Child Behavior Checklist 1991 (Gádoros Júlia, 1996)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
10. Erőszak a családban, válás
A Szegeden tanuló külföldi középiskolások egészségi állapota
Az internetfüggőség Kővágó pál és márki Gabriella
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Az Y generáció „laptoposítása”,avagy szociális kompetenciafejlesztés másként Dr. Buri Antalné kollégiumvezető.
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
NEMZETKÖZI KITERJEDÉS, HAZAI DATFELVÉTELEK
Napocska Napköziotthon
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Az iskola tanulóinak egészségmagatartása Mit tehetnek a szülők? Gárdonyi Géza Ciszterci Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium Készítette: Dr. Mezei Éva.
Gyermekjóga Horvátth Katalin, Gyógy- és fejlesztőpedagógus,
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
A mentális betegségek osztályozása,
Gyermekkori depresszió
Rokszin Mónika Pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Kedvezőtlen iskolai hatások,az iskolai környezeti ártalom
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Máténé Pusztai Annamária* Gődény Anna**
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Fiatal elkövetők és sértettek az ERÜBS tükrében
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Egészségi állapot és öngyilkosság kapcsolata serdülőkorúaknál 2001/2, OKTK pályázat dr. Hajnal Ágnes, Susánszky Éva.
Az iskoláskor küszöbén
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Az internetfüggőség Kővágó pál és Bajusz Lili Október 10.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Integráció és inklúzió
(Erőszak és elhanyagolás a családban)
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
Erőszak a családban.
Magatartászavarok és agressziókezelés
Pedagógus értékelési rendszer
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Készítette:Tóth Sándorné
Gyermekjóléti Szolgálat konferenciája Vác, Ónodi Szabó Katalin
Demens gondozás (Kommunikáció) Készítette: Jónyer Lajosné
Változás – szelíden? „A gyermek mindenek felett álló érdeke” A gyermek szociális színtereinek változásai – megsegítés, együttműködés, február 17.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése A depresszió.
A szakiskola jelene és jövője
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Tanácsadás az iskolában
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Szociálpszichológia-2 Attitűd
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Esély a szülőknek, lehetőség
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán
Előadás másolata:

Child Behavior Checklist 1991 (Gádoros Júlia, 1996)

 Gyermekviselkedés – önértékelő lap:  44 kijelentés  Értékelés: 0 /nem1/ kissé2/ nagyon

 Gyermekviselkedés – tanári kérdőív:  47 kijelentés  Értékelés: 0 /nem1/ kissé2/ nagyon

 Gyermekviselkedés Kérdőív szülők számára  46 kijelentés  Értékelés: 0 /nem1/ kissé2/ nagyon

INTERNALIZÁCIÓS TÜNETEK Társaskapcsolati problémák: társakhoz, felnőttekhez való viszony Hangulati, érzelmi problémák: szorongás, hangulati jelzések Szomatikus tünetek: testi panaszok Ezek a tünetek a gyermek és nem a környezet számára jelentenek nehézséget. EXTERNALIZÁCIÓS TÜNETEK Figyelem: hipermotilitás szórt/impulzív figyelem Deviáns viselkedés: normaszegés Agresszivitás: indulat, rombolási tendencia Ezek a tünetek a környezet és nem a gyermek és nem a számára jelentenek nehézséget.

A 6 skálából két származtatott skálát lehet összeállítani: Internalizáció: (a három kérdőív skáláinak alapján) Externalizáció: (a három kérdőív skáláinak alapján)