Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP 3.1.15-14-2014-0001 „Köznevelési reformok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„Ezt egy életen át kell játszani”
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A portfólió - óvodai szakterület
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Tanfelügyeleti ellenőrzés ÉS intézményi öNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Pedagógus értékelési rendszer
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
T ANFELÜGYELETI LÁTOGATÁSRA KÉSZÜLVE KPSZTI Környezetismeret továbbképzés november 18. Nagy Ildikó Orsolya.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok operatív megvalósulása” c. kiemelt uniós projekt

3. Önértékelés Az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó része A pedagógus önértékelése

Az önértékelés célja Az intézményi önértékelés célja: iránymutatás a pedagógiai-szakmai munka fejlesztéséhez az intézményi elvárások teljesülésének értékelése alapján a kiemelkedő és fejleszthető területek meghatározása erre építve fejlesztések tervezése intézkedési terv készítése szervezeti és egyéni tanulási programok indítása újabb önértékelés keretében a változások eredményességének vizsgálata

Az önértékelés előzményei

Az intézményi önértékelés és tanfelügyelet módszerei

Hogyan? A standardban leírt jellemzők + saját célok és elvárások együttesen Pedagógus: 8 Vezető: 5 kompetenciaterület Intézmény: 7

5 éves ciklus

Az intézményi önértékelés MEGELŐZI A KÖVETKEZŐKET: a tanfelügyeleti ellenőrzést (pedagógus, intézményvezető és intézmény) a gyakornokok minősítő vizsgáját a pedagógusok minősítő eljárását (2015. évi átmeneti rendelkezések!)

Önértékelés Az intézményi önértékelés pedagógusra vonatkozó része A pedagógus önértékelése Pedagógiai - szakmai ellenőrzés Pedagógus minősítés A folyamatok kapcsolódása Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése saját célok mentén. Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése saját célok mentén.

Önértékelési kézikönyv tanulmányozása Önértékelési csoport létrehozása – intézményvezető – kik legyenek a tagjai? Önértékelési csoport felkészítése Tantestület tájékoztatása Intézményi elvárás-rendszer meghatározása, feltöltése (meglévő dokumentumok + szokások, kialakult intézményi gyakorlatok alapján) 2016-os minősítési terv ismeretében a pedagógusok önértékelésének megkezdése Teendők …

Az önértékelési csoport feladata önértékelés előkészítése, megtervezése pedagógusok, partnerek tájékoztatása öt éves önértékelési program elkészítése éves önértékelési terv elkészítése kollégák bevonása, támogatása az önértékelés minőségbiztosítása (nyomon követése)

Intézményi elvárások kidolgozása 1.tájékoztató, kézikönyv ismerete 2.az elvárásrendszer intézményi értelmezése – önértékelési csoport 3.az értelmezés bemutatása a nevelőtestületnek – értekezlet / műhelymunkák 4.véglegesítés, feltöltés

Az önértékelés fázisai

Az önértékelés eredménye

A pedagógus önértékelése Cél: a tanfelügyelethez hasonlóan a pedagógusok nevelő-oktató munkájának fejlesztése, a kiemelkedő és fejleszthető területek meghatározásával az értékelés alapját a pedagógusminősítés területeivel megegyező területekhez, a pedagóguskompetenciákhoz kapcsolódó általános elvárások, a pedagógusok minősítésének alapját képező indikátorok alkotják

A pedagógus értékelésének területei 1.Pedagógiai módszertani felkészültség 2.Pedagógiai folyamatok tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz szükséges önreflexiók 1.A tanulás támogatása 2.A tanuló személyiségének fejlesztése … 3.A tanulói csoportok, közösségek alakulásának 4.segítése, fejlesztése … 5.Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése 7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás 8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

