Képek a Titanicról A tervezéstől a végzetes első/utolsó úton és az elsüllyedésen át a roncsok megtalálásáig
A Titanic a tervezőasztalon. A White Star Line hajótársaság megbízásából, 1907-ben kezdtek bele
A Titanic hosszmetszete
A Titanic, pontosabban a hajógerinc a szárazdokkban. A Titanicot Írországban, Belfastban, a Harland és Wolff hajógyárban építették, együtt testvérhajójával, a némileg kisebb Olympic-kal.
Még a szárazdokkban, de már hajó formában...
Épül a Titanic. A burkolatát alkotó acéllapokat szegeccsel rögzítették,csak ezek súlya 1200 tonna volt.
Épül a Titanic. Itt még hiányzik a leghátsó kémény. A hajó jellegzetes körvonalait megszabó négy hatalmas kémény közül három a vízgőzt vezette ki, a negyedik a szellőrendszer része volt.
A Titanic a szárazdokkban. A hajócsavarok felszerelése. A három hajócsavart 45 ezer lóerővel hajtották a motorok, a hajó így csomós sebességgel haladhatott.
A Titanic a szárazdokkban. A hajócsavarok előtt álló emberek jól érzékeltetik a hajó méreteit.
A Titanic 29 óriás kazánja is elszabadult helyéről, amikor a hajó éles szögben megbillent. A kép még az összeszerelőüzemben készült.
A dugattyús hajtóműgigászok mellett valóban eltörpülnek a szerelők.
Az elkészült hajó, még a dokkban. A hajó építésének tervében eredetileg 64 mentőcsónak lett volna, de - arra hivatkozva, hogy elsüllyeszthetetlen, illetve hogy a csónakok túl nagy teret vennének el az utasoktól a csónakfedélzeten - mindössze 20-at építettek fel.
A Titanic próbaútra indul.
A próbaúton
Az elkészült hajó Belfastban.
A White Star társaság: büszkén hirdeti: a 290 méter hosszú és 30 méter széles Titanic, legalábbis függőlegesen, felülmúlja a világ legmagasabb épületeit és műemlékeit.
Egy jól sikerült kép a hajóról.
A parancsnoki híd.
A Titanic „B” fedélzete
A kor többi hajójához viszonyítva a 2. osztály étterme is pazar volt.
Az első osztályú szalon.
A Cafe Parisen.
Olvasószoba az I. osztályú utasok számára.
1912 április 10, southamptoni kikötő: a beszállás április 10-én déli 12 órakor indult el Southampton kikötőjéből New York felé az úszó palota 2207 utassal.
A hajó kifut az első, egyszersmind utolsó útjára
Smith kapitány és Lord Pierre a csónakfedélzeten.
A Titanic Cherbourg kikötőjében főként szegény kivándorlókat vett fel: skandinávokat, arabokat, délszlávokat. Az este 7 tájban készölt fényképfelvétel erősen retusált.
Pillantás egy első osztályú luxuskabinba. Az első osztályú jegyért mór, reneszánsz és flamand bútorokkal berendezett kabin, uszoda, szalon, társalgó, zene járt.
A kivilágított Titanic
Valószínűleg ez a jéghegy okozta a végzetes sérülést. Nem az összeütközés erejével: a jéghegy víz alá merült "sarkantyúja" ütötte a halálos sebet.
Leo James Hyland hajópincér vázlata: felröppen az utolsó fehér rakéta, még alábocsátanak néhány mentőcsónakot. Ez az 1 óra 40 perc körüli állapot.
A Straus házaspár nem akart elválni egymástól.
Az utolsó, Smith kapitányról készült fénykép. A parancsnoki hídról tekint le épp a mentőcsónakokra...
Az orral lefelé süllyedő Titanic (festmény)
A B csónak gerincén állva majdnem harminc férfi menekült meg a bátor Lightoller vezetésével. Itt kapaszkodott meg a pékmester is, saját szavai szerint "erősen telített" állapotban.
Elkésve érkezik a tragédia színhelyére a Californian
A Carpathia, amely a Titanic túlélőit kimentette
Tizenegy nászutaspár közül A. Harder volt az egyetlen férfi, aki megmenekült. Háttal Mrs. Hays, aki elvesztette férjét. A felvétel már a Carpatthián készült.
A Carpathia horgonyt vet New Yorkban. Oldalán a Titanic mentőcsónakjai.
A hajóra dr. Robert Ballard talált rá 1985-ben (a 41 fok 43' északi szélességen és a 49 fok 56' nyugati hosszúságon). A roncs két nagyobb darabban, 3821 méter mélyen fekszik az Atlanti-óceán fenekén, 900 km-re Új-Fundland partjaitól. A Titanic orra 15 méter mélyen fúródott a tengerfenékbe. A rajz a hajó "első felét" ábrázolja.
A parancsnoki híd. Kicsit nehéz ráismerni...
A parancsnok kabinja a parancsnoki híd mögött volt. A képen Smith kapitány fürdőkádja látható a széttört tető alatt.
A hajó orra a tengerfenéken. James Cameron filmrendező 1995 nyarán egy bérelt orosz tengeralattjáróról készített felvételeket, és előkészületeket tett új szuperfilmjéhez. Eközben egyszer a tengeralattjáró beakadt a roncsba, s csak üggyel-bajjal, maximális motorteljesítménnyel tudták kiszabadítani.