Képek a Titanicról A tervezéstől a végzetes első/utolsó úton és az elsüllyedésen át a roncsok megtalálásáig.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Advertisements

KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
Izrael „történelem előtti” kora. 0. Mi az a „történelem előtti kor”? A zsidó történetírás Kr.e körül jelent meg Kánaánban:  Az éppen megszülető.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, május 05. Veres Gábor balesetvizsgáló A „KLÁRA” személyhajó felakadása a Szentendrei – Dunán Avagy a mentés.
Gyógy- és Strandfürdők Uszodatervezés. Kialakítás Szabadtéri – elsősorban sportolási (úszás, úszásoktatás) – másodsorban fürdési, napozási igények.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
avagy a háromszög technika
Káros Szenvedélyek Dohányzás.
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Nelson hajója, a Victory
3. tétel.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Térkép készítése adataiból
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Egy luxushajó, Nyaralás, Szabadság, Nap, Tenger, Buli…
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
Készítette: Rubik László 5/c
Vezetékes átviteli közegek
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Tianmen-hegység: Kínában található, észak Hunan tartományban, a közeli város Dayong. (Sokan elbizonytalanodnak a neve miatt, Tianmen, mely nagyon hasonlít.
Automataváltás - hanggal!!!
Becslés gyakorlat november 3.
Automataváltás - hanggal!!!
A színkezelés alapjai a GIMP programban
2016.május 3-4. Kedd- Szerda Esztergom
Hajók gépészeti berendezései
Eddig nem ismert történelmi fotók
Montázs készítése.
Egyszerű kapcsolatok tervezése
Az ipari forradalom.
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Összeállította: Mátyás Merse és Veres Mátyás 5. b osztályos tanulók
A dél-koreai Nemzeti Levéltár, Szöul
Környezetgazdaságtan 1
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások.
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Az életvezetés etikája - a döntésről
Egy test forgómozgást végez, ha minden pontja ugyanazon pont, vagy egyenes körül kering. Például az óriáskerék kabinjai nem forgómozgást végeznek, mert.
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
Az élesség beállítása vagy fókuszálás
ROTA STAND Felállást és átülést segítő eszköz.
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Készítette: Kovácsné Balla Györgyi
Nem az a kurva, aki a placcon áll, hanem akinek megveszed a bundát meg a kocsit, aztán este fáj a feje...
Les meilleurs Diaporamas Gratuits
Pozitív gondolatok.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Kandó Kálmán.
1883. Szeptember 21. Nemzeti Színház Paulay Ede rendezése
Albert Schweitzer Tucy
Meggyvágó.
Pozitív gondolatok.
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
M : a h d c r A á e z e b m tragédiája Ede Paulay rendezésében.
Biró László Miklós Napi mentés: Biró László Miklós
Természetismereti kirándulásra való felkészüléshez javaslat
Ez az előadás alcíme vagy a tárgy neve vagy a konferencia neve
Pozitív gondolatok.
A szállítási probléma.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Hogyan készítsünk előadást?
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Őshaza itt-ott, őshaza mindenütt
Vidékfejlesztési pályázatok megvalósításához útravaló
Madách Imre Útravaló verseimmel
VÁLTOZÓ EURÓPA (Nemzet)Biztonsági szemmel
Előadás másolata:

Képek a Titanicról A tervezéstől a végzetes első/utolsó úton és az elsüllyedésen át a roncsok megtalálásáig

A Titanic a tervezőasztalon. A White Star Line hajótársaság megbízásából, 1907-ben kezdtek bele

A Titanic hosszmetszete

A Titanic, pontosabban a hajógerinc a szárazdokkban. A Titanicot Írországban, Belfastban, a Harland és Wolff hajógyárban építették, együtt testvérhajójával, a némileg kisebb Olympic-kal.

Még a szárazdokkban, de már hajó formában...

Épül a Titanic. A burkolatát alkotó acéllapokat szegeccsel rögzítették,csak ezek súlya 1200 tonna volt.

Épül a Titanic. Itt még hiányzik a leghátsó kémény. A hajó jellegzetes körvonalait megszabó négy hatalmas kémény közül három a vízgőzt vezette ki, a negyedik a szellőrendszer része volt.

A Titanic a szárazdokkban. A hajócsavarok felszerelése. A három hajócsavart 45 ezer lóerővel hajtották a motorok, a hajó így csomós sebességgel haladhatott.

A Titanic a szárazdokkban. A hajócsavarok előtt álló emberek jól érzékeltetik a hajó méreteit.

A Titanic 29 óriás kazánja is elszabadult helyéről, amikor a hajó éles szögben megbillent. A kép még az összeszerelőüzemben készült.

A dugattyús hajtóműgigászok mellett valóban eltörpülnek a szerelők.

Az elkészült hajó, még a dokkban. A hajó építésének tervében eredetileg 64 mentőcsónak lett volna, de - arra hivatkozva, hogy elsüllyeszthetetlen, illetve hogy a csónakok túl nagy teret vennének el az utasoktól a csónakfedélzeten - mindössze 20-at építettek fel.

A Titanic próbaútra indul.

A próbaúton

Az elkészült hajó Belfastban.

A White Star társaság: büszkén hirdeti: a 290 méter hosszú és 30 méter széles Titanic, legalábbis függőlegesen, felülmúlja a világ legmagasabb épületeit és műemlékeit.

Egy jól sikerült kép a hajóról.

A parancsnoki híd.

A Titanic „B” fedélzete

A kor többi hajójához viszonyítva a 2. osztály étterme is pazar volt.

Az első osztályú szalon.

A Cafe Parisen.

Olvasószoba az I. osztályú utasok számára.

1912 április 10, southamptoni kikötő: a beszállás április 10-én déli 12 órakor indult el Southampton kikötőjéből New York felé az úszó palota 2207 utassal.

A hajó kifut az első, egyszersmind utolsó útjára

Smith kapitány és Lord Pierre a csónakfedélzeten.

A Titanic Cherbourg kikötőjében főként szegény kivándorlókat vett fel: skandinávokat, arabokat, délszlávokat. Az este 7 tájban készölt fényképfelvétel erősen retusált.

Pillantás egy első osztályú luxuskabinba. Az első osztályú jegyért mór, reneszánsz és flamand bútorokkal berendezett kabin, uszoda, szalon, társalgó, zene járt.

A kivilágított Titanic

Valószínűleg ez a jéghegy okozta a végzetes sérülést. Nem az összeütközés erejével: a jéghegy víz alá merült "sarkantyúja" ütötte a halálos sebet.

Leo James Hyland hajópincér vázlata: felröppen az utolsó fehér rakéta, még alábocsátanak néhány mentőcsónakot. Ez az 1 óra 40 perc körüli állapot.

A Straus házaspár nem akart elválni egymástól.

Az utolsó, Smith kapitányról készült fénykép. A parancsnoki hídról tekint le épp a mentőcsónakokra...

Az orral lefelé süllyedő Titanic (festmény)

A B csónak gerincén állva majdnem harminc férfi menekült meg a bátor Lightoller vezetésével. Itt kapaszkodott meg a pékmester is, saját szavai szerint "erősen telített" állapotban.

Elkésve érkezik a tragédia színhelyére a Californian

A Carpathia, amely a Titanic túlélőit kimentette

Tizenegy nászutaspár közül A. Harder volt az egyetlen férfi, aki megmenekült. Háttal Mrs. Hays, aki elvesztette férjét. A felvétel már a Carpatthián készült.

A Carpathia horgonyt vet New Yorkban. Oldalán a Titanic mentőcsónakjai.

A hajóra dr. Robert Ballard talált rá 1985-ben (a 41 fok 43' északi szélességen és a 49 fok 56' nyugati hosszúságon). A roncs két nagyobb darabban, 3821 méter mélyen fekszik az Atlanti-óceán fenekén, 900 km-re Új-Fundland partjaitól. A Titanic orra 15 méter mélyen fúródott a tengerfenékbe. A rajz a hajó "első felét" ábrázolja.

A parancsnoki híd. Kicsit nehéz ráismerni...

A parancsnok kabinja a parancsnoki híd mögött volt. A képen Smith kapitány fürdőkádja látható a széttört tető alatt.

A hajó orra a tengerfenéken. James Cameron filmrendező 1995 nyarán egy bérelt orosz tengeralattjáróról készített felvételeket, és előkészületeket tett új szuperfilmjéhez. Eközben egyszer a tengeralattjáró beakadt a roncsba, s csak üggyel-bajjal, maximális motorteljesítménnyel tudták kiszabadítani.