ZÁRÓ KONFERENCIA 2012. március 30. Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Baranya Paktum a gazdaság fejlesztéséért Március 24. Dr. Tótsimon Péter.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
GINOP Gyakornoki program pályakezdők támogatására.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
A HÓDMEZŐVÁSÁRHELYI PAKTUM BEMUTATÁSA
Közművelődési szakmai nap
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Országos Felnőttképzési Tanévnyitó Debrecen
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
„Út a munkához”program
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„Adjunk esélyt mindenkinek
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Lorem ipsum.
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

ZÁRÓ KONFERENCIA március 30. Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ

Pályázati kiírás Társadalmi Megújulás Operatív Program Kódszám: TÁMOP-3.2.3/09/1 Pályázati felhívásban közzétett cím: „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért 1. kör: Program a közművelődési intézmény- rendszer felnőttképzési kapacitásának bővítésére A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulnak meg.

Kedvezményezett: Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ A projekt címe: „A HUMÁN-TÁR-HÁZ intézményesülése: széleskörű szakmai és intézményi együttműködésen alapuló, felnőttképzési centrum létrehozása” TÁMOP / azonosító számú pályázati projektje

A pályázati támogatás alapvető célja - a munkavállalók ismeretei és képességei a fejlesztés révén egyre nagyobb mértékben feleljenek meg a munkaerő-piaci követelményeknek, - ezt hivatottak elősegíteni – többek között – a közművelődési intézmények által kidolgozott és lebonyolított képzési programok, - legyenek elérhetőek a felnőttek tanulását segítő szolgáltatások, különös tekintettel a hátrányos helyzetű társadalmi csoportokra, kistérségekre, és településekre.

A pályázati támogatás megvalósításának célja I. Közvetlen célja hogy a közművelődési intézmények – az intézményi akkreditáció megszerzését követően – képessé és alkalmassá váljanak a - felnőttképzést segítő szolgáltatások nyújtására, - képzések szervezésére és lebonyolítására, - a résztvevők munkaerő-piaci és egyéb kompetencia- változásának vizsgálatára. További cél - a közművelődési intézmények felnőttképzési szolgáltatási körének bővítése, - valamint a közművelődési szakemberek képzése, hogy a közművelődési szakemberek is rendelkezzenek megfelelő kompetenciákkal.

A pályázati támogatás megvalósításának célja II. További részcélok felnőttképzésre alkalmas akkreditált közművelődési intézmények számának bővülése; a helyi munkaerő-piaci igényekhez és sajátosságokhoz igazodó felnőttképzési szolgáltatások létrehozása; képzési keretrendszerhez közvetve vagy közvetlenül illeszkedő képzések számának növelése; a felnőttképzési szolgáltatásokat igénybe vevők számának növekedése; munkaerő-piaci integráció elősegítése a képzések által.

PÁLYÁZÓK KÖRE Jogi forma Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi non-profit szervezetek pályázhattak önállóan, vagy konzorciumi formában: 1. közművelődési intézmények (az évi CXL. törvény szerint), 2. közművelődési feladatellátásra a helyi önkormányzattal közművelődési megállapodást kötő szervezetek - beleértve a roma közösségi házakat – az évi CXL törvény szerint, 3. fenti intézmények fenntartói.

Nyugat- Dunántúli Régió: 4 nyertes pályázat Győr Bartók Béla Megyei Művelődési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság TANULÁSSAL A JÖVŐÉRT: Győr-Moson-Sopron megye hátrányos helyzetű célcsoportjainak piaci alapú, gyakorlatorientált képzése, személyes és munkavállalói kompetenciáinak fejlesztése Ft Bak Göcsej Kapuja Bak Általános Művelődési Központ "KÉP-ZÉS-TÁR a hátrányos helyzetűekért" Göcsej kapujában Ft Szombathely Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ A HUMÁN-TÁR-HÁZ intézményesülése: széleskörű szakmai és intézményi együttműködésen alapuló felnőttképzési centrum létrehozás Ft Beled Mikrotérségi Általános Művelődési Központ XXI. századi képzésfejlesztés és felnőttképzés Beleden Ft

A projekt összefoglaló ismertetése A Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ a TÁMOP-3.2.3/ azonosító számú pályázata Ft támogatásban részesült. Projekt kezdete: augusztus 1. Projekt befejezése: március 31. Projektfenntartási kötelezettség: március 31. Projektmenedzsment: - a projekt pénzügyi vezetője Zotterné Boda Erzsébet - projektmenedzser Milánkovich György A projekt szakmai megvalósításában közvetlenül résztvevők: - esélyegyenlőségi, felnőttképzési munkatárs Bagáriné Viszket Katalin - információs munkatárs(ak), az MMIK Információs és tájékoztatási szolgálatának munkatársai

Széleskörű szakmai és intézményi együttműködés Partneri kapcsolat: - a fenntartóval (Vas Megyei Kormányhivatal Intézményfenntartó Központ) - a Polgármesteri Hivatalokkal, önkormányzati képviselőtestületekkel, - a munkaügyi szervekkel, a területileg illetékes Munkaügyi Központtal és kirendeltségeivel, - a potenciális helyi munkáltatókkal, cégekkel, - a közművelődési intézményhálózattal, - az iskolákkal, TISZK szervezetekkel és felnőttképzőkkel, - a média képviselőivel.

A partnerség területei -a munkaerőpiac és a lakósság felnőttképzési igényének megismerése, - az álláskeresők foglalkoztatását és elhelyezkedését segítő képzések megvalósítása a megye egész területén, - a hátrányos helyzetűek bevonása a felnőttképzési szolgáltatások igénybevételére és a képzésekbe, fejlesztő programokba történő bekapcsolódásuk támogatása, -oktatási, képzési programok, tananyagok fejlesztésében együttműködések kialakítása a partnerségben résztvevő szereplőkkel, - közösen szervezett konferenciák, szakmai napok szervezése és lebonyolítása, - a munkában állók és a munkáltatók munkahelymegtartó, át- és továbbképző tanfolyami igényeinek helyi szinten történő megvalósítása.

Megvalósítandó tevékenységek, beszerzések tananyagfejlesztést megalapozó, a helyi munkaerő-piaci igényeket és sajátosságokat feltáró elemzés elkészítése; legalább egy új, a helyi igényekhez igazodó felnőttképzési program kidolgozása és akkreditálása; a közművelődési szakemberek felkészítése képzési tevékenység végzésére; legalább kettő, minimum 90 órás, a helyi igényekhez igazodó felnőttképzés megszervezése és lebonyolítása, képzésenként minimum 10, maximum 30 fő részvételével; felnőttképzési konzultációs szolgáltatás kialakítása; help desk típusú (tanulást segítő, konzultatív jellegű személyes tanácsadó szolgáltatás) tevékenységek; figyelemfelkeltő kommunikációs kampány (legalább a helyi média bevonásával); a támogatott programmal kapcsolatos nyilvánosság biztosítása a megvalósító intézmény, vagy a fenntartó szervezet honlapján; intézményi felnőttképzési akkreditáció megszerzése.

Megvalósított képzések: 1./ Szakmai megvalósítók projekthez kapcsolódó képzése (közművelődési szakemberek képzése - 3 fő belső munkatárs) Minőségfejlesztés a közművelődésben I. modul: Önértékelés a közművelődési szervezeteknél 2./ Kettő, egyenként 90 órás OKJ-n kívüli szakmai képzés (Borturizmus alapjai, Nagykonyhai kisegítő) 3./ Kettő, egyenként 16 órás Elhelyezkedést segítő tréning

Szakmai képzések: I. Célcsoport - hátrányos helyzetűek – /akik ezt igazolni is tudják/ különösen a romák, az iskolai oktatásból lemorzsolódottak, alacsony végzettségűek, képesítés nélküliek, munkanélküliek, tartósan inaktívak, GYED-en vagy GYES-en lévők, megváltozott munkaképességű és fogyatékkal élő emberek, továbbá a 800/2008. EK rendelet 2. cikk 18. és 19. pontjai szerinti célcsoportok. II. A képzések közös jellemzői: - olyan kompetenciaváltozásokat biztosítanak, amelyek a tanulást segítik, - munkaerő-piaci kompetenciákat fejlesztenek, - a képzések gyakorlatorientáltak, - elősegítik az önfoglalkoztatást, - támogatja az OKJ-s képzésekbe való későbbi bekapcsolódást.

III. Képzési feltételek Képzési idő: 90 óra (6 óra/alkalom, összesen 15 nap) Helyszín: elmélet - Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ (MMIK) gyakorlat - Melegkonyhai gyakorló hely Szombathelyen, - Pálinkafőzde gyakorló helyszín Győrváron, - Borok Háza és pincészeti gyakorló helyszín Kőszegen. Jelentkezési feltétel: a hátrányos helyzetet és iskolai végzettséget igazoló dokumentum leadásával. Tanfolyami létszám: Nagykonyhai kisegítő képzés – 15 fő Borturizmus alapjai képzés – 16 fő A képzéseken való részt vétel költségei a projektben tanulók számára ingyenesek. A résztvevők étkezési támogatásban és a vidékiek útiköltség-térítésben részesültek.

Felnőttképzési szolgáltatások A szolgáltatások kialakítása két közvetlen céllal történik: 1.a képzésekben résztvevők kompetenciafejlesztése (csapatépítés, kommunikációs készségek) és azok mérése, szakemberek bevonásával értékelése és egyéni tanácsadás; 2.általános, nonformális, informális, egyéni és kiscsoportos képzési, tanácsadási szolgáltatások a pályázatban megjelölt célcsoportok részére, partnerszervezetek bevonásával.

A projekttevékenység megvalósítói (a tevékenységeket saját vagy bevont beszállítói, partneri intézmények közreműködésével valósítja meg) Saját: projektmenedzsment és közvetlen pályázatmegvalósítói szakmai, pénzügyi tevékenységek, marketing tevékenység nyomon követése, képzések, szolgáltatások, akkreditációk szervezése, koordinálása, informatikai feladatok ellátása. Külső szervezetek: felnőttképzési tevékenységek kialakítása, szakmai, módszertani támogatása, projektmenedzsmentet támogató menedzsment szolgáltatások, képzések oktatói (képzésenként meghatározott); szolgáltatásokba bevont szakemberek (módszertannak megfelelő számban); eszközbeszerzés, felújítás beszállítói, reklám-marketing tevékenységek.

Indikátorok I. - A képzést sikeresen befejezők közül aktív foglalkoztatottakká váltak aránya a képzést követő egy éven belül 10 % - A képzésbe bevont résztvevők közül a képzést sikeresen befejezők aránya 100 % - Bevezetett felnőttképzést támogató szolgáltatások száma 2 darab - Kompetenciavizsgálatok száma 62 (40) darab - Képzésen kívüli, egyéb felnőttképzési szolgáltatások (help- desk, mentorálás, konzultáció, stb.) 500 darab - Felnőttképzésben résztvevők száma 51 fő

Indikátorok II. - Lebonyolított felnőttképzések száma 2 darab - Képzéseken résztvevők száma 31 fő - Lebonyolított tréningek száma 2 darab - Tréningeken résztvevők száma 20 fő - Akkreditált felnőttképzési programok száma 3 darab - Nem formális és informális tanulási alkalmakon részvételek száma 1400 darab - Nem formális és informális tanulási alkalmak száma 200 darab - Konferenciák, szakmai találkozók száma 8 darab

A megvalósult tevékenységek eredményei összegezve: - felnőttképzési centrum létrehozása, kialakítása (átalakítás, felújítás, eszközbeszerzés) - belső közművelődési szakemberek képzése (3 fő belső munkatárs) - képzések megvalósítása (2 db 90 órás képzés, 50 tananyag, 31 fő résztvevő) - felnőttképzési, konzultációs szolgáltatások kialakítása, megvalósítása - felnőttképzési intézményakkreditáció - képzések fejlesztése, akkreditációja (3 képzési program akkreditációja, 2 képzés tananyaga, 1 képzés e-tananyaga) - honlapfejlesztés: alkalmassá teszi intézményét help-desk szolgáltatásokra, kompetenciamérésre, e- tanulásra.

Pályázati tevékenységek megvalósításához - építés, felújítás, bővítés, eszközbeszerzés - Az MMIK épületén belül Felnőttképzési centrum kialakítása a második emeleten mintegy 80 m2-en. Három felújított, modern felszereltségű helyiség létrehozása, melyek alkalmasak: - képzések, - egyéni és kiscsoportos felnőttképzési szolgáltatások megvalósítására.

Széleskörű hálózati együttműködésre épülő partnerség a felnőttképzés területén Az együttműködés célja: A tanulási lehetőségek jobb hozzáférhetősége érdekében a közművelődési intézményhálózat vidéki bázisain kihelyezve oktatási, szakképzési, továbbképzési lehetőséget teremt a helyi foglalkoztatás előmozdítása céljából. Gyakorlatorientált, a helyi igényekre épülő képzéseket fejleszt, valósít meg partnereivel a megye egész területén. Az együttműködés szereplői: önkormányzatok, munkaügyi kirendeltségek, kistérségi szervezetek, közép- és felsőoktatási intézmények, akkreditált felnőttképzők, foglalkoztatók, a közművelődési intézményhálózat vidéki bázisai, MMIK.

A projekt menedzsmentje, munkatársai és közreműködői nevében köszönöm figyelmüket! Milánkovich György felnőttképzési és projekt referens, projektmenedzser 06/94/ : 06/30/