyon sok szereplő, sok szint, sokféle érdek mind országos, mind szakmai, mind helyi szinten.

Intézményvezető/ Nagyné Kirimi Annamária Élelmezésvezető/ Rédai Dávid szakács, konyhai kisegítő Szakmai vezető/Támogató szolgálat-vezető/ Hepp Annamária Támogató Szolgálat: személyi segítő, szállító Esetfelelős csoport-vezető/ Nagyné Laza Mária Esetfelelősök Kísérő támogató csoport- vezető/ Filéné Varga Lívia Kísérő támogatók Foglalkoztatási csoport- vezető Szarvas Jánosné Szociális foglalkoztatás/foglalkoztatási koordinátor, segítők, munkavezetők Karbantartás/szakmunkások Fogyatékos személyek nappali ellátása/terápiás munkatárs, szociális gondozó Irodavezető Hegyes Lászlóné Bér, munkaügy, pénztár Könyvelés Letéti könyvelés

Vásárolt, külső képzések:  új szemlélet,  új tudás,  új ingerek,  eszköztár-bővítés,  a tapasztalatok tudatosítása,  megmérettetés, önbizalom növelés.

 A foglalkoztatás teljesen új alapokra került és nagy hangsúlyt kapott.  Új munkaterületek (pékség, tészta)  Piacképesség (kisfilm a termékekről, piackutatás, tervezés)  Munkamotiváció fejlesztése (értelmes munka, a munkafolyamat átlátása, a felhasználó megjelenése a folyamatban)  Munkacsapat-modellben való munkavégzés

 Regionális fejlesztési programok keretében összehangolt projektek indítása, együttes kezelése:  Kistérségi infrastruktúra fejlesztése  Foglalkoztatási programok indítása  Intézmény férőhely kiváltás  Pályáztatás megtartása, mentorálás biztosítása már a pályázatírás időszakában.  A mentorálás és a szakértői munka szétválasztása és biztosítása.  Kis létszámú (3-5 fős) mentor teamek kialakítása és felkészítése.  A mentorálásba - a már kiváltásban részt vett intézményekből - tapasztalati szakértők bevonása, alapos felkészítés után.  Jogszabályi háttér összehangolása.  Közbeszerzési folyamatok átgondolása és egyszerűsítése.