PÉLDA:TERÜLET – SZEMPONT - ELVÁRÁS A PEDAGÓGUS ÉRTÉKELÉSÉNEK TERÜLETEI Önértékelési értékelési területek Önértékelési értékelési szempontok Elvárások Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése Milyen ellenőrzési és értékelési formákat alkalmaz? Jól ismeri a szaktárgy tantervi követelményeit, és képes saját követelményeit ezek figyelembevételével és saját tanulócsoportjának ismeretében pontosan körülhatárolni, következetesen alkalmazni. A szaktárgy ismereteit és speciális kompetenciáit mérő eszközöket (kérdőíveket, tudásszintmérő teszteket) készít. Céljainak megfelelően, változatosan és nagy biztonsággal választja meg a különböző értékelési módszereket, eszközöket. Visszajelzései, értékelései világosak, egyértelműek, tárgyszerűek. Mennyire támogató, fejlesztő szándékú az értékelése? A tanulás támogatása érdekében az órákon törekszik a folyamatos visszajelzésre. Önállóan képes a tanulói munkák értékeléséből kapott adatokat elemezni, az egyéni, illetve a csoportos fejlesztés alapjaként használni, szükség esetén gyakorlatát módosítani. Értékeléseivel, visszajelzéseivel a tanulók fejlődését segíti. Milyen visszajelzéseket ad? Visszajelzési támogatják-e a tanulók önértékelésének fejlődését? Pedagógiai munkájában olyan munkaformák és módszerek alkalmazására törekszik, amelyek elősegítik a tanulók önértékelési képességének kialakulását, fejlesztését.

A pedagógus önértékelésének módszertana és eszközei 1.Dokumentumelemzés az előző pedagógusellenőrzés (tanfelügyelet) és az intézményi önértékelés adott pedagógusra vonatkozó értékelőlapjai a tanmenet, tematikus tervek és az éves tervezés egyéb dokumentumai óraterv / egyéb foglalkozások teve napló tanulói produktumok

A pedagógus önértékelésének módszertana és eszközei 2. Megfigyelés óra/ foglakozáslátogatás 3. Interjúk a pedagógussal az intézményvezetővel / vezetővel 4. Kérdőíves felmérés pedagógus önértékelő kérdőíve szülői kérdőív munkatársi kérdőív

A pedagógus önértékelésének folyamata 1.Az éves önértékelési terv alapján: - a támogató kollégák egyeztetnek az érintett pedagógussal - meghatározzák a partnerek körét (pl. szülő…) 2. Az érintett partnerek, pedagógus tájékoztatása 3. Kérdőíves felmérések – online 4. Dokumentumelemzés

A pedagógus önértékelésének folyamata 5. Interjútervek készítése Interjúk lefolytatása 6. 2 óra/ foglalkozás látogatás 7. Az önértékelő pedagógus – a rögzített tapasztalatok alapján – 0-3 skálán értékel (kiemelkedő és fejleszthető területek megjelölése) 8. Két évre szóló önfejlesztési terv elkészítése (Informatikai felület – folyamatos feltöltés)

Lehetséges megoldás DokumentumFőbb tartalmak NATcélok, fejlesztési feladatok Kerettanterv követelmények Helyi tanterv módszertani prioritások, tanulásszervezési keretek, taneszköz választás elvei, házi feladatok adásának elvei PP pedagógiai elvek, célok, módszerek, értékelési elvek és gyakorlat, fejlesztési projektek beépült eredményei, tehetséggondozás, személyiségfejlesztés, kiemelt figyelmet igénylőkkel való foglalkozás, az osztályfőnök feladatai, SZMSZ a pedagógus munkaköri feladatai, szakmai kapcsolatrendszere és feladatai Házirendjutalmazás és büntetés alapelvei Éves munkaterv mérési, közösségépítési feladatok

Gyakorlat A) Határozzon meg önmaga számára fejlődési területeket! Gondoljon vissza a nap első gyakorlatára, amelyben megfogalmazta, milyen ismeretek, képességek, attitűdök vitték előre a szakmai fejlődését. Jelöljön meg legfeljebb 3 területet, amiben fejlődni szeretne!

Határozza meg, mi az Ön három legfontosabb feladata az elkövetkező két hétben minősítésével kapcsolatban? Gyakorlat B)