A magyar (vízi)közlekedés helyzete az EU-ban. A csapból is ennek kéne folynia! Szalma Botond Plimsoll Kft. – Fluvius Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

A jövő kezdete! Élő kommunikáció az interneten, iWowWe a kommunikáció új generációja Pénzcsinálási alapképzés.
Winnie the pooh & friends
Magyar Export-Import Bank Rt.
Modern technológiák az energiagazdálkodásban - Okos hálózatok, okos mérés Haddad Richárd Energetikai Szakkollégium Budapest március 24.
Winkler Gyula EP képviselő
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
Mylogo is member of Erste Group (this is optional: please cancel completely from the Master, if not needed or just cancel this info) E RSTE B ANK „Olaj.
A hajózás jelenlegi helyzete Szalma Botond MAHOSZ.
Számold meg a fekete pontokat!
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
Családi vállalkozás.
A nemzeti számlák rendszere
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
EU KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS A CSATLAKOZÁS MAGYAR VONATKOZÁSAI Dr. Fogarassy Csaba
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
A logisztikai szolgáltató központok fejlesztésnek hatása az ország fejlődésére Dr. Zsirai István Közlekedéstudományi Intézet Kht. főmunkatárs, tanácsadó.
NELI-projekt bemutatása
A hajózás és az AIS Szalma Botond MAHOSZ
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
1Magyar Közgazdasági Társaság Előadó: Magyari László Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Budapest, november 6. A MAGYAR NEMZETGAZDASÁGI.
Az Új Széchenyi Terv kiindulópontjai Szepesi Balázs, NGM parlamenti és gazdaság-stratégiai államtitkár kabinetfőnöke.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
A hajózás jelene és jövője Magyarországon. Szalma Botond MAHOSZ.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
A Szövetség szerepe 1 Capt. Szalma Béla Elnök Constantzai Kikötő Napja Budapest, 2013.Február 28.
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI TANÁCS RENDKÍVÜLI ÜLÉS Sopron
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Foglalkoztatáspolitika és makrogazdasági stabilitás Herczeg Attila Gazdaságpolitikai főosztály Pénzügyminisztérium szeptember 8.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt - airLED project Regionális Fejlesztési és Koordinációs.
Hódmezővásárhely Megyei Jogú
Közlekedésbiztonságra fordítható források
A MAGYAR LOGISZTIKAI STRATÉGIA STRATÉGIAI KÖRNYEZETI VIZSGÁLATA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
TIME TO DECIDE „MOZGÁSBA HOZNI EURÓPÁT” Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet NEMZETKÖZI.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
„BÍZUNK MAGYARORSZÁGBAN” Garamhegyi Ábel Államtitkár Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
MFB Rt. a hazai bankszektorban – A tulajdonos, a tulajdonjog gyakorló – A Bank társadalmi szerepvállalása – A Bank tevékenysége 2.
Vállalkozói mikrohitelek
Regionális operatív programok ma és holnap Lunk Tamás ügyvezető Vitál Pro Kft.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Veszélyes áruk vízi szállítása
1. 2 Az RFH cégcsoport Az RFH csoport: 7 regionális társaság és megyei hálózat 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó.
Winnie the pooh & friends
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Növekedési Hitelprogram – a második szakasz eredményei Pulai György Hitelösztönzők főosztály vezetője január 14. Elemzői.
1 A kémiai biztonság új stratégiája. Európai Unió: Fehér Könyv. REACH. Globális Stratégia: Globális harmonizáció. SAICM. Prof. Dr. Ungváry György.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Együttműködésen alapuló gazdaság és társadalomfejlesztés Herpainé Márkus Ágnes Társadalmi Összetartozásért Alapítvány SOPRO hálózat.
GKI Zrt., A gépipar kilátásai, fejlődése ban Budapest, május 23. GÉPIPARI ÁGAZATI PÁRBESZÉD BIZOTTSÁG Némethné dr. Pál Katalin.
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Mariko Ouchi ILO-Budapest Office
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Presidency Program May 23 - Seminar on the future of macro regional strategies, Brussels May 31 - Seminar on regional energy security, Budapest June 27.
Csurgalékvíz tisztítás
Magyar gazdaságpolitika a rendszerváltás után 2. A 2010 utáni korszak
Előadás másolata:

A magyar (vízi)közlekedés helyzete az EU-ban. A csapból is ennek kéne folynia! Szalma Botond Plimsoll Kft. – Fluvius Kft.

V Á L S Á G Gazdasági Politikai Morális – erkölcsi Veszély: Anarchisták = „Álzöld” Dum(n)a mozgalmak

Shakespeare

→ a kedvező geopolitikai helyzet kihasználása hatékony és környezetkímélő szállítási- logisztikai megoldásokkal 2/1. Stratégiai cél

CEF (Connecting Europe Facility) will concentrate on projects with a high EU added value and more sustainable modes of transport – rail, IWW (as pre-identified in the Annex of the CEF Regulation) Mr Cesare Bernabei, DG Move B1

Transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) 2030-ig kiépítendő törzs (core) és 2050-ig fejlesztendő átfogó (comprehensive) hálózat elemei Forrás: Európai Bizottság, május 23.

Inland Danube Ports of the Core and Comprehensive network

Transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) 2030-ig kiépítendő törzs (core) és 2050-ig fejlesztendő átfogó (comprehensive) hálózat elemei Forrás: Európai Bizottság, május 23.

Logisztika, versenyképesség, magyar gazdaság?

„Itt az idő, most, vagy soha!” „Hajt az idő, nem vár: elhalunk mi, vének, Csak híre marad fenn karunk erejének: Más öltőbeli nép, más ivadék nő fel, Aki ésszel hódít, nem testi erővel.” Loyola de Palacio: -ha semmit sem tesznek az EU-s GDP 1%-át fogja ben felemészteni a torlódások által okozott kár -a külső régiók még inkább leszakadnak a központi piacoktól TIME TO DECIDE ! – ITT AZ IDŐ DÖNTENI ! II. Fehér Könyv : IX. 12!

Mi történt 14 év alatt? 1.helyre kell állítani a közlekedési módok közötti egyensúlyt (Az EU-ban ma az árúk 44%-át közúton, 41%-át tengeren, 8%-át vasúton és 4%-át belvizeken fuvarozzák.) 2.fejleszteni, és a gyakorlatban ténylegesen meg kell valósítani az intermodalitást 3.küzdeni kell a zsúfoltság ellen (Az EU közútjainak 10, vasútjának 20, fő légikikötőinek 30%-ban 15 percet meghaladja az átlagos késés!) 4.növelni kell a biztonságot 5.minőségi szolgáltatást kell nyújtani úgy, hogy ne sérüljön a jog a szabad mozgáshoz 6.meg kell találni az egyes módozatok igazságos közteherviselésének módját 7.figyelni kell a környezetünkre (a CO2 kibocsátás 84%-át adják a közúti fuvarozásban közreműködő gépjárművek) 8.a lehetőségekhez képest létre kell hozni az ún.: ”one stop shop” rendszerek egyszerűsített kereteit (fuvarintegrátorok)

I. Stabil, kiszámítható üzleti környezet II. Növekedés- és piacbarát gazdaságpolitika III. Hatékony intézményi rendszer IV. Átlátható, értelmes külgazdasági stratégia V. Bürokráciacsökkentés

Ignoranti quem portum petat, nullus suus ventus est (Seneca) "Az államháztartást ki kell egyensúlyozni. A kincstárat fel kell tölteni. Mérsékelni kell a közterheket. Az arrogáns közalkalmazottakat meg kell fékezni. Meg kell szüntetni a külföld segélyezését, mert így a csőd szélére kerül az állam. Az embereknek újra meg kell tanulniuk dolgozni, és ne azt várják, hogy az állam tartsa el őket! Cicero, Kr.e. 55-ben.

Kik vagyunk és mit akarunk? A logisztikai szolgáltatók évi nettó árbevétele 3400 milliárd Ft A nemzetgazdasági összes nettó árbevételének 5,5-6 %-a. (EU %) A szektorban dolgozók száma közel fő, amely a teljes foglalkoztatotti létszám 6,5%-a. A vállalkozások száma kb (jelentős hányada KKV) A hazai logisztikai szektor először rendelkezik a Kormány által elfogadott, az ágazat gazdasági súlyának megfelelő, a versenyképesség javulását elősegítő stratégiai tervdokumentummal. Cél, hogy hazánk a régió logisztikai szolgáltató-központjává váljon. Az egyes ágazatok hatékony működésének alapvető feltétele a logisztika. Közlekedés fejlesztéssel szoros összhang, de önálló

A bűvös számok !

A tényleges számok

Lassújel: a vasúti pálya azon része, ahol a vonatok a kiépítési sebességnél lassabban mehetnek

Teendők Tegyük világossá: A Duna nekünk dolgozik Kell,hogy legyen ténylegesen megvalósítható gazdasági terv -Megfelelő és végrehajtható közlekedési stratégia Rövid és közép távra is! - Kerüljük az újabb programokat, fejezzük be az elsőt - Segítsük a kis és közepes vállalkozásokat - Szabályozzuk végre a Dunát - Vegyük észre a logisztikai beruházások munkahelyeket generálnak - Oktatás és utánpótlás – jövő!

Aztán miért is kell pálya? -Ivóvízkészlet, vízmegtartás, talajvíz -Árvizek - belvizek -Jégkárok -Híd -Áramtermelés -Mezőgazdaság -Export-import -Logisztika -Kikötők és hajózás

A Duna A Dunát - Európa második legnagyobb folyóját - olyan nemzetközi szervezetekben minősítik, mint: Duna Bizottság ENSZ EGB Európai Bizottság ITF:Nemzetközi Közlekedési Fórum (CEMT jogutódja) Nem az ombudsman, és nem a zöldek! Nem költők, írók, műfordítók és filmesek!

Természeti értékekkel rendelkező folyószakasz Hajóútfejlesztésre kiemelt folyószakasz, EU (TEN-T axis No 18) Hajóútfejlesztésre kiemelt folyószakasz, EUn kívül (pl ISPA projekt)

Aktuális, mindennapi fejfájások 1.

Aktuális, mindennapi fejfájások 2. 1.Bankköltségek Megnevezés Eltérés Bank költség - utalások, folyószámla vezetési díj Tranzakciós illeték Hitel hosszabbítási díj Rotterdami számla ENI-nr. Ship name From Amount inCat.Discount /surchargeAmount excl. VAT ULM ,26 C.1 16,63 182,89 19:40 ENVIRONMENTAL DIFFERENTIATION 2014 A surcharge of 10% will apply again in 2014 to vessels with a propulsion engine which does not meet emission standard CCRII. This surcharge benefits the Expertise and Innovation Centre Inland Shipping (EICB). Vessels with a propulsion engine which does meet emission standard CCRII and vessels without a propulsion engine pay the standard tariff. Vessels with a Green Award Certificate have a discount percentage of 15%. A propulsion engine which is 60% cleaner than emission standard CCRII receives a discount of 30%. 3.Hitelhez jutás – 90/10

4.Partnerek „Nyugaton” „Dear Szalma, We are still waiting on the payment of our counter party We will revert directly with date of payment to you when we have received the payment of our counter party” Aktuális, mindennapi fejfájások 3.

Mi mikor jövünk végre ki belőle? „Shipping is often sick, but never dies – Colin F. Souter